Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس هیأت مؤسس  و امنای اتحادیه، محمد دلبری معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب و رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه و جمعی از بانوان فرهیخته خارجی و ایرانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله اراکی در نشست این کمیسیون که در سالن برلیان هتل آزادی برگزار شد، اظهار کرد: ما در جهان اسلام نیاز زیادی به فعالیتهای برنامه ریزی شده و جهانی زنان داریم، این زنان هستند که نسل و جامعه را می سازند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب، خانواده و زنان را نابوده کرده است، اظهار داشت: برعکس فرهنگ غرب در فرهنگ و تمدن اسلام، خانواده از اهمیت والایی برخوردار است، جامعه عدل و صالحان به وجود نمی آید، مگر اینکه زیربنای آن که زن و خانواده است سالم باشد؛ صلاح زن، صلاح جامعه است.

آیت الله اراکی گفت:مسأله مسجد الاقصی هم به نوعی مرتبط با زنان است، مقاومت به وجود نمی آید مگر اینکه زن در خانواده، افرادی مقاوم را تربیت کند و باید گفت که مادران شهدا بهترین الگوی ما هستند.

گفتنی است، طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در این نشست ضمن قدردانی از میهمانانی که با هزینه خود در کنفرانس وحدت شرکت کرده اند، گفت: از مجموعه مقالاتی که به دبیرخانه کنفرانس رسیده است، 14 مقاله آن متعلق به زنان خارج از کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حمایت های آیت الله اراکی توانسته است در برخی کشورها شعبه های این اتحادیه را تأسیس کند.

در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مقالاتی تحت عناوین زیر ارائه شد، نقش زن مسلمان در برابر توطئه های صهیونیستی"مطالعه موردی معاله قرن"، ضرورت ابطال قانون یهودیت در تصرف عدوانی اراضی فلسطین از طریق تبیین سیاستهای صهیونیستی در تحریف هویت قدس شریف و راهکارهای صیانت از قدس شریف، حقوق ملت فلسطین در سایه قانون بین المللی(حقوق کودکان)، پیش نیازهای تمدن اسلامی با تأکید بر مقاومت در بیانیه گام دوم امام خامنه ای، اندیشه و فرهنگ.

در این مراسم توسط آیت الله اراکی، از دو کتاب به نامهای جایگاه والای زن در نظام اسلامی و سرگذشت داستانی حمیده دریابیگی مادر شهید علیرضا شاملو از شهدای استان مرکزی رونمایی و از مؤلفین کتابها قدردانی شد.

تکریم از زوج تقریبی و قرائت بیانیه پایانی از دیگر برنامه های این کمیسیون بود.

انتهای پیام/
 
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارشناس کانون پرورش فکری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تماشاخانه سیار از امروز در استان مرکزی حضور دارد و در سه نقطه از استان نمایش عروسکی، پخش انیمیشن و برنامه‌های متنوع دیگر را اجرا می‌کند. 
فربدزاده افزود: این تماشاخانه در قالب یک تریلی مجهز به پخش فیلم و اجرای تئاتر حضور پیدا می‌کند و برای علاقه‌مندان به اجرای برنامه می‌پردازد. 
او مهمترین هدف حضور این تماشاخانۀ سیار را اجرای برنامه در مناطق مستضعف، اجرای عدالت فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی بیشتر کانون و فعالیت‌های آن به مخاطبان عنوان کرد. 
کارشناس کانون پرورش فکری افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق مختلف کشور برای کودکان  برنامه‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، تئاتر، نمایش و فیلم اجرا می‌کند.

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • محرومیت زنان تبریزی پیامد جیمی جامپ اراکی؟!
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی