Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در گردهمایی سالانه هیات های اجرایی و دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در چمخاله شهرستان لنگرود اظهار داشت: مشکل واحدهای مشکل دار در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو و نیم درصد از نظر تعداد کاهش یافته ولی ممکن است سهم واحدهای تولیدی که در اقتصاد نقش دارند، بیشتر شده باشد ولی مشکلاتی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از مسئولیت هایی که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  برعهده دارد؛ رصد کارگاه های تولیدی و اقتصادی کشور است که در مجموع حدود ۸۰ هزار واحد صنعتی و نزدیک به ۴۵۰ هزار کارگاه مختلف تولیدی ثبت شده که در مجموعه واحدهای صنفی و صنعتی کشور ، تعداد معدودی از واحدهای تولیدی وجود دارند که با وضعیت بحرانی مواجه هستند.

شریعتمداری تصریح کرد: در استان گیلان ۳۶۰ واحد تولیدی که بصورت نیمه فعال و تعطیل بودند، در دوره مالی اخیر با تلاش هایی که کمیته های رسیدگی و رفع موانع تولید انجام شده؛ به مدار فعالیت بازگشته اند و سرمایه در گردش ، یکی از مشکلات آنها بوده است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با بانک مرکزی و بانک های عامل تشکیل شده تا بتوانیم مشکل سرمایه در گردش را مرتفع کینم که در این زمینه موفقیت ها خیلی کامل نیست و حدود ۶۰درصد مشکلات رفع شده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ثبت سفارش ورود مواد اولیه واحدهای تولیدی به  کشور هم موضوع مهمی است و با هماهنگی های خوبی که با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک ها برای ثبت سفارش به موقع بعمل آمده؛ این مشکل هم تا حدودی حل شده است .

شریعتمداری افزود: وزارت کار، مجموعه ایست که نبض واحدهای صنعتی و تولیدی را از طریق جامعه کارگری بدست دارد و این جامعه مشکلات خود را منعکس می کند و ما این مسائل را در کمیسیون ها و شوراهای ذیربط در دولت، مطرح و تمام تلاش خود را برای بازگشت به کار واحدهای تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، انجام می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام کارگری همواره همراه و همگام جمهوری اسلامی ایران بوده است و نه فقط در جنگ و جهاد که در اداره کشور نیز نقش انسجام و یکپارچگی ایفا کرده است و اکنون در شرایطی به  سر می بریم که نظام سلطه علیه نظام جمهوری اسلامی تلاش می کند و مهمترین ابزار آن تهدید اقتصادی است و این تهدید با هدف ضربه زدن به طبقه متوسط و محروم جامعه صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: نظام سلطه تلاش دارد تا با ایجاد نارضایتی و گسست، شرایطی ایجاد کند که نظام اسلامی را از بزرگترین پشتیبانی که حمایت مردمی است، محروم و استقلال و دستاورد بزرگ مردمی بودن را از آن بگیرد درحالی که جمهوری اسلامی ایران برغم همه فشارهایی که وارد شده، اکنون موفق تر از آنهاست.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خاتمه سخنانش یادآور شد: واحدهای تولیدی و صنعتی وجود دارد که با بی خردی و یا بصورت های غیر متعارف در گذشته واگذار شده اند و امروز هم با بحران هایی مواجه هستند و با محدودیت هایی که بوجود آمده، حقوق کارگران آنها به تعویق افتاده که این موضوع عمومیت ندارد و همه تلاش ها بر این است تا قدم هایی موثر و اساسی برای حل مشکلات آنها برداشته شود.

برچسب‌ها محمد شریعتمداری لاهیجان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری لاهیجان گیلان محمد شریعتمداری لاهیجان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم