Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بوچانی که شش سال پیش به امید رسیدن به استرالیا راهی سفری دریایی شده بود، در مرتبه دوم تلاش برای ورود به این کشور به دام نیروی دریایی سلطنتی استرالیا افتاد و همراه ۷۵ پناهجوی دیگر به اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس فرستاده شد. او سرانجام اجازه یافت برای شرکت در یک محفل ادبی به نیوزیلند برود و پس از ورود به اوکلند، قسم خورد دیگر هرگز به استرالیا و پاپوا گینه نو بازنمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز بوچانی برنده جایزه‌ بهترین بیوگرافی سال استرالیا شد

بوچانی که در سال‌های اخیر در دنیا به یک نویسنده تحسین‌شده و فعال حقوق پناهجویان تبدیل شده، اندکی پس از خروج از خاک پاپوا گینه نو به گاردین گفت: «من هرگز به آنجا برنمی‌گردم. می‌خواهم از آن سیستم و آن روند رها شوم. می‌خواهم جایی باشم که یک انسان به شمار روم، نه یک یک عدد، نه کسی با برچسب پناهجو.» او در شش سال گذشته با نوشته‌هایش صدای زندانیان جزیره مانوس بود.

بوچانی به عنوان نویسنده ثابت با گاردین همکاری می‌کرد و خاطره‌هایش از سال‌های حضور در اردوگاه پناهجویان مانوس در پاپوا در قالب کتاب «رفیقی نه مگر کوهستان» برنده گران‌ترین جایزه ادبی استرالیا شد. او یک روادید یک ماهه برای اقامت در خاک نیوزیلند دارد و امیدوار است بتواند پس از آن راهی آمریکا شود.

این نویسنده و شاعر کرد که ۳۶ سال پیش در استان ایلام به دنیا آمده، در مجموع ۲۲۶۹ روز در نظام پناهجویان دریایی استرالیا گرفتار بود و حالا می‌تواند در یک ماه آینده برای زندگی خود تصمیم بگیرد. حساب بانکی بوچانی هم از آن جایزه ادبی ۱۲۵ هزار دلاری پر است و دست‌کم برای چند سال دغدغه مالی ندارد.

کد خبر 463250 برچسب‌ها کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه خبر داد و گفت: لازم است فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات صبح امروز در نشست ستاد اجرایی شهدای غریب استان بوشهر اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه تهیه مستند از شهدای شاخص استان و نیز بروزرسانی اطلاعات و آمار شهدا مد نظر قرار گرفته شود.

وی تصریح کرد: این کنگره در راستای معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس و اهمیت و ارج نهادن به شهدای غریب در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است. برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت شهدای غریب در شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به کمیته‌های استانی برای اجرا و برنامه‌ریزی لازم ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز امسال به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

پورات عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند تا جامعه نسبت به وجود این عزیزان آگاهی پیدا کنند، چون بسیاری از افراد وقتی که برای آنها توضیح داده می‌شود تازه متوجه می‌شوند که شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر