Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@03:45:53 GMT

عفو تعدادی از محکومان اهل فرهنگ و هنر و رسانه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۳۶۸

عفو تعدادی از محکومان اهل فرهنگ و هنر و رسانه

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه همایش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پاسخ به سئوالی در مورد عفو تعدادی از محکومان امنیتی اظهارکرد: خوشحالیم که در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد ریاست قوه قضاییه مبنی بر عفو تعدادی از محکومان موافقت کردند و این عفو با عفو‌های ادوار گذشته که لیست واجدین شرایط محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شد تفاوت‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیان این تفاوت‌ها پرداخت و گفت: معمولا در عفو‌های موردی که لیست تنظیم و تقدیم مقام معظم رهبری می‌شد، عدد مشمولین عفو بین هفتصد تا هزار نفر بود؛ اما در این مرحله عددی معادل ۳۵۵۲ نفر از محکومان دادگاه‌های عمومی، انقلاب، نظامی و تعزیرات حکومتی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که در عفو‌های موردی این تعداد، یک عفو بی سابقه است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برخلاف بسیاری از عفو‌های دیگر که معمولا محکومان امنیتی مستثنی می‌شدند و سهمی در لیست عفو‌های پیشنهادی نداشتند با تدبیر خاص ریاست قوه قضاییه تعدادی از محکومان امنیتی، تعدادی از دانشجویانی که در حوادث سال‌های اخیر محکومیت پیدا کرده بودند، تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که دوره‌های گذشته محکومیت پیدا کرده بودند و محکومیت آن‌ها در حال اجرا و یا در آستانه اجرا بود، در لیست پیشنهادی قوه قضاییه گنجانده شد.

اسماعیلی تصریح کرد: در درخواستی که تقدیم مقام معظم رهبری گردید توضیح داده شد که برای تعدادی از این افراد هم درخواست عفو به عمل می‌آید که این عفو مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت و عیدی بسیار مناسب و شایسته‌ای در شب هفدهم ماه ربیع الاول برای جمع کثیری از محکومان بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی فرهنگ و هنر نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز خبری درباره وقوع انفجار در آسمان اصفهان و تبریز به گوش رسید که بلافاصله منتسب کردن آن به حمله موشکی اسرائیل از سوی منابع آگاه تکذیب شد. در این میان، خبرگزاری مهر، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

همچنین این منبع آگاه گفته است: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن پوکه‌های آن هستیم. در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

از سوی دیگر، العربیه هم نوشت که یک مقام ایرانی به«رویترز» گفته است: هیچ گونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته است.

فرهیختگان نیز نوشت که با وجود گذشت حدود دو ساعت از خبر ABC آمریکا درباره «حمله موشکی اسرائیل به داخل ایران»، هنوز هیچ نشانه واقعی از این خبر دیده نشده است. حتی رسانه‌های صهیونیستی هم آن را به نقل از مقام‌های رسمی تأیید نکردند. با این حال، رسانه‌های داخلی ایران به نقل از مقام‌های مطلع می‌گویند احتمالاً پدافند اصفهان و تبریز به چند ریزپرنده واکنش نشان داده‌اند.

المیادین هم نوشت، به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

اما، با توجه به سطح اتفاقات رخ داده، موج پرداختن طنز به خرابکاری رژیم صهیونیستی در بین کاربران داخلی و خارجی در فضای مجازی آغاز شده است و رسانه‌های عربی با تمسخر رژیم صهیونیستی نوشتند: پاسخ قدرتمند اسرائیل به ایران!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896920

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • تکذیبیه رسانه‌های آلمانی: زیدان در لیست بایرن مونیخ حضور ندارد
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد