Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:53:58 GMT

لزوم زدودن مقررات زائد در بحث کسب و کار

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۰۱۹

لزوم زدودن مقررات زائد در بحث کسب و کار

 به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در دومین اجلاسیه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در مشهد، اظهار کرد: برخی می‌پرسند که مجلس در بحث تولید و اقتصاد چه کرده است؟ انصافا از بعد قانون‌گذاری مجلس کم نگذاشته است ولی از بعد نظارت خودمان هم خیلی راضی نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آسیب‌شناسی از سال ۸۸ انجام داده‌ایم ولی در بخش اجرایی توجه کمی به آن شده است.

وی افزود: در بحث کسب و کار، مهم‌ترین مسئله زدودن مقررات زائد است که این را شروع کرده‌ایم و درگاه تخصصی کسب و کار را قرار است راه‌اندازی کنیم و وقتی کسی بخواهد کاری تازه راه بیندازد، کافی است وارد همان درگاه شود و از طریق آن اقدام کند تا درگیر بروکراسی نشود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین مصوب در حوزه اقتصاد و کسب و کار، تصریح کرد: قانون‌های بسیار خوبی در بحث‌های اقتصادی تصویب شده است که اگر اجرا شود بسیار موثر خواهد بود اما متاسفانه بسیاری قانون را دور می‌زنند و باعث می‌شوند اتفاقی که باید بیفتد، نیفتد. البته برای بسیاری از این دور زدن‌ها مجازات گذاشته‌ایم تا از دور زدن قانون جلوگیری کنیم.

وی در انتها ضمن اشاره به جلسه خود با رئیس قوه قضائیه، گفت: سه روز پیش با آقای رئیسی، رئیس محترم قوه قضائیه ملاقات داشتیم و هم خواستیم از ایشان به خاطر مبارزه با فساد تشکر کنیم و هم درخواستی از ایشان داشتیم که نگذارند هیچ واحد تولیدی ولو واحدی که مالکش در تهران است، تعطیل شود. ایشان گفتند مصداق دهید و ما مصداقش را گفتیم و ایشان از همان داخل جلسه پیگیری کردند؛ امیدوارم که این مسئله در ارتباط با تمام واحدها پیگیری شود.

کد خبر 4772457

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد صنعت معدن تجارت فضای کسب و کار بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله اسرائیل و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رساند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».

شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند. 

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای تبدیل شدن به قانون باید ابتدا به تصویب مجلس سنا برسد و پس از آن رئیس جمهوری آمریکا با امضای خود آن را اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات روی میز مجلس
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تنها زدودن گرد و غبار نیست، پلک‌ها کار مهمی انجام می‌دهند که از آن بی‌خبریم!
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا