Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس عملیات اجرایی باغ ایرانی در محدوده جنوب شهر شیراز و با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، فرمانده انتظامی فارس و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز آغاز شد.

عملیات اجرایی باغ ایرانی، صبح پنجشنبه 23 آبان در زمینی به مساحت 10 هکتار در بلوار امیرکبیر و با هزینه ای بالغ بر 36 میلیارد تومان آغاز شد؛

به گزارش ایسنا، 30 میلیارد تومان از هزینه احداث این باغ مربوط به تملک زمین هزینه و 6 میلیارد تومان آن برای عملیات اجرایی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این باغ گفت: این باغ با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شهر شیراز و توسعه فضای سبز احداث می شود.

حیدر اسکندرپور  اضافه کرد: شهرداری شیراز باغ ایرانی را با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان و در زمینی به مساحت 10 هکتار با هدف حفظ باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آنها تملک کرد.

وی باغ ایرانی را از پروژه های ویژه شیراز دانست و افزود: تا پایان امسال عملیات اجرایی 30 پروژه ویژه شهری که فرصت های جدیدی را برای شیراز ایجاد می کنند، آغاز می شود.

اسکندرپور با بیان اینکه تا پایان امسال 100 پروژه عمران شهری در شیراز افتتاح شده یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، گفت: شهروندان تا پایان امسال به صورت هفتگی شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مختلف عمرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها در سه سطح بزرگ مقیاس همچون تقاطعات چند سطحی، پروژه های مناطق مثل بوستان ها و پروژه های ویژه نظیر باغ ایرانی و پیاده راه کوچه باغ های قصردشت برنامه ریزی شده اند.

شهردار شیراز احداث پروژه باغ ایرانی را در راستای رویکرد انسان محوری مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: پروژه های نرم افزاری همچون پیاده راه قصردشت به طول 4/7 کیلومتر که هفته آینده کلنگ آن به زمین زده می شود و باغ ایرانی با هدف زمینه سازی برای حضور هر چه بیشتر مردم در سطح شهر و افزایش تعامل آنها احداث می شوند.

هزینه احداث باغ ایرانی 6 میلیارد تومان است

شهردار منطقه چهار شیراز نیز در این آیین گفت: باغ ایرانی با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شیراز، حفظ و گسترش فضای سبز و فراهم آوردن فضایی همراه با آرامش برای شهروندان و مسافران با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد تومان در بلوار امیرکبیر احداث می شود.

اصغر سروی افزود: شهرداری منطقه 4 شیراز در راستای توزیع یکسان خدمات شهری و عمرانی اقدام به ایجاد این باغ کرده است.

وی با اشاره به برخی دیگر از پروژه های سطح منطقه چهار شیراز خاطرنشان کرد: بوستان 7 هکتاری کشن در مجاورت کمربندی و بوستان تله بادی از دیگر پروژه های این منطقه هستند که تا پایان امسال به بهر برداری می رسند.

سرفصل منظره نگاری در شیراز با ایجاد باغ ایرانی باز می شود

مهرداد ایروانیان معمار مطرح شیرازی نیز در این آیین گفت: خوشحالم که رویکرد فرهنگی شهرداری موجب ایجاد باغ ایرانی شده است و سرفصل منظره نگاری در شهر شیراز با ایجاد این باغ باز می شود و از شهردار شیراز بابت در پیش گرفتن این رویکرد تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه بهبود منظر شهری باید به کل شهر تسری یابد، افزود: بهبود منظر شهری در قسمت هایی وسیع از شهر نیاز شیراز است. به عنوان مثال ایجاد محور دروازه قرآن تا دروازه اصفهان یک منظر شهری بزرگ است که شهرداری در مسیر ایجاد آن قدم گذاشته است.

ایروانیان ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه باغ ایرانی سرآغازی برای ایجاد و تعالی پروژه های دیگر با رویکرد بهبود منظر و ایجاد باغ های با سبک ایرانی باشد.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مصطفی مرادیان نژاد را به عنوان «مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

«روح الله ابوطالبی» مدیرکل سابق این اداره کل نیز به‌عنوان مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان منصوب شد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به «مصطفی مرادیان‌نژاد» آمده است:

«با عنایت به لزوم پیگیری و نظارت جهت جلوگیری از هرگونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و شناسایی انواع تخلفات شهری و راه‌های مقابله با آن به‌منظور تحقق عدالت اجتماعی، با توجه به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب، با نگاهی تحول آفرین و ارتباط مؤثر با شهروندان و با رعایت عدالت و انصاف، در ارائه خدمت صادقانه به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745479

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت