Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی پژوهشکده هواشناسی کشور با اشاره به‌ راه‌اندازی سامانه هشدار سیل در استان لرستان گفت: در صورت راه‌اندازی این سامانه در استان می‌توان از ۱۲۰ ساعت قبل پیش‌بینی‌های سیل، دما، برف و سایر پدیده‌های جوی به ازای هر کیلومتر را انجام داد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابراهیم فتاحی ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان از راه‌اندازی سامانه هشدار سیل در استان خبر داد و اظهار داشت: سامانه هشدار یکپارچه سیل مبتنی بر امکانات نوین است و می‌تواند مکان و زمان وقوع سیل را از 4 تا 5 روز قبل پیش‌بینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آغازگری مدیریت بحران از جانب اداره کل هواشناسی صادر می‌شود، افزود: بدون شک سیل فروردین‌ماه باز هم تکرار خواهد شد بنابراین باید برای مدیریت سیل در راستای کاهش خسارات ناشی از سیلاب تلاش شود.

122 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 24100 خانوار سیل‌زده گلستانی پرداخت شد740 میلیاردریال کمک بلاعوض و تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده گمیشان پرداخت شد‌راهکارهای پیشنهادی استاندار خوزستان برای کاهش احتمال وقوع سیل چیست؟

معاون پژوهشی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی عنوان کرد: استان‌های درگیر سیل باید با روش‌های غیرسازه‌ای پیش‌بینی‌های لازم را جهت مقابله با سیل انجام دهند، بنابراین توسعه و طراحی سامانه هشدار سیل می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: برای پیش‌بینی سیل و مابقی پدیده‌های جوی باید مدل‌های نرم‌افزاری در استان توسعه یابد و برای کاهش میزان خسارات ناشی سیل پیشنهاد می‌کنیم از نسل 4 سامانه هشدار سیل استفاده شود.

فتاحی با تاکید به اینکه سامانه هشدار سیل زمان پیش‌هشدار قابل قبولی را برای مقابله با سیل اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی این سامانه در استان می‌توان از 120 ساعت قبل پیش‌بینی‌های سیل، دما، برف و سایر پدیده‌های جوی به ازای هر کیلومتر را انجام داد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های کنونی هواشناسی استان لرستان از نظر تفکیک مکانی و زمانی قابل قیاس با سامانه هشدار سیل نسل 4 نیست، تصریح کرد: با توسعه مدل‌های نرم‌افزاری می‌توانیم اطلاعات ارزشمندی از شرایط جوی استان به دست آوریم.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها، احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

کد خبر 6086396 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی