Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه درآمدهای پایدار با قید دو فوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و می‌توان امیدوار بود که بهبود در وضعیت شهرداری‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن رسولی عصر امروز (پنجشنبه) در آئین اختتامیه دومین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه امروز ۲۲ درصد از مردم ایران در روستاها و ۷۸ درصد در شهرها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: باید در این خصوص با توجه به گفتمان جدید حق بر شهر که در دستور کار قرار گرفته باید پشتوانه اجتماعی را تقویت کرد تا بتوان این گفتمان را به سرانجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا زمانی که نیازهای اولیه خانواده‌ها برطرف نشود نیازهای سطح دوم بروز و ظهور نمی‌یابد، تصریح کرد: از این رو تا مادامی که خانواده‌ها تامین نباشند به مسئولیت‌های اجتماعی فکر نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد از درآمد شهرداری تهران از محل شهرسازی و معماری است، ادامه داد: نمی‌توان گفت که با گفتمان "من در شورای شهر مسئول درآمدها نیستم" رفتار کرد چرا که باید هویت جمعی را در نظر گرفت و پل ارتباطی عملیاتی را در دستور کار قرار داد.

وی نبود تعادل جدی بین منابع و مصارف را از مهم ترین چالش‌های همه شهرداری‌های کشور دانست و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی شهر لایحه درآمدهای پایدار که از آن ناامید شده بودیم را مجدد در دستور کار قرار داده و این در حالی است که دولت در حال استرداد آئین نامه خود بود.

رسولی اضافه کرد: لایحه درآمدهای پایدار با قید دو فوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و می‌توان امیدوار بود که بهبود در وضعیت شهرداری‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه همه باور داریم شهرفروشی زیبنده شهرداری‌ها نیست، ادامه داد:  با تصویب این لایحه که فراتر از جناح بندی سیاسی در مجلس است می توان شرایط خوبی را شاهد بود.

کد خبر 396842

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی درامد هاي پايدار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی

جمعی از مسئولین نظام صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین با حضور در مجلس شورای اسلامی فرارسیدن سال جدید را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059761 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • تعالی مدیریت شهری در سایه همدلی / تلاش شهرداری شیراز برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردمی»