Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال موضع مداخله گر اخیر کاخ سفید در تحولات عراق، رهبر جریان حکمت ملی این کشور امروز (پنجشنبه) در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد هشدار داد که راه حل همه بحران های عراق باید بدون دخالت خارجی باشد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «سید عمار حکیم» در دیدار با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که راه حل همه بحران‌های عراق باید کاملاً عراقی و به دور از دخالت‌ های خارجی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق، حکیم خاطر نشان کرده که جریان حکمت ملی به عنوان تشکل اپوزیسیون در پارلمان، اقدامات اصلاحی دولت را زیر نظر دارد و پیگیر تحقق مطالبات بر حق تظاهرات ‌کنندگان است.

حکیم همچنین بر اهمیت حفظ جان تظاهرات ‌کنندگان مسالمت جو و تامین شرایط امن برای استفاده آنان از حق قانونی‌ شان و ضرورت برخورد با عاملان خشونت ‌ها تاکید کرد.

این بیانیه می افزاید: سفیر آمریکا در بغداد نیز بر احترام به اراده ملت عراق و توانایی آنان در حل مشکلات داخلی خود تاکید کرد.

تولر همچنین گفته که بیانات اخیر مرجعیت عالی دینی عراق درباره عدم دخالت کشورها در امور داخلی عراق مایه احترام و قدردانی است.

کاخ سفید دوشنبه گذشته (۲۰ آبان) در موضعی آشکار که نشان دهنده دخالت این کشور در امور داخلی عراق است، خواستار تدوین قانون جدید انتخابات و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

این موضع کاخ سفید در اولین واکنش با مخالفت صریح مرجعیت عالی دینی عراق مواجه شد و آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق در همان روز، در نجف اشرف تاکید کرد که با دخالت خارجی در امور عراق و همچنین تبدیل عراق به میدانی برای تسویه حساب قدرت‌ های منطقه‌ای و بین‌المللی مخالف است.

متعاقب آن ریاست جمهوری عراق علیه مواضع مداخله گرانه آمریکا موضع گرفت و اعلام کرد که اصلاحات مورد انتظار در عراق تنها یک تصمیم صرفا عراقی است و در پاسخ به اراده ملی مردم عراق به اجرا در می آید و هرگز نباید متاثر از دیکته خارجی باشد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق نیز علیه در واکنش به مواضع مداخله گرانه آمریکا در عراق تاکید کرد که در استای احترام به آزادی بیان و حق انجام تظاهرات، بسیاری از محدودیت های قانونی که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای برگزاری تجمع و تظاهرات (در دوره اشغال عراق) در نظر گرفته، اجرا نشده است، به رغم همه اینها، عراق از بسیاری از محدودیت های قانونی در خصوص برگزاری تظاهرات مسالمت امیز چشم پوشی کرده است. 

پیش از این نیز دیگر رهبران سیاسی عراق همچون مقتدا صدر و سید عمار حکیم نیز علیه دخالت آشکار واشنگتن در امور داخلی عراق موضع گرفته و آن را محکوم کردند.

این اقدام مداخله جویانه آمریکا در سطح افکار عمومی عراق نیز بازتاب گسترده داشته و کاربران عراقی در صفحات اجتماعی علیه آن موضع گرفته و گزارش ها حاکیست که برخی از تظاهرات کنندگان در برخی شهرهای عراق پرچم های امریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 

بیشتر بخوانید: مقتدی صدر و العامری دیدار کردند اعتراضات در عراق فرصتی برای اصلاح امور است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات دولت عراق کاخ سفید مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.   در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛   * دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟   * مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.   * این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟   * اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود   * به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.   * چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   * این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.   * خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم) بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

دیگر خبرها

  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا