Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه براساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن همدان - سنندج تخصیص یافت، گفت: این اعتبارات منهای خط همدان به ملایر و ایستگاه درون‌شهری همدان است که در این حوزه نیز کار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتباری معادل اعتبار یکساله استان برای راه آهن بودجه اختصاص یافت

وی با بیان اینکه کل اعتبار استان همدان در سال جاری ۳۳۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که فقط در یک ردیف بودجه اعتباری معادل اعتبار یکساله استان برای راه آهن بودجه اختصاص یافت، گفت: در فصل بودجه و تنظیم لایحه بودجه تعامل و ارتباط مدیران استان با بدنه سازمان برنامه و بودجه در تهران و وزارتخانه‌ها باید افزایش یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران باید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند، گفت: راه نجات کشور و مقابله با تحریم‌ها و ایستادگی در مقابل دشمن در شرایط فعلی توجه به رویکرد و سیاست اقتصاد مقاومتی است که دولت با همکاری ارکان مختلف نظام این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو کار جهادی است، گفت: اشتغالزایی، رونق کسب و کار و تولید از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است.

وی عنوان کرد: برنامه راهبردی ۳ ساله در استان همدان تدوین شد که طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این استان در ۳ سال هدفگذاری شده است.

ایجاد سالانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان همدان

استاندار همدان گفت: بر اساس این سند سالانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان باید ایجاد شود و  سیاست دولت تدبیر و امید بر این است تا با تمام توان تلاش کنیم و در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه گذاری و معیشت مردم کار ویژه ای اتفاق بیفتد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اراضی مستعد استان همدان مجهز به سیستم آبیاری نوین است که فرسوده شده و نیازمند نوسازی است، گفت: در حال حاضر ۲۰۲ هکتار گلخانه در قالب مجتمع‌های گلخانه‌ای آماده واگذاری به کشاورزان این استان است.

وی گفت: براساس سند راهبردی استان همدان تا پایان برنامه باید ۲۱۰ هکتار گلخانه به مجموع گلخانه‌های استان اضافه شود.

استاندار همدان یاداور شد: اجرای طرح تصفیه فاضلاب همدان یکی از طرح های موفق ملی بوده که شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اجرای آن موفق عمل کرده است.

وی با یادآوری اینکه هفته آینده جلسه اقتصاد مقاومتی استان همدان با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار می‌شود و در این جلسه از دستگاه‌هایی که فعالیت خوبی داشتند تقدیر خواهد شد، گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان همدان وجود دارد که ۵۰۰ پروژه آن سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز تاکنون ۱۰۰ پروژه واگذار شده است.

شاهرخی به بخش صنعت اشاره و با بیان اینکه در بخش صنعت در ملایر، نهاوند و اسدآباد اقدامات خوبی در حال انجام است، افزود: ۳۰ نوع منابع معدنی در استان همدان وجود دارد که متاسفانه به صورت خام از استان همدان خارج می‌شود و باید دنبال فرآوری باشیم.

کد خبر 4772313

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان راه آهن بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت