Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@21:53:39 GMT

اولویت امروز، توسعه وزنه‌برداری در شهرستان‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۰۲۶

اولویت امروز، توسعه وزنه‌برداری در شهرستان‌ها است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: یکی از اولویت‌های امروز در رشته وزنه‌برداری، توسعه این رشته ورزشی در شهرستان‌ها است.

علی خلیلی ظهر امروز در مجمع سالیانه هیئت وزنه‌برداری استان زنجان که با حضور نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه ورزش، بحث سالن‌های ورزشی است، گفت: وجود زیرساخت‌های ورزشی یکی از اولویت‌های اصلی در این حوزه است، بنابراین برای هیئت وزنه‌برداری نیز با وجود اینکه نمی‌توانیم سالن رایگان در اختیارشان قرار دهیم اما تلاش می‌کنیم این کار با هزینه کم‌تری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه وزنه‌برداری از استعدادهای خوبی برخوردار است، افزود: وزنه‌برداری زنجان جزو هیئت‌های موفق استان به‌شمار می‌رود؛ چرا که در امر استعدادیابی کارهای ارزنده و ارزشمندی انجام داده و امروز ثمره این اقدامات را به حضور ورزشکاران استان در اردوهای مختلف و مهم‌تر از همه کسب مدال‌های مختلف در رقابت‌های برون‌مرزی و ... به عینه می‌بینیم که تداوم‌بخش این اقدامات، تلاش بیشتر در حوزه استعدادیابی است.

این مسئول با اشاره به اینکه موفقیت‌ها کسب شده توسط هیئت وزنه‌برداری استان، باعث شده است که این رشته در سطح کشور به یکی از قطب‌های اصلی تبدیل شود، تصریح کرد: تمرکززدایی، یکی از اولویت‌های اصلی این هیئت باشد؛ چرا که معتقدیم زنجان در رشته وزنه‌برداری از استعدادهای زیادی برخوردار بوده و می‌توان با اهتمام بیشتر به این موضوع و در کنار آن، تداوم بخشیدن به امر استعدادیابی، میِ‌توان جایگاهی را که وزنه‌برداری زنجان به دست آورده است را تداوم بخشید.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان زنجان نیز در ادامه این مجمع، با تاکید بر اینکه یکی از تاکیدات همیشگی این هیئت، برخورداری از تجربه پیشکسوتان و برخورداری از نگاه فرهنگی به مقوله ورزش است، اظهار کرد: بی‌شک، هیئت وزنه‌برداری استان زنجان با توج به نوع نگاهی که در عرصه ورزش داشته و دارد، به هیچ وجه اجازه تک‌روی را در این هیئت به هیچ‌کس نخواهیم داد؛ چرا که معتقدیم در بحث کسب موفقیت، کار گروهی و برخورداری از همه ظرفیت‌ها حرف اول را می‌زند.

سعید امیدی از مقوله استعدادیابی به‌عنوان یکی از موارد مورد توجه این هیئت دانست و با بیان اینکه در راستای انجام استعدادیابی به معنای واقعی کلمه، با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود این روند باشیم، بیان کرد: هیئت وزنه‌برداری استان برای پیشبرد اهداف خود، چند مسیر را تعیین کرده است که یکی از این مسیرها مربوط به مقوله استعدادیابی در مناطق روستایی است. اقدام مهم دیگر این هیئت نیز راه‌اندازی و فعال کردن هیئت‌های شهرستانی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این مناطق است.

وی از حضور مربیان زنجانی در این رشته به‌عنوان یکی از مطالبات جدی هیئت وزنه‌برداری استان دانست و خاطرنشان کرد: هیئت وزنه‌برداری استان برای اینکه بتواند به اهداف بلندمدت خود دست یابد، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، حضور حداقل یک ورزشکار در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ است که تحقق این امر دور از دسترس نبوده و نیازمند حمایت از سوی فدراسیون است؛ چرا که معتقدیم وزنه‌برداری زنجان از وجود ظرفیت‌های ارزشمند بهره می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی زنجان وزنه برداري استعداديابي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار

به گزارش "ورزش سه" نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با مهر، درباره انتقادها پس از عدم کسب سهمیه المپیک توسط رضا دهدار در آخرین گزینشی المپیک پاریس گفت: صفر تا صد انتخاب وزنه‌ها برای رضا دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند درست و عالی بود، ما تمام جوانب را سنجیدیم و این وزنه‌ها را انتخاب کردیم. هر کس هم به نحو انتخاب وزنه‌ها منتقد است، اشتباه می‌کند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که برخی اهالی وزنه‌برداری معتقدند باید دهدار در حرکت اول دو ضرب وزنه ۲۱۳ یا ۲۱۴ را می‌زد، عنوان کرد: افرادی که به انتخاب وزنه‌های دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند انتقاد می‌کنند، همین افراد بعد از اینکه دهدار وزنه‌ها را می‌انداخت قطعاً دوباره به ما انتقاد می‌کردند و می‌گفتند باید دهدار از وزنه‌های سبک‌تر شروع می‌کرد تا اعتماد به نفس بگیرد.

نصیرشلال عنوان کرد: این افراد تنها دوست دارند حرف بزنند. متأسفانه شرایطی در وزنه‌برداری ایران به راه افتاده و یک سری از افراد فکر می‌کنند اگر حرف نزنند از قافله عقب می‌افتند. این افراد فکر می‌کنند با انتقاد دیده می‌شوند و در هر موضوعی اظهارنظر می‌کنند. البته ما به این مسائل توجهی نمی‌کنیم و در جامعه وزنه‌برداری کسی به این اظهارنظرها اهمیتی نمی‌دهد.

سرمربی تیم وزنه‌برداری ایران در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که دهدار در دو ضرب با وجود اینکه وزنه تخصصی‌اش است، اما نتوانست رکوردی ثبت کند، گفت: شرایط خیلی خوب بود. او در یک ضرب وزنه‌های خوبی ثبت کرد. در دو ضرب هم شرایط خوبی داشت اما حرکت دوم و سوم را نتوانست بالای سر ببرد. دهدار حتی در پشت صحنه مسابقات هم وزنه‌های خوبی ثبت کرد، اما در نهایت بعضی وقت‌ها آن طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود.

نصیرشلال در مورد احتمال شانس کسب سهمیه از سوی دهدار عنوان کرد: این اتفاق ممکن است رخ بدهد. در حال حاضر دهدار در جایگاه یازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد و اگر وزنه‌برداری آزمایش دوپینگ‌اش مثبت شود یا دچار آسیب دیدگی شود، احتمال دارد دهدار جز ۱۰ نفر رنکینگ جهانی قرار بگیرد. این شانس برای او هست اما خیلی کم است. این اتفاق خیلی بعید است و شانس او یک درصد شانس داشته باشد. با این حال باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه بهتر بود میرمصطفی جوادی در شرایط مسابقه قرار می‌گرفت و وزنه می‌زد، گفت: این موضوع به کادر فنی و خود وزنه‌بردار ارتباط دارد و کسی نمی‌تواند در مورد آن اظهارنظر نکند. خیلی از مسائل فنی و روحی و روانی وزنه‌بردار به کادر فنی ارتباط دارد.

نصیرشلال عنوان کرد: وقتی وزنه‌بردار در یک مسابقه نتیجه خوب می‌گیرد همه در این موفقیت نقش دارند به غیر از کادر فنی. یک نفر می‌گوید پدر و مادر وزنه‌بردار، یک نفر می‌گوید مربی شهرستان او یا مسئولان استانش کمک کردند که این وزنه‌بردار موفق شده اما هیچ کس نمی‌گوید این اتفاق با همراهی و همکاری کادر فنی تیم ملی رخ داده است. اگر وزنه‌بردار نتیجه نگیرد تنها کادر فنی مقصر است. متأسفانه این مسائل همیشه بوده و هست و دور از ذهن نیست اما در کل اخلاقی هم نیست. در همین مسابقات جام جهانی تایلند وزنه‌برداران ما چهار رکورد را ارتقا دادند اما کمتر کسی به آن توجه کرد.

وی گفت: علی داوودی در دو ضرب، دهدار در یک ضرب، آیت شریفی در یک ضرب و دو ضرب همگی رکوردشکنی کردند اما کمتر کسی به این مسائل توجهی کرد. رکوردشکنی در هر مسابقه‌ای بسیار سخت است.

دیگر خبرها

  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم)
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد
  • دعوت وزنه‌‎بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی
  • اهواز، میزبان مسابقات وزنه‌برداری کارگری قهرمانی ایران
  • دعوت وزنه‌‎بردار ‌خوزستانی‌ به اردوی تیم‌ملی
  • دعوت ۱۴ وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران