Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری در ارومیه برگزار شد، افزود: تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به غیر از منابع داخل دستگاهی برای احیای دریاچه هزینه شده است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات لازم را با اعتبارات درون‌دستگاهی باید انجام دهند و منتظر تخصیص اعتبار سالانه نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در تخصیص آب برای صنعت و گلخانه در حوضه دریاچه ارومیه مشکلی نداریم، ادامه داد: ما به دنبال حل مشکل مردم هستیم و تمام توان خود را در این خصوص به کار می‌گیریم و بنا نداریم که برای مردم مشکل‌آفرین باشیم.
معادن اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت به دنبال آرامش و توسعه کل کشور به ویژه حوضه دریاچه ارومیه است و تمام برنامه‌ریزی‌ها را نیز در این خصوص انجام می‌دهد.
جریان قوی توسعه در آذربایجان‌غربی شکل گرفته است
جهانگیری با بیان اینکه جریان قوی توسعه در آذربایجان‌غربی شکل گرفته، گفت: همه مسئولان ‌کشوری و استانی به دنبال توسعه این استان هستند و طرح‌های در دست اجرا نیز این امر را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت بالای کشاورزی است، گفت: البته ظرفیت بسیار زیاد تجاری و صنعتی نیز در این استان وجود دارد که زمینه توسعه استان را نامحدود کرده است و می‌توان با همراهی بخش خصوصی زمینه ارتقای شاخص‌های این منطقه را فراهم ‌کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر دریاچه ارومیه به نماد و شاخص هویتی تبدیل شده و احیا و زوال آن، احیا و زوال بخشی از ایران است ولی باید توجه داشته باشیم که آینده این دریاچه به طور حتم رو به زندگی و حیات خواهد بود.
وی گفت: ستاد احیا با اهتمام دولت تدبیر و امید در حالی شکل گرفت که برخی‌ها در رسانه از مرگ قطعی دریاچه ارومیه خبر می دادند ولی دولت با همت تمام آن را احیا کرد.
معادن اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: دولت اقدامات بسیار ارزنده‌ای را برای احیای این دریاچه انجام داده و حتی تونل ۳۵ کیلومتری آن در مدت سه سال با پیشرفت بسیار زیاد اجرایی شده است.
وی افزود: این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور تونل‌های ۲ یا سه کیلومتری در ایران در بیش از ۱۵ سال ساخته ‌شده است. 
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در سفری ۲ روزه وارد ارومیه شد و امروز علاوه بر افتتاح طرح‌های بیمارستانی در میاندوآب از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در نقده و آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بازدید کرد؛ وی در مصاحبه بدو ورود به آذربایجان‌غربی نیز گفت که احیای دریاچه ارومیه برای دولت خیلی مهم است و این دریاچه پس از احیا به کانون حیات و توسعه منطقه و کشور تبدیل می‌شود.
 

برچسب‌ها اسحاق جهانگیری دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه اسحاق جهانگیری دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر روزهای خوب دریاچه ارومیه + فیلم | چشم امید دریاچه به فروردین و اردیبهشت است

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین انتظار می‌رود در صورتی که پیش‌بینی‌های بارش‌های زیاد فروردین و اردیبهشت امسال محقق شود وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبودی بیشتر پیش برود.

کد خبر 841037 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه استان آذربایجان غربی استان آذربایجان شرقی

دیگر خبرها

  • حال خوب دریاچه ارومیه بعد از ۵ سال (فیلم)
  • تصاویر روزهای خوب دریاچه ارومیه + فیلم | چشم امید دریاچه به فروردین و اردیبهشت است
  • فیلم/ لحظه رهاسازی آب سد مهاباد به طرف دریاچه ارومیه
  • فیلم/ واکنش مردم به دریاچه پر آب ارومیه
  • چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • رهاسازی آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه
  • احیا ۲۳۹ واحد غیر فعال و نیمه فعال لرستان