Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:09:09 GMT

تربت حیدریه بعد از ۲۴ سال دارای یک کتابخانه جدید شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۶۳۶

تربت حیدریه بعد از ۲۴ سال دارای یک کتابخانه جدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حاتمی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، اظهار کرد: زیر بنای کتابخانه های عمومی تربت حیدریه هزار و ۸۰۰ متر مربع در قالب شش کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی در محل زندان این شهر است که از این حیث رتبه نهم را در سطح استان  دارد و با توجه به اقبال خوب مردم از کتابخانه های عمومی این فضا پاسخگوی نیاز جمعیت  کتابخوان شهرستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان تربت حیدریه برای رفع کمبود تعداد کتابخانه های عمومی خود به حدود دو هزار متر مربع فضای کتابخوانی نیازمند است ودر همین راستا امسال در بخش رخ این شهرستان ۲۲۰مترمربع فضا در قالب یک باب کتابخانه عمومی نهادی روستایی به آن اضافه می شود و درسال آینده نیز یک باب کتابخانه با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع در روستای سلطان آباد به بهره برداری خواهد رسید، با این وجود در خود شهر تربت حیدریه با  کمبود کتابخانه مواجه ایم.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه های عمومی تربت حیدریه دارای هشت هزار نفر عضو هستند که از نظر تعداد اعضا رتبه ششم استان را دارا است و هر چند  امسال در عضو گیری با ثبت سه هزار و ۷۶۰ نفر عضو در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان رشدی ۴۲ درصدی  نسبت به سال گذشته داشته ایم اما تعداد کم کتابخانه های عمومی  باعث شده است تا جمعیت زیادی از علاقمندان به کتاب  در تربت حیدریه نتوانند از این امکان  استفاده کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابراز کرد: ۱۵هزار و۱۰۰نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی  امسال از  تربت حیدریه شرکت کرده اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد،ضمن  اینکه  تعداد کتب به امانت داده شده امسال تاکنون ۷۶ هزار و ۹۸ جلد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۳۳ درصد افزایش داشته است.

حاتمی گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان هم اکنون دارای ۱۱۴ هزار جلد کتاب  هستند و مردم  این شهر نیز سالیانه بالغ بر هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی تربت حیدریه اهدا می کنند.

کد خبر 4772427

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان تربت حیدریه هفته کتاب کتابخانه بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد