Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه بازدید از اولین استارتاپ سلامت با محوریت آب درمانی گفت: با توجه به شرایط آب های درمانی منطقه و گردشگری سلامت در اردبیل، مسئولین استان و دانشگاه علوم پزشکی عزم جدی برای توسعه علمی تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، اولین استارتاپ ملی سلامت با رویکرد آب درمانی توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری مرکز تحقیقات طب سنتی در محل سالن شهیدان نوعی اقدم دانشکده بهداشت این دانشگاه با شرکت ۹۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در اردبیل در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جاشیه بازدید از این رویداد به اهمیت حوزه آبدرمانی اشاره کرد و گفت: کشور ما دارای پتانسیل‌های انسانی کارآمد و زیرساخت‌ها و ذخایر طبیعی قابل کشف و توسعه است و فضای فعالیت و تحقیقات پژوهشی در تمامی حوزه ها فراهم است و استان اردبیل با توجه به شرایط اقلیمی و منابع طبیعی از حیث آب‌های گرم معدنی یکی از قطب‌های استثنایی در کشور و جهان است.    وی افزود: شرایط بکر منطقه سرعین و مناطق آبگرم های استان از لحاظ نعمات خداوندی با دارا بودن آب های متنوع گرم و سرد با خاصیت های مختلف درمانی فضای علمی را برای پژوهش و تحقیقات فراهم کرده و این رویداد می‌تواند باب افتتاحی برای محققین و ایده پردازان سراسر کشور جهت بررسی و پژوهش در حوزه هیدروتراپی وطب سنتی همچنین استحصال دارو از آب‌های درمانی منطقه و تبدیل طرح و ایده محققین به محصولات فناورانه و ایجاد ثروت شود.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به شرایط آب های درمانی منطقه و گردشگری سلامت در استان، مسئولین استان و دانشگاه عزم جدی برای توسعه علمی تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه با ایجاد رشته آب درمانی در استان دارد و از جهتی در این رابطه اقدامات زیرساختی کلید خورده و در اولین اقدام با همکاری استانداری اردبیل تعداد ۹ نفراز پزشکان استان جهت آموزش و گذراندن دوره‌های آب درمانی به کشور ترکیه اعزام می‌شوند.   این رویداد علمی روز جمله با شناخت ایده های برتر به پایان خواهد رسید.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان