Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@15:18:52 GMT

۳۵ درصد نخیلات کشور فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۰۷۴

۳۵ درصد نخیلات کشور فرسوده هستند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد مستعان در حاشیه همایش بین المللی خرما بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مناسبی در تولید خرما دارد که خرمای کبکاب این استان در کشور محبوبیت فراوانی دارد.

او با اشاره به اهمیت استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در استان بوشهر، افزود: شیوه‌های آبیاری تحت فشار به خوبی در استان بوشهر انجام شده است که جهاد کشاورزی استان بوشهر در این زمینه پیش گام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری کشور ادامه داد: محدود بودن منابع آبی و فرسوده بودن نخیلات دو مشکل عمده نخیلات استان بوشهر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: مهمترین برنامه دولت در اصلاح شیوه آبیاری در استان بوشهر طرح نخلستان که در شهرستان دشتستان در حال انجام است.

محمدتقی منوچهری با اشاره به اینکه شهرستان‌های دشتستان و تنگستان شهرستان‌های عمده تولید خرما در استان بوشهر هستند افزود: حدود هفت هزار هکتار اراضی فرسوده نخل در استان داریم که برنامه داریم با روش‌های احیایی و جایگزینی تولید را افزایش دهیم

او بیان کرد: در شهرستان دشتستان طرح تحول آبیاری در ۱۱ هزار هکتار انجام شد و در شهرستان تنگستان نیز در مساحت سه هزار هکتار به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

باید عملکرد اقتصادی نخل های فرسوده بررسی شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده و بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

وی با یادآوری اینکه برنامه امسال این شرکت، آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور است، گفت: با بهره‌برداری از ۲۵ هزار واحد نوسازی شده جدید، ۷۵ هزار واحد دیگر در برنامه تحویل در سال جاری قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود تا این رقم افزایش بیشتری یابد.

اجرای بسته تشویقی در ۸۲ درصد مساحت بافت‌های فرسوده شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشوق‌های شهرسازی که امکان بومی‌شدن دارند در تسریع نوسازی‌ها نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند، توضیح داد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست.

آئینی با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور نسبت به سال پیش از آن افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد که این رقم در شهر تهران معادل ۲۳ هزار واحد بوده است.

وی ادامه داد: سهم بافت‌های فرسوده در کل ساخت و سازهای شهری کشور با ۲.۸ درصد رشد به ۲۱.۸ درصد رسیده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه نخست تا سوم را در سال گذشته در زمینه نوسازی به خود اختصاص دادند، گفت: از نظر تحقق برنامه بازآفرینی شهری شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه رتبه‌های نخست تا سوم را داشتند.

کد خبر 6080087 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری