Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر خراسان شمالی با حضور دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور و رئیس سازمان بسیج عشایری با هدف بررسی مشکلات عشایر و تقدیر از قشر عشایر استان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوروز محمد قنبرزاده، مسئول بسیج عشایر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: این همایش به پاس خدمات شبانان و گله‌داران عشایر در سال رونق تولید برگزار می‌شود چراکه هر سیاه چادر عشایر، مصداق بازر یک کارگاه اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این همایش با حضور سردار سید‌ضیاء‌الدین حزنی، مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور، سردار نصرت‌الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی و مسئولان ارشد سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی شنبه 25 آبان ماه از ساعت 9 الی 12 در محل سالن ایثار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش بررسی مشکلات عشایر است، گفت: جمعی از مسئولان و 400 نفر از سران ایلات عشایری در راستای بررسی مشکلات آموزشی، زیرساختی و عمرانی که این قشر با آن مواجه هستند در این همایش حضور دارند.

قنبرزاده خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در قالب دو ایل و سی و هشت طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با ۷۵۰ هزار راس دام در خراسان شمالی کوچروی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد