Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیدعباس موسوی» روز پنجشنبه همچنین ضمن گرامیداشت یاد آیت الله «محمدحسین طباطبایی» از عارفان و عالمان بزرگ و «سعید نفیسی» نویسنده و ادیب ایرانی، نوشت: در سالروز درگذشت ۲ ارباب خرد و اخلاق یاد و نام علامه طباطبایی، فیلسوف و مفسرِ ادب شناس و سعید نفیسیِ ادیب و سرسلسله استادان ادب گرامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله محمد حسین طباطبایی مشهور به علامه طباطبایی در سال ۱۲۸۱ شمسی در تبریز به دنیا آمد. او مفسر، فلیسوف، فقیه، عارف و اسلام‌شناس قرن ۱۴ ق و از عالمان تأثیرگذار شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران بود.

«تفسیر المیزان» مهمترین اثر آیت الله طباطبایی است که نقش بسزایی در گسترش تعالیم قرآن میان مسلمانان داشته است. علامه طباطبایی در سال ۱۳۶۰ در شهر قم درگذشت. از این عارف بزرگ کتاب های متعدد دیگری در حوزه دین، فلسفه و عرفان به یادگار مانده است که از آن ها می توان به «اصول فلسفه و روش رئالیسم»، «شیعه در اسلام»، «سنن النبی (ص)» و «حاشیه بر اسفار صدرالدین شیرازی» اشاره کرد.

آیات عظام «سید عزالدین حسینی زنجانی، «عبدالله جوادی آملی» و «محمدتقی مصباح یزدی» از شاگردان برجسته ایشان هستند.

سعید نفیسی پژوهشگر، ادیب و نویسنده ایرانی و از بنیانگذاران مکتب نثر دانشگاهی هم در سال ۱۲۷۴ شمسی در تهران به دنیا آمد. نفیسی را معمار نثر جدید معاصر ایران نامیده‌اند و از او آثار فراوانی در حوزه ادب و فرهنگ و تاریخ ایران بر جای مانده است.

آثار متعددی از وی در زمینه تألیف، تصحیح و ترجمه باقی مانده که «جستجو در احوال و اشعار فریدالدین عطار»، «شاهکارهای نثر معاصر فارسی» (۲ جلد)، «روزگار ابن سینا»، «خاندان طاهریان» و «تاریخ اجتماعی ایران از انقراض ساسانیان تا انقراض امویان» از آن جمله است./

برچسب‌ها سید عباس موسوی ادیب سعید نفیسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس موسوی ادیب سید عباس موسوی ادیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی به خدا اعتماد داری، حضورش همین قدر پر رنگ میشه … (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابی گفت ماشاالله یادم افتاد نماز نخواندم (فیلم) شوخی جالب یک بازیگر با مجری معروف و ابراز علاقه‌اش به او (فیلم)

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شب قدر در حرم امام راحل اعلام شد
  • در تعطیلات نوروز به دیدن زیباترین خانه تهران بروید!
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی (ره)
  • تصویر کمتر دیده شده از سعید راد و ملک مطیعی قبل از ممنوع الفعالیتی
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • وقتی به خدا اعتماد داری، حضورش همین قدر پر رنگ میشه … (فیلم)
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل