Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته کتاب و کتابخوانی از امروز ۲۳ آبان ماه آغاز شد.

مهدی رمضانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد، افزود: همچنین این برنامه ها ۳۰ آبان ماه جاری در استان‌های خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و یزد پایان می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب ۲۶ باب کتابخانه عمومی افتتاح می شود، اظهارداشت:

سیاست‌ نهاد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ کتابخانه‌های مرکزی در استانهاست که در این زمینه طرح عظیم کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره ) در مشهد بعد از ۲۳ سال و همچنین کتابخانه مرکزی بجنورد و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی شهر تهران، مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

رمضانی افزود: پروژه مهم دیگر، کتابخانه مرکزی یزد است که با ورود جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جاری، شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی گفت: طرح‌هایی در دست‌ساخت کتابخانه‌های مرکزی استان‌های زنجان، گیلان، لرستان، کرمانشاه و مرکزی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه بازبینی طراحی کتابخانه‌های مرکزی ایلام و خوزستان و تبریز در دستور کار نهاد قرار دارد، افزود: بهره‌برداری از کتابخانه‌های سیار استان های تهران و یزد از دیگر برنامه هاست.

 معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۹ باب کتابخانه سیار به ۲۴۰ منطقه شهری و روستایی خدمات‌رسانی می‌کنند.

رمضانی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره خاطره‌نویسی تصریح کرد: در جشنواره ۶ هزار و ۵۰۰ نفر، با ارائه هفت هزار و ۲۷۲ خاطره در قالب های مکتوب و الکترونیک، شرکت کردند که از جمله موضوعات محوری «کتابدار و کودک»، «ارزشمندترین تجربه کاری»، «اهدای کتاب»، «کتابدار و دنیای مجازی»، «کتابدار و خانواده»، «نقش کتابدار در تغییر تصمیمات و سبک زندگی اعضاء» و «ارتباط با مخاطب» است.

وی افزود: در این جشنواره هفت نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی خواهند شد که از این تعداد پنج نفر کتابدار و ۲ نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی هستند، همچنین ۳۸ نفر نیز به عنوان شایستگان قابل تقدیر معرفی می‌شوند که از این تعداد ۳۰ نفر کتابدار و هشت نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی هستند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به رویکرد جدید ایین نهاد در اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: از جمله دیگر رویکردهای جدید تبدیل این فضاها به مراکز اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

رمضانی از جامعه دانشگاهی و صاحب‌نظران خواست  بیش از گذشته، در تولید محتوای فکری و آموزشی در موضوعات مرتبط با کتابخانه عمومی، فعالیت کنند .

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی پذیرای نقدهای منصفانه و عالمانه است. انتقاد صحیح، هنر است. ارزیابی همه‌جانبه فعالیت‌های انجام‌شده در نهاد، پرهیز از نگاه تک‌بعدی، قضاوت عادلانه، تأکید همزمان بر قوت‌ها و ضعف‌ها و ارائه راهکارها برای رفع کاستی‌ها، از ویژگی‌های نقد سازنده است.

رمضانی درباره برگزاری مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در یزد گفت: این مراسم برای اولین بار در یکی از استان‌ها به غیر از تهران، برگزار شد.

در این مراسم ۸۵ نفر از برترین‌های حوزه کتاب کشور از استان‌های مختلف، با اهدای لوح ، تجلیل شدند.

این افراد شامل کتابدار، کتابخوان، خدمتگزار، مسوول کتابخانه، خیرین و انجمن‌های برتر کتاب، بودند که امروز در آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی که با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد تجلیل شدند.

برچسب‌ها یزد کتاب کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کتاب کتابخانه یزد کتاب کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار متنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند: برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.»

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود