Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@14:25:18 GMT

مرگ اسرار آمیز هزاران پرنده در راجستان هند+عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۹۰۹

مرگ اسرار آمیز هزاران پرنده در راجستان هند+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام اداره جنگلبانی هند گفته است که اجساد بیش از هزار پرنده در اطراف بزرگترین دریاچه آب شور هند پیدا شده است.

پرندگان مرده در اطراف دریاچه آب شور "سامبار" که در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب غرب شهر جیپور، مرکز ایالت راجستان قرار دارد، پیدا شده‌اند.

این پرندگان از حدود ده گونه مختلف از جمله پرندگان مهاجری بوده‌اند که هر ساله به اطراف این دریاچه پرواز می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمانهای دولتی در حال تحقیق درباره علت مرگ این پرندگان هستند.

سانجی کاوشیک، یک مقام ارشد در اداره جنگلبانی و محیط زیست گفت: "ما همچنان در حال شمردن پرندگان مرده هستیم. اجساد آنها در همه این اطراف دیده می‌شود. حدود ۲۰ تا ۲۵ پرنده که هنوز زنده مانده‌اند، در حال مداوا هستند."

اولین گزارش‌ها درباره مرگ پرندگان از یکشنبه گذشته (۱۰ نوامبر) بوسیله گردشگران منتشر شد. گردشگرانی که برای بازدید از دریاچه به این منطقه سفر کرده بودند، عکس‌هایی از پرندگان مرده را منتشر کردند.

یک متخصص مشاهده پرندگان به "پرس تراست"، آژانس خبری هند گفت: "تا به حال چنین چیزی را ندیده بودیم."

ویکاس چودهاری، عکاسی که مجموعه عکسهایش از این پرندگان در "مجله داون تو ارتس" منتشر شده است، می‌گوید که اجساد پرندگان مرده در وسعت ۱۲ تا ۱۵ کیلومتری اطراف دریاچه دیده می‌شود.

او گفت: "مطمئن هستم که آمار پرندگان مرده خیلی بیشتر است و ممکن است حتی به حدود ۵ هزار پرنده برسد. همه جا پرندگان مرده افتاده است."

این پرندگان اغلب انواع اردک، آنقوت (اردک غازنما)، مرغ ریگ سرخ، اردک منقار ملاقه ای، چوب پای بال سیاه و چنگر هستند و اجساد آنها پس از جمع‌آوری در محفظه‌های فلزی در عمق خاک چال شدند.

به گفته مقامات محلی احتمالا بارش شدید تگرگ در این منطقه ممکن است عامل مرگ این پرندگان باشد اما تحقیقات و آزمایش‌ها درباره علت مرگ دسته جمعی آنها ادامه دارد.

همچنین به گفته مقامات محلی احتمالاتی چون آلودگی ویروسی و میکروبی و یا سمی بودن محیط و آب دریاچه هم در نظر گرفته شده است.

یک دامپزشک محلی علت مرگ این پرندگان را آنفولانزای مرغی عنوان کرده است.

جسد تعدادی از پرندگان برای تحقیق درباره علت مرگ آنها به آزمایشگاهی در بوپال فرستاده شده است.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هند پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!

اریکا دی سوزا»، دایی ۶۸ ساله خود به نام «پائولو روبرتو براگا» را در حالی که روی ویلچر نشسته بود به بانک آورد تا به او برای دریافت وام ۳۲۰۰ دلاری کمک کند. او مدعی بود که خواهرزاده و مراقب اصلی مرد است.

کارمندان بانک با دیدن اریکا که تلاش می‌کرد سر دایی خود را بالا نگهدارد، خیلی زود متوجه شدند که براگا مشکلی جدی دارد. او هیچ علامتی از زنده بودن نشان نمی‌داد و اریکا به کارمندان بانک می‌گفت که دایی‌اش خیلی ساکت و آرام است و با کسی حرف نمی‌زند. حتی اریکا سعی می‌کرد با دایی‌اش صحبت کند که طبعتا مرد بی‌جان توانایی پاسخ دادن نداشته است.

اریکا به دایی خود می‌گفت، «دایی حواست هست؟ باید برگه‌ها را امضا کنی. من نمی‌توانم به جای تو امضا کنم. زود باش دیگه! اینقدر خسته‌ام نکن.»

سپس یکی از کارمندان گفت، «به نظر نمی‌آید که حالش خوب باشد.» و کارمند دیگر شروع به فیلم گرفتن از این صحنه عجیب‌وغریب کرد. با وجود اینکه اریکا، مدام می‌گفت که حال دایی‌اش خوب است و او فقط کم حرف می‌زند، کارمندان بانک با اورژانس و همچنین پلیس تماس گرفتند.

پس از آمدن پزشک امداد و پلیس مشخص شد، مرد بیچاره چند ساعتی است که فوت کرده و اریکا که نه‌تنها خواهرزاده او نبود و فقط یکی از اقوام دور او محسوب می‌شد، قصد کلاهبرداری از بانک را داشته است. او اکنون در بازداشت موقت پلیس قرار دارد تا تکلیف نهایی‌اش مشخص شود.

کد خبر 845348 برچسب‌ها خبر مهم بانک

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • کشف برخی از اسرار درخشان‌ترین انفجار کیهانی
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟