Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@02:01:26 GMT

بشار اسد: واشنگتن نفت سوریه را سرقت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۵۵۵

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز پنجشنبه در اظهاراتی «رژیم» آمریکا را با آلمان نازی یکسان دانست و واشنگتن را به سرقت نفت سوریه متهم کرد.

اخبار بین الملل- او در مصاحبه با خبرگزاری «روسیه ۲۴» گفت: نظام سیاسی آمریکا بر اساس گروه‌های گانگستری اداره می‌شود. آمریکا یک حکومت نیست بلکه نظامی است که شرکت‌های بزرگ، آن را با توجه به منافع خود اداره می‌کنند، آن‌ها همانند گروه‌های گانگستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا نیز نماینده یک کشور نیست او فقط مدیر اجرایی یک شرکت است که هیئت مدیره آن که شرکت‌ها را هدایت می‌کنند در واقع مالک کشور هستند.

او افزود: یکی از مهمترین مواردی که هیتلر را ترغیب به حمله به شوروی و جنگ جهانی دوم کرد، نفت بود. آمریکا نیز امروزه با گام نهادن در مسیر نازی ها، همان کار را می‌کند.

در ماه اکتبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که پیش از این قصد خود را برای خارج کردن تمامی نیرو‌های آمریکایی از منطقه اعلام کرده بود، با مطرح کردن ادعای "محافظت از میادین نفتی سوریه" در برابر داعش بخشی از نیرو‌های خود را در شرق رود فرات در سوریه حفظ و در نزدیکی میادین نفتی مستقر کرد.

حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است، که قبلاً یک دژ و منبع اصلی درآمد برای تروریست‌های داعش بود و اکنون عمدتاً توسط نیرو‌های دموکراتیک سوریه (SDF) کنترل می‌شود. رسانه‌های ترکی پیش از این به نقل از شاهدان عینی گفته بودند که نیرو‌های آمریکایی قبلاً ساخت دو پایگاه نظامی را در مناطق استراتژیک در شرق نفت خیز سوریه آغاز کرده اند.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشته شدن جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی در زندان گفت او اسرار بسیار مهمی در مورد چهره‌های مهم در سیستم آمریکایی و انگلیس داشت.

اسد مرگ «جیمز لا مژرار» سردسته گروهک موسوم به «کلاه سفیدها» در استانبول، قتل بن لادن و ابوبکر بغدادی را اقدام سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای جلوگیری از افشای فعالیت‌های آن‌ها برای سازمان سیا دانست.

او گفت: به نظر من کشتن «بن لادن» و «ابوبکر بغدادی» و همه این افراد به این دلیل بود که آن‌ها اسراری مهم داشتند و در عین حال دیگر نقش آن‌ها به پایان رسیده بود و باید از دستشان خلاص می‌شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرقت سوریه رئیس جمهور آمریکا بشار اسد سرقت سوریه نفت واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور پیامی مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی از حمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه رئیس جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات "وعده صادق" را تقدیم نمود.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی در پیام خود آورده است:

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید در مسیر تحقق"وعده صادق" فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هدایت‌های حکیمانه جناب عالی به عنوان رئیس این شورا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و دقیق با اجرای عملیاتی غرور آفرین، پاسخی تنبیهی به این رژیم جعلی و حامیان آن داده و نمایشی از اقتدار و غرور ملی را به منصه ظهور رسانده و بارقه‌ای از امید را در دل آزادگان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین شعله ور ساختند.

بی شک آنچه به عنوان نکته متمایز و ممتاز این عملیات حماسی تجلی یافت هماهنگی کامل دولت انقلابی و مردمی و نیرو‌های مسلح پر افتخار بود که تصویری با شکوه از عزت و حکمت را در سایه امداد‌های الهی به نمایش گذارد و بفرموده جناب عالی جلوه همراهی و همگرایی دیپلماسی و میدان را متجلی ساخت.

بر خود لازم می‌دانم مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی را ازحمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه جناب عالی به حضور تقدیم نموده و از خداوند تبارک و تعالی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، عزت، اقتدار و سربلندی را برای ملت شریف ایران اسلامی مسئلت می‌نمایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق