Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@20:27:53 GMT

کلانتری:دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۶ احیا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۵۷۲

کلانتری:دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۶ احیا می شود

کلانتری در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که با حضور معاون اول رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۱.۵ سال از برنامه و نقشه راه احیای دریاچه ارومیه عقب هستیم، تاکید کرد: مردم آذربایجان غربی تا سال ۱۴۰۶ شاهد احیای دریاچه ارومیه خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: مصوبات این ستاد توسط دولت نشخص شده و لازم الاجرا است چرا که اگر این مصوبات نبود امروز از دریاچه ارومیه چیزی جز ۵۰۰۰ کیلومتر بیابان پر نمک باقی نمانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کلانتری تصریح کرد: تاکنون دولت اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است که اگر امسال تنها ۱۵ درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه تزریق شود، کارهای سخت‌افزاری آن به پایان می‌رسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارومیه دریاچه ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در جلسه با فعالان حوزه احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته با احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، ۱۹۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شد، گفت: برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال ۱۴۰۳ احیای ۴ هزار واحد جدید است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» و شناسایی شبکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفری احیاگران مردمی، افزود: تا کنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری ۳ رویداد تخصصی «تأیید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحدهای اقتصادی آموزش دیده‌اند تا از مشارکت نیروهای مردمی برای احیای واحدهای اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود که این احیاگران، شامل احیاگران واحدهای اقتصادی شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های احیاگری، گروه‌های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک‌های کسب و کار، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و نهادهای تأمین مالی هستند.

مدنی همکاری و برنامه‌ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات، سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تأمین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تأمین مالی و تخصیص ۱۵۰ همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره‌های تولید از دیگر اقدامات نهضت احیای واحدهای اقتصادی نام برد که تا کنون منجر به عرضه اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهانه و عرضه اعتباری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان (همت) در صنعت پتروشیمی برای اولین بار در کشور شده است.

وی ترجمه و تدوین بیش از ۵ کتاب در حوزه احیا واحدهای اقتصادی شامل احیای پایدار، تأمین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحدهای اقتصادی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی و بهره‌گیری از سکوهای تأمین مالی جمعی و جمع‌آوری ۱,۵۰۰ میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحدهای اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

مدنی با اشاره به بهره برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره برداری رسید و مرکز پیگیری‌های ویژه استانی برای راهبری احیا در استان‌های سراسر کشور راه اندازی و ۲۰ تور تخصصی احیا و ۶ جشن احیای واحدهای اقتصادی در کشور برگزار شد.

کد خبر 6079913

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی