Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:29:34 GMT

دریاچه ارومیه ۱۴۰۶ کامل احیا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۹۱۰

دریاچه ارومیه ۱۴۰۶ کامل احیا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهارداشت: قبل از دولت تدبیر و امید همه از مرگ دریاچه ارومیه حرف می زدند اما دولت روحانی با اقدامات عمرانی موجب احیای دریاچه ارومیه شد.

وی ادامه داد: با حدود یک سال اخیر از برنامه پیش‌بینی شده در حال حرکت هستیم به سمت احیای کامل دریاچه در ان شالله ۱۴۰۶ مردم آذربایجان به گمشده خودشان دوباره باز خواهم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اگر مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به تصویب نمی رسید، امروز  یک بیابان ۵ هزار کیلومتر مربعی پر از نمک  در آذربایجان غربی وجود داشت.

کلانتری گفت:تا به امروز به قیمت‌های جاری امسال نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان  توسط دولت و دستگاه اجرای به  این پروژه‌ها  هزینه است و من فکر می‌کنم انشاءالله اگر ظرف امسال و نیمه اول سال آینده  حدود ۱۵ درصد همین مقدار اعتبار تزریق شود کار‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه به پایان خواهد رسید.

کد خبر 4772472

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی کلانتری ریاست سازمان حفاظت محیط زیست دریاچه ارومیه بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری استان به دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، از سد بوکان ۲۹۶.۵ میلیون متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: از سال آبی ۹۳و ۹۴ تا ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 846466 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه