Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:50:05 GMT

هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش باران هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۲۹۸

هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش باران هشدار داد

ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، در ۷۲ ساعت آینده با ورود سامانه بارشی و نفوذ امواج ناپایدار به تدریج از بعد از ظهر امروز به سمنان، بارش باران و برف و مه آلودگی، وزش باد شدید و کولاک برف و با شدت بیشتر در نواحی شمالی استان پیش‌بینی‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دمای غالب نقاط سمنان به حدود صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بیان کرد: در ۷۲ ساعت آینده دمای هوای استان بین پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش دارد و در ارتفاعات و نواحی سردسیر و مناطق کوهستانی دما به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه و شنبه، احتمال اختلال در تردد محورهای مواصلاتی به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل بارش سنگین برف، باد شدید و کولاک، مه آلودگی و کاهش دید افقی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بارش باران و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در امور کشاورزان و دامداران و گلخانه‌داران دور از انتظار نیست.

مصطفوی توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌ها و کاهش دما و یخبندان و اختلال در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی، تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۶ و بیشینه دمای آن ۱۹ درجه سانتی‌گراد بود.

وی اضافه کرد: نردین با کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به رضوان با ۲۹ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

برچسب‌ها هواشناسی توصیه های هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما وزش باد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی توصیه های هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما وزش باد هواشناسی توصیه های هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  کارشناس هواشناسی  گفت: در شبانه روز گذشته طبسین شهرستان نهبندان 10 میلیمتر، چاهدراز و کهنو 3 میلیمتر بارش را ثبت کرد.

لطفی افزود: براساس الگوی نقشه ها و تصاویر ماهواره های هواشناسی، امروز شرایط جوی در منطقه پایدار خواهد بود و به تدریج از فرداشب افزایش ابر و از اوایل وقت جمعه تا صبح شنبه با تقویت ناپایداریهای جوی گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک ( در برخی نقاط بویژه مرزشرقی کاهش کیفیت هوا و دید افقی ) رگبار و رعد و برق در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و از ظهر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برق قابل پیش بینی است.

وی  از صدور هشدار زرد هواشناسی خبرداد و افزود: به لحاظ دمایی روند تغییرات امشب و فرداشب افزایشی است اما طی روز جمعه تا صبح شنبه کاهش دما  محسوس پیش بینی می شود. 

در شبانه روز گذشته  سربیشه با حداقل دمای 5 درجه سلسیوس بالای صفر  خنک ترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای 31 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند. 

تغییرات دمای مرکز استان نیز دراین مدت بین حداقل 6 و حداکثر 17 درجه سلسیوس بالای صفر ثبت شد. 

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ هشدار کاهش دما در برخی استان‌ها
  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • سامانه جدید بارشی در راه مازندران