Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@15:46:38 GMT

استاندار گیلان: رونق اقتصادی در گرو تداوم تولید است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۷۲۲

استاندار گیلان: رونق اقتصادی در گرو تداوم تولید است

ارسلان زارع در گردهمایی سالانه دبیران و هیات های اجرایی خانه کارگر سراسر کشور که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در لنگرود برگزار شد؛ ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) افزود: خرسندم در جمع هیات های اجرایی خانه کارگر حضور دارم و با اعتنام از این فرصت، از تلاش های جامعه کارگری برای چرخه تولید و توسعه استان و کشور قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در همه مقاطع از دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تاکنون، همواره موثر و برای آبادانی ایران اسلامی، تلاشگر بوده اند، اظهار داشت: امروز که در دوره حساسی قرار داریم، این جامعه شریف، با درک رسالت خطیر خود، به رونق بخش های تولیدی اهتمام دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه رونق اقتصادی در گرو تداوم تولید و فعالیت های جامعه کارگری است افزود: ایجاد خلل در این بخش، بر تمامی ارکان جامعه تاثیر می گذارد و بر این مبنا همه باید برای تحکیم این زنجیره همت گمارند.

استاندار گیلان به یکی از اقداماتی که در گیلان مستمرا در حال انجام است اشاره و خاطر نشان کرد: کارگروه رفع موانع تولید، کمیسیون کارگری به طور منظم برگزار و مصوبات پیگیری و نظارت دقیق شده و اهتمام جدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کارگری وجود دارد.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۶۰ واحد غیرفعال، راکد و نیمه راکد استان مجددا به چرخه تولید بازگشته اند.

دکتر زارع تصریح کرد: افزایش تولید و تقویت قدرت اقتصادی، در گرو بازوان پرتوان و همت عالی جامعه کارگری است ضمن آنکه فراهم سازی زمینه رفاه اجتماعی، با حمایت از تلاش‌های کارگران عرصه تولید میسر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان جامعه کارگری را ثروت ملی کشور دانست و گفت: پذیرش دغدغه های آنان و شوراهای کارگری، محملی برای پیگیری کارشناسی مطالبات این قشر شریف است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پیوسته این قشر زحمتکش به کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح تولید و اشتغال کمک می کنند افزود: از تلاش های تشکل‌های کارگری و خانه کارگر فعال استان که در همه موارد زمینه ساز توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گیلان هستند و در کنار مجموعه دولت خدمتگزاران خوبی برای مردم و استان گیلان به شمار می روند؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

برچسب‌ها رونق تولید کارگر لاهیجان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید کارگر لاهیجان گیلان رونق تولید کارگر لاهیجان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، همچنان پرونده حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ باز است. گمانه زنی‌ها حکایت از تغییر ۳۵ درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح دارد که در نهایت منجر به امضا مصوبه از سوی بعضی از نمایندگان جامعه کارگری از جمله کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و مجمع نمایندگان کارگران شده است. کانون هماهنگی شورای اسلامی کار به عنوان یکی از نمایندگان جامعه کارگری که در شورای عالی کار حق امضا دارد به دلیل عدم اجماع هنوز مصوبه را امضا نکرده است.

افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن نخست باید به تصویب هیأت دولت برسد و در ادامه از سوی رئیس شورای اسلامی کار ابلاغ شود. این مساله قرار است در نخستین جلسه هیأت دولت مطرح شده و به رأی گذاشته شود. عموماً هر چه در شورای عالی کار مصوب می‌شود به تأیید هیأت دولت می‌رسد؛ به این ترتیب افزایش حق مسکن قطعی به نظر می‌رسد.

با وجود سخنان نمایندگان جامعه کارگری و اعضای شورای عالی کار، برخی رسانه‌ها از قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان می‌کنند «برای موضوع میزان افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار تصمیم‌گیری و در نهایت مصوب هم شد. آنچه در رابطه با میزان دستمزد تصمیم‌گیری و ابلاغ هم شده اجرا خواهد شد».

حال باید دید منظور وزیر، مصوبه اخیر با تغییرات و امضا نمایندگان جامعه کارگری است یا مصوبه‌ای که تنها به امضا نمایندگان دولت و کارفرمایی رسید، است. ‌

کد خبر 6083401 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جزییات پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران
  • جزییات پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن کارگران
  • افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
  • موانع مشارکت مردم در رونق اقتصادی چیست؟
  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است