Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جعفر محمدنژادسیگارودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: وزیر نیرو تیرماه پارسال مصوبه دستورالعمل تعیین شرایط و روش صادرات برق تجدیدپذیر تولیدی توسط نیروگاه‌های متعلق به بخش غیر دولتی  را برای اجرا ابلاغ کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ساتبا با اشاره به ظرفیت‌های بسیار قوی کشورمان در زمینه تولیدبرق از انرژی‌های نو ادامه داد: ابلاغ مصوبه فوق این امکان را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده‌است تا با سرمایه گذاری در زمینه تولید برق از منابع تجدیدپذیر علاوه بر تامین نیازهای داخلی به راحتی و با شفافیت بیشتر برای صادرات برق تولیدی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نژادسیگارودی خاطرنشان ساخت: صادرات برق تولیدی از انرژی‌های‌نو به‌دلیل اینکه برای نخستین بار در کشور مطرح شد سئوالات زیادی برای تولید کنندگان به‌همراه داشت و علاوه برآن نیاز به هماهنگی های زیادی بود بر همین اساس کارگروهی توسط ریاست سازمان ساتبا برای پیگیری کارها تشکیل شد و اقدام های لازم درحال رسیدگی است.

سخنگوی سازمان ساتبا گفت: اکنون اگر افرادی تمایل دارند برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر خود را صادرکنند این امکان فراهم است و  ابلاغ مصوبه وزیر نیرو تسهیل بیشتر کار را به همراه داشته است.

محمدنژاد سیگارودی ادامه داد: هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات برق تولیدی از منابع انرژی‌های نو وجود ندارد و صادرات به راحتی ممکن است.

«همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو  ۲۲ مهرماه امسال ظرفیت فعلی نیروگاه‌های تجدیدپذیر را ۸۴۱ مگاوات اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

این مقام مسئول افزود: تا پایان امسال ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به هزارمگاوات خواهد رسید.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو مصمم است تاپایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را به ۴ هزار مگاوات برساند.

وی با بیان اینکه ایران علاوه بر برخورداری از منابع عظیم انرژی‌های فسیلی از منابع خوب در انرژی تجدیدپذیر برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی شناسایی شده است.

حائری از شناسایی ۱۵۰ هزار مگاوات انرژی آفتاب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: با وجود ۸۲ هزار مگاوات نیروگاه‌های آبی، اتمی و تلمبه ذخیره‌ای پتانسیل بسیار زیادی در استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کشور ایجاد شده است.

برچسب‌ها همایون حائری ساتبا وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همایون حائری ساتبا وزارت نیرو همایون حائری ساتبا وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین،هاشم علایی ۲۹ فروردین در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، یکی از مؤلفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولید کنندگان است.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه خود می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از ضروریات لازم برای ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

علایی افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم، تلاش می‌شود به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک شود که در این راستا، در سال گذشته از اخذ استاندارد و گواهینامه‌ ملی ۷ واحد تولیدی حمایت مالی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، این کمک‌ها را در قالب بسته‌های حماتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم این نوع مشوقات باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد که تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد