Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزییات بازداشت رسول دانیال زاده از زبان سخنگوی قوه قضاییه، خدشه در وحدت مسلمانان رمز نفوذ دشمنان، گزارش تفحص از سرخآبی‌ها روی میز کمیسیون فرهنگی، گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جزییات بازداشت رسول دانیال زاده از زبان سخنگوی قوه قضاییه، خدشه در وحدت مسلمانان رمز نفوذ دشمنان، گزارش تفحص از سرخآبی‌ها روی میز کمیسیون فرهنگی، گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۳ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزییات بازداشت رسول دانیال زاده از زبان سخنگوی قوه قضاییه

«غلامحسین اسماعیلی» شب گذشته (چهارشنبه 22 آبان) در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره جزییات دستگیری رسول دانیال زاده گفت: رسول دانیال زاده با مذاکرات برخی دلسوزان، اقدامات اطلاعاتی، هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) و اعتماد به قوه قضاییه و جامعه اطلاعاتی کشور به ایران بازگشت.

 

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه متهم در زمره محکومان و متهمان مراجع قضایی و دارای پرونده‌های متعدد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران است، گفت: در یکی از پرونده‌های مشهور قوه قضاییه به جرم پرداخت ۳۱ میلیارد تومان رشوه به یکی از مقامات، به یک سال حبس محکوم شده است. افزون بر این محکومیت، ​ وی از بدهکاران بزرگ بانکی کشور و از مرتبطان و متهمان پرونده اتهامی آقای طبری است که درون قوه قضاییه تحت تعقیب قرار گرفته بود.

 

اسماعیلی با بیان اینکه همزمان با اقدامات قضایی درباره پرونده رسول دانیال زاده، نام برده از کشور خارج و بر اساس مذاکراتی که با خانواده و بررسی‌های فنی انجام شد مشخص شد وی قصد بازگشت به کشور را ندارد، گفت: نام برده بر اساس تدابیر، پذیرفت که به ایران مراجعه کند و اعلام می‌کنیم با عنایت به اعتماد مشارالیه به دستگاه قضایی و مراجع اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری‌هایی که وی در مسیر تحقیقات قضایی انجام داده است به طور قطع از مساعدت‌ها و ارفاق‌های قانونی برخوردار می‌شود.

 

خدشه در وحدت مسلمانان رمز نفوذ دشمنان

آیت الله حسن عالمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در موردهفته وحدت و تفرقه افکنی دشمنان در میان کشورهای اسلامی گفت: وحدت یک مسئله اعتقادی و قرآنی است که در دعاهایی که پیامبر اکرم (ص) عنوان می شود، مطرح شده. این موضوع حتی در تعقیبات نماز نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ما باید موضوع وحدت را بسیار پررنگ ببینیم و این موضوع مربوط به گروه خاصی از مسلمانان نیست بلکه هر کسی که در امت رسول خدا (ص) تعریف می شود، مخاطب دعوت به وحدت است و اصل وحدت همین است.

 

وی گفت: موضوع هفته وحدت از زمان حضرت امام (ره) پایه گذاری شد و به قوت نیز از سوی رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید شده است و تمام مناسبت هایی که رهبر انقلاب سخنرانی فرمودند، به تناسب با شیواترین بیان موضوع وحدت مطرح کردند. تمام این مطالب نشانگر این است که وحدت چه نقش بزرگ و پررنگی در پیروزی مسلمانان ایفا می کند.

 

دشمن چشم دیدن شهد شیرین وحدت مسلمانان را ندارد

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلى الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی(ره) نامکَذاری شده است. اختلافی که بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم(ص) وجود دارد، بهانه ای شد که حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران،با درایت و هوشیاری فاصله بین این دو تاریخ را بعنوان «هفته وحدت» اعلام کنند. اما قطعا این نامگذاری اهداف بسیار مهمی را در دنیای اسلامی دنبال می کند تا هر ساله در میان مسلمانان جهان بر آن تاکید شود، پیام هفته وحدت این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنیِ و توطئه های بیگانگان بگیریم و با تکیه بر اخلاق و سنت نبوی در برادری و اخوت میراث نبی اکرم (ص) را گرامی بداریم و قدردان این سنت الهی باشیم تا  زمینه سقوط و اظمحلال در میان کشورهای اسلامی از میان برود.

پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم. در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم حرکت کنیم  و جز در مقابل خدا و رسولش(ص) برای کسی سر خم نکنیم. در همین رابطه گفتگویی با «حجت الاسلام عبدالعلی گواهی»، معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در مورد هفته وحدت و توطئه افکنی های دشمنان در میان کشورهای اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.

 

وحدت را چگونه توصیف می کنید؟

پیامبر اکرم فرموده اند از فرمان الهی اطاعت کنید و گوش به فرمان رهبر خود باشید زیرا اطاعت از رهبری مایه وحدت امت اسلامی است. وحدت پدیده عجیبی است و در کلام رهبری تاکید شده است که هر جا ملت ها دست به دست یکدیگر بدهند و این حضور آنها ادامه یابد و با سختی ها مبارزه کنند، ممکن نیست قدرت های بین المللی همچون آمریکا و امثال آن بتوانند کاری از پیش ببرند، پس وحدت موضوع بسیار مهمی است. فاصله میان 12 ربیع الاول و هفدهم ربیع الاول که شیعه به آن معتقد است و روز تولد رسول اکرم (ص) است به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

 هفته وحدت بر چه محوری قرار دارد؟

هفته وحدت بر محور پیامبر اکرم (ص) است. در این هفته میثاق ها و پیمان ها محکم تر می شود. در حقیقت خون ها در این هفته جوشش بیشتری به یکدیگر دارند و با هم پیوند می خورند و پیوند آن بسیار عمیق است و امروز شاهدیم که به برکت انقلاب اسلامی هفته وحدت نامگذاری شد. این هفته، هفته مبارکی است. شور، شعور و فداکاری، اخوت و صمیمیت را در میان مردم ایجاد می کند.

 

ثمره وحدت چیست؟

هفته وحدت فضای کشور را به سمت و سویی می برد که هرچه بدخواهان به دنبال از بین بردن وحدت میان مسلمانان هستند تا بتوانند آن را از بین ببرند، به فضل الهی توفیقی نیافتند و جامعه اسلامی به سمتی حرکت کرد که وحدت اسلامی در آن تحقق یافته است و در سایه سار همین وحدت پیروزی های فراوانی به دست آورده ایم.

 

گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو در روزهای دوشنبه و سه شنبه ( 27 و 28 آبان ماه) نشست تخصصی برگزار می‌کنند.

 

دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ارائه گزارش از عملکرد وظایف دانشگاه پیام نور مندرج در مفاد قانون برنامه ششم توسعه و دعوت از وزیر آموزش و پرورش جهت ارائه گزارش عملکرد درخصوص موضوع رتبه بندی معلمان مندرج در مفاد قانون برنامه ششم توسعه دستور کار روز دوشنبه کمیسیون آموزش است.

 

همچنین قرائت گزارش کمیته های ماده 234 در خصوص اداره اموال بنیاد آرشام توسط وزارت آموزش و پرورش، نحوه اداره مراکز رفاهی درمانی و هزینه کرد درآمدهای آن در ادارات کل آموزش و پرورش استان کرمان دیگر دستور کار کمیسیون در روز دوشنبه است

 

طرح تشکیل کمیسیون میراث فرهنگی و گزارش تفحص از سرخآبی‌ها روی میز کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته آینده در روزهای دوشنبه و سه شنبه (27 و 28 آبان ماه) نشست تخصصی برگزار می‌کنند.

بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش، بررسی طرح تشکیل کمیسیون تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بررسی طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه های تبعیت کننده از تحریم های آمریکا به کشور ایران و بررسی طرح الزام دولت به حمایت و پشتیبانی از کنفرانس افق نو از جمله برنامه‌های کمیسیون فرهنگی در روز دوشنبه است.

در روز سه شنبه نیز استماع گزارش  اجرای ماده 234 عدم اجرای مفاد قانون تسهیل ازدواج جوانان و گزارش  اجرای ماده 234 عدم اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

همچنین قرائت گزارش تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی، ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته دیگر برنامه کمیسیون فرهنگی در روز سه شنبه است.

 

فضای کسب و کار بهبود یافته است

حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش با رئیس قوه قضاییه، گفت: کمیسیون از مواضع رئیسی مبنی بر مبارزه با فساد و اقدامات موثری که در این مدت در راستای تحقق این امر انجام گرفته، حمایت کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ امنیت سرمایه‌گذاری در گرو مبارزه با فساد است، افزود: امنیت سرمایه‌گذاری و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند، سرمایه گذار باید بداند در صورتی که براساس قانون فعالیت کند، حمایت می‌شود و اگر کار خلافی انجام دهد با او برخورد خواهد شد.

مبارزه با فساد نباید موجب رکود در تولید یا تعطیلی واحدهای تولیدی شود

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد نباید موجب رکود در تولید یا تعطیلی واحدهای تولیدی شود، اظهار کرد: برنامه رئیسی نیز در مبارزه با فساد رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است در واقع اگر مدیر کارخانه یا واحد تولیدی به دلیل فساد اقتصادی محکوم شده، نباید واحد تولیدی وابسته به فرد، لطمه ببیند بلکه باید با سرپرست اداره شود.

 

دیدار رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با نخست وزیر سوریه

 مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هیأت همراه در ادامه سفر خود به دمشق با عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار و گفتگو کرد. ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اشتراکات منافع و سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در موضوع مبارزه با تروریسم  گفت:«جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه خود از سوریه در مقابل گروه های تروریستی و تکفیری ادامه خواهد داد»، وی ابراز امیدواری کرد که روند رو به ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه با درایت و تدبیر رئیس جمهوری، دولتمردان و مردم این کشور تحقق یابد.

رئیس کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر گسترش همکاری ها در عرصه ‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی  فیمابین گفت:« همکاریهای دوستانه میان دو کشور پس از پیروزی کامل سوریه در جنگ با تروریسم ادامه خواهد داشت.

ذوالنوری حضور نظامی و مداخلات آمریکا در بخشی از خاک سوریه را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد: « حضور نظامی آمریکا در سوریه سبب ایجاد تنش و تداوم ناامنی در منطقه شده است  و لازم آمریکا به حضور ناخوانده خود در سوریه پایان دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تداوم  گفتگو و رایزنی ها میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور ، جهت پیگیری توافقات امضا شده را خواستار شد و گفت:« انتقال تجارب ارزشمند کارشناسان و متخصصان ایرانی در زمینه بازسازی سوریه به ویژه در زمینه های انرژی، کشاورزی، توسعه زیرساختها، راهسازی و صنایع راهبردی به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر خواهد گشت./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد هفته کتاب و کتابخوانی اصفهان اردبیل اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد

باشگاه بایرن مونیخ و توماس توخل بر سر جزییات فسخ قرارداد همکار‌ی‌شان به توافق رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در اوایل اسفند ماه باشگاه بایرن مونیخ به‌طور رسمی اعلام کرد در توافق دوجانبه با توماس توخل، در انتهای فصل جاری به همکاری با یکدیگر پایان خواهند داد، این در حالی است که سرمربی پیشن تیم‌های دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن و چلسی تا پایان ماه ژوئن 2025 با بایرن قرارداد دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «بیلد» آلمان؛ موضوع فسخ قرارداد توماس توخل در تابستان پیش‌رو بین طرفین حل و فصل شده و باشگاه بایرن مونیخ تعهد کرده که به عنوان غرامت، دستمزد سال پایانی قرارداد این مربی آلمانی را به طور کامل به او پرداخت کند، اما بدون هیچ پاداش احتمالی. گفته می‌شود او سالیانه چیزی بین 10 تا 12 میلیون یورو از بایرن حقوق می‌گیرد.

آمادگی ستاره بایرن مونیخ برای مذاکره با آرسنال

توخل که در ماه مارس 2023 جانشین یولیان ناگلسمان در بایرن مونیخ شد، تاکنون در 49 بازی روی نیمکت این تیم نشسته که حاصل آن 32 برد، 6 تساوی و 11 شکست بوده است. او فصل گذشته باواریایی‌ها را به قهرمانی در بوندس‌لیگا رساند. بایرن مونیخ در حال حاضر با 60 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان ایستاده و با بایرلورکوزنِ صدرنشین 10 امتیاز اختلاف دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون آموزش ارتقای ایمنی اداره کل راه آهن اصفهان
  • روزه یکی از مولفه های وحدت است
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد