Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت با شعار «قدس، محور وحدت امت»  امروز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و  شرکت ۳۵۰ شخصیت برجسته خارجی از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار شد که در آن بر لزوم وحدت در برابر استکبار و بحران‌های جهان اسلام تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آئین افتتاحیه این کنفرانس تاکید کرد: عادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل توطئه کشورهای غربی و حامیان آنهاست.

آیت الله محمد علی تسخیری افزود: رفتار خیانت‌آمیز و منجر به تسلیم شدن، اصطلاحاتی مانند جنگ و صلح را وارد ادبیات سیاسی کرد که هدف آن توجیه رفتار سازش‌گرایان بود.

وی افزود: زمانی که آمریکا در دهه ۸۰ میلادی نظم نوین جهانی را اعلام کرد و به نظام‌های منطقه‌ای و امنیتی  از جمله جهان اسلام اشاره کرد روند عادی سازی روابط شکل گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در ادامه با بیان این که عادی سازی روابط جلوه جدیدی از رفتارهای سازش‌گرایانه بود، گفت: در این راستا به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورها و ایجاد دفاتر حافظ منافع اسرائیل در آنجا، گروه‌ها و حامیان این رژیم را تشکیل رسمی داد.

آیت الله تسخیری در پایان خاطر نشان کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورهای عربی از سوی محور مقاومت و جهان اسلام غیرقابل پذیرش است.

آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در سخنانی با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب از وحدت اسلامی عنوان کرد: با درایت و حمایت معظم‌له پرچم وحدت در سرتاسر جهان برافراشته شده است.

وی با بیان این که امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمانی قوی تر شده، اظهار داشت: وظیفه ما تلاش برای تداوم این پیروزی ها است.

آیت الله اراکی اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت بر جبهه استکبار پیروز شده و از آثار و پیام های این پیروزی گسترش پیام وحدت و به انزوا کشیدن جریان های تکفیری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز گفتمان غالب در سراسر جهان اسلام گفتمان وحدت است، اضافه کرد: امروز بر همه ضروریست برای یکپارچگی جهان اسلام تلاش کرده و مشت محکمی بر معامله قرن بزنند. هر چند این معامله شکست خورده ولی باید برای شکست نهایی آن تلاش کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی با اشاره به این که امروز جمهوری اسلامی بیش از هر زمانی قوی تر است، گفت: سیاست تحریم نتوانسته انقلاب را به شکست بکشاند بلکه به سبب همت مسئولان تهدید و تحریم تبدیل به فرصت شده است.

ضرورت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در برابر بحران‌ها 

در ادامه این کنفرانس بین المللی شیخ نعیم قاسم نائب رئیس دبیرکل حزب الله لبنان بر لزوم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در دفاع از قدس شریف و حل بحران های منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: با نگاهی خوش‌بینانه به جنگ ۳۳ روزه لبنان با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ و پیروزی قاطع حزب الله، می‌توان این پیروزی را نقطه عطفی در تاریخ منطقه شمرد. این پیروزی جایگاه مقاومت را در منطقه بالا برد.

وی با اشاره به اهمیت دفاع از فلسطین تصریح کرد: هر کس پرچم فلسطین را برافراشته کند، پیروز است و هر کس پرچم فلسطین را کنار بگذارد، شکست خواهد خورد.

نائب رئیس دبیر کل حرب الله لبنان بیان داشت: امام خمینی (ره) با تعیین آخرین جمعه ماه رمضان و فرمان راهپیمایی در این روز به نام دفاع از فلسطین، مسئله دفاع از قدس شریف را مرکزیت داده و به آن وجهه جهانی بخشید.

وی با اشاره به درگیرهای اخیر سوریه و عراق بیان کرد: حل مشکلات کشورهای منطقه با کارشکنی های دولت‌های غربی از جمله آمریکا، با دشواری‌های متعددی روبرو شده است. در مقابل کارشکنی های دولت های غربی در حل تنش های داخلی منطقه، این جوانان مقاومت هستند که باید وارد عمل شوند و توطئه دشمنان را خنثی کنند. چرا که دشمنان رسوا شده‌اند و عادی سازی روابط نمی تواند راه حل مناسبی باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر لبنان و حل مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: این مشکلات به علت فشارهای آمریکا و متحدان آنها بر دولت لبنان است و با پیروی دولت لبنان از سیاست های اقتصادی آمریکایی - اسرائیلی، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: با نیروی ایمان و مقاومت می توانیم وحدت را در جهان اسلام و منطقه برقرار کنیم. شکست اسرائیل تنها با تلاش های محور مقاومت و در راس آن رهنمودهای مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای محقق خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجاوز نیروهای سعودی به یمن و صهیونیست ها به نوار غزه حاکی از حمایت قدرت های غربی و حامیان آنها در منطقه است. صهیونیست ها در مقابل افکار عمومی وجهه خود را از دست داده اند و به حول و قوه الهی شکست خواهند خورد.

دشمنی اسرائیل فقط با فریاد از بین نمی‌رود

در ادامه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین موضع امت در مورد فلسطین و مسجد الاقصی را یک آزمون سخت عنوان کرد و گفت: دشمنی اسرائیل فقط با فریاد از بین نمی رود.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه فلسطین موضوع اول جهان اسلام است، گفت: نباید از وظایف خود در مورد فلسطین سرباز بزنیم، بنابراین به پا خیزیم و مذاکره هم نکنیم تا صلح را به ما بدهند چون با صلح می‌خواهند فلسطین را از ما بگیرند و نباید هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمن داشت.

وی ادامه داد: این اجلاس نیز نشانه‌ای کوچک از وحدت پر خیر و برکت امت اسلامی است، امت اسلامی نمونه و الگوی یک امت واحده است که انسان را به سمت خداوند سوق می‌دهد و زندگی انسان را به کمال غایی خود می‌رساند.

رهبر شیعیان بحرین خطاب به امت اسلامی گفت: به وحدت خود بازگردید، با بازگشت به وحدت کل زمین زنده می شود و انسانیت و همه انسان ها پویا خواهند شد.

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: موضع امت در مورد فلسطین و مسجد الاقصی یک آزمون سخت است، این امت یا باید به شکل متفرق بماند که روز به روز شکست خواهد خورد یا به وحدت خود بازگردد. وحدت به سرزمین ها پویایی می‌بخشد.

وی با بیان اینکه دشمنی اسرائیل فقط با فریاد از بین نمی رود، گفت: اگر در مسیر فلسطین همه‌ امت به پا خیزد بدون شک می‌توان انگیزه قدرتمند به همه داد که در این حالت قطعا اثری سریع‌تر را خواهیم داشت.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: موضوع فلسطین باعث می‌شود که در امر وحدت خود را بازسازی کنیم تا به یک امت قدرتمند و واحد تبدیل شویم، در این شرایط می توانیم کل بشریت را نجات دهیم، در عصر امروز خیلی از رژیم ها در مبارزه و نجات فلسطین به معامله قرن پیوستند که این رژیم ها در آستانه فروپاشی خطایی را در پیش گرفتند که نهایتا مسیر آنها به پایان می رسد و آنها نه تنها رژیم خود بلکه مردم شان را نیز از بین می برند، این رژیم ها نباید از وظیفه خود سرباز زنند.

انقلاب اسلامی مانع تحقق معامله قرن شد

در ادامه این کنفرانس «عزت رشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر این که انقلاب اسلامی مانع تحقق معامله قرن شد، گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند راه حل فلسطین باشد بنابراین درخواست ما از میهمانان اجلاس این است که با گام‌های عملی خود مانع تحقق معامله قرن شوند. ما اجازه معامله قرن را نمی‌دهیم.

وی با بیان این‌که اسرائیل به دنبال نابودی هویت اسلامی قدس شریف است، عنوان داشت: ما می‌توانیم با وحدت و هم دلی در برابر دشمن بایستم به شرط این‌که مردم مسلمان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

رشق در ادامه سخنان خود معامله قرن را توطئه صهیونیستی - آمریکایی دانست و تصریح کرد: برخی از رژیم‌های عربی نیز در این کار دخالت دارند. با معامله قرن به دنبال غارت فلسطین هستند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با کمک کشورهای مرتجع عربی معامله قرن را رقم بزنند، ولی حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران مانع تحقق این هدفشان شده است.

وی در پایان اظهار کرد: وحدت میان مسلمانان می‌تواند یک حقیقت برای پشتیبانی از فلسطین باشد. با وحدت می‌توانیم از خونریزی جلوگیری کنیم.

جهان اسلام توان احیاء بزرگترین و بهترین تمدن اسلامی را دارد

در ادامه «تمل کارا ملا اوغلو» رئیس حزب سعادت ترکیه گفت: برای کاهش اثرات مخرب تحریم‌ها علیه ایران، با تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی و پول مشترک می‌توان وارد عمل جدی شد.

وی افزود: از جمله مشکلات جهان اسلام را مسئله بیکاری جوانان و توزیع نابرابر فرصت های شغلی و امکانات مادی عنوان کرد و افزود: شکاف طبقاتی در کشورهای اسلامی بیداد می‌کند و می توان این شکاف را در کشورهای لبنان و عراق به وضوح دید.

وی خاطرنشان کرد: شکاف طبقاتی در کشورهای اسلامی در میان اقشار متوسط جامعه بیداد می کند و فقدان وجود عدالت اجتماعی و توزیع ناعادلانه ثروت، بیماری جهان اسلام است.

تمل کارا ملا اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما کشورهای اسلامی تمدن بشریت را ساختیم. ما ظرفیت این را داریم که بزرگترین و بهترین تمدن اسلامی را احیاء کنیم. جنگ و تعارض میان کشورهای اسلامی وحدت و همکاری مشترک را میان آنها تضعیف می‌کند.

این فعال سیاسی ترک در ادامه با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران تاکید کرد: ما شاهد فشارهای اقتصادی در کشور ایران هستیم. اگر پول مشترک و همکاری و تعامل سازنده در رفع اثرات مخرب تحریم ها علیه ایران شکل بگیرد می توان شاهد رشد و پویایی اقتصادی ایران و سایر کشورهای منطقه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اتحاد کشورهای اسلامی در آینده می‌توان شاهد رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی بود. موضع روشن کشورها در قبال تحریم ایران و مسئولیت‌پذیری آنها می‌تواند اثرات مخرب آنها را خنثی کند.

جریان مقاومت در سه دهه اخیر در حال رشد بوده است

در ادامه آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: جریان مقاومت در سه دهه اخیر درحال رشد بوده و امروز در بدنه جوامع اسلامی و بشری حضور پرشوری پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) نیز با راهبرد عقلانیت و عدالت مسیر مقاومت را دنبال خواهد کرد و همکاری‌های لازم را با مجموعه‌های مختلف خواهد داشت تا جامعه بشری به تعالی مورد نظر برسد.

رمضانی با تاکید بر اینکه رشد امروز جامعه بشری به برکت رشد جریان مقاومت است، گفت: امروزه این جریان به‌عنوان نماد مسلمانان ظهور و بروز کرده و جریان لیبرال به‌عنوان مخالف خط مقاومت به صحنه آمده است؛ افرادی مدعی هستند که می‌توانند دنیای لیبرال را به شیوه مطلوب‌تری با شعارهای فریبنده‌ای همانند حقوق بشر مدیریت کنند درحالی‌که به واسطه همین شعار درحال استعمار دنیا هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد رسانه‌ها در اختیار غربی‌هاست، عنوان کرد: افرادی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند در زمانی که کودکان و زنان مسلمان در فلسطین و مردم مسلمان دیگر در میانمار کشته می‌شدند سکوت کرده و سخنی نمی‌گفتند.

این استاد حوزه تصریح کرد: اگر جامعه امروز بشری به دنبال نجات است باید به قرآن، حدیث و سنت نبوی به‌معنای دقیق کلمه بازگشت کند که بازگشت به قرآن و سنت اهل‌بیت (ع) همان فهم دقیق از جایگاه انسان، ترویج معنویت و عدالت و تقویت جریان مقاومت است.

انقلاب اسلامی؛ آغازگر بیداری مسلمانان جهان است

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، انقلاب اسلامی را آغازگر بیداری مسلمانان در سراسر جهان دانست.

وی با بیان این‌که پیام جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و مستضعفان است، عنوان داشت: کشورهای محور مقاومت نیز با الگوگیری از انقلاب اسلامی به دنبال تحقق این شعار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر کشور عراق اظهار کرد: دشمنان اسلام و در رأس آن اسرائیل هرگز خواهان آسایش برای مسلمانان نیستند.

وی افزود: در عراق و فلسطین شاهد توطئه‌های گوناگون صهیونیست‌ها، عربستانی‌ها و اماراتی‌ها برای خدشه‌دار کردن وحدت مردم هستیم. این کشورها می‌خواهند از راهپیمایی مسالمت آمیز مردم سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه هستند به همین دلیل سعی در نفوذ در مدارس و دانشگاه‌ها دارند. ولی مردم عراق با بیرون کردن آمریکا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در ادامه سخنان خود بر کنترل فضای مجازی تأکید کرد و اذعان داشت: فضای مجازی در دست آمریکا است و او هم این فضا را آلوده کرده است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید همانند فضای مجازی به دنبال تحریک مردم هستند.

نگذاریم موضوع فلسطین و روابط با اسرائیل عادی‌سازی شود

در ادامه این کنفرانس «عبدالهادی آونگ» رئیس حزب اسلامی مالزی با بیان اینکه موضوع فلسطین نباید از سوی برخی از کشورهای عربی و غربی عادی‌سازی شود، اعراب مسئله فلسطین را به حاشیه بردند و آن را یک مسئله ناسیونالیستی می‌دانند و هر کشور غیرعربی که به آن بخواهد ورود پیدا کند حرام می‌دانند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی وجب به وجب خاک فلسطین را تسخیر کرده است و معامله قرن را به میان کشانده است و اگر فلسطین عادی سازی شود این کشور حذف خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه مسئله ما و بحث امروز ما قدس و چالش‌های پیش‌رو در این موضوع است، گفت: از نظر حقوق بشر عده‌ کمی از کشورهای دنیا گرفتار بقایای استعمار هستند، همه‌ کشورهای جهان از شرق و غرب با وجود مستقل شدن تمام سرزمین‌ها تنها فلسطین است که همچنان با موضوع استعمار مواجه است.

آونگ یادآور شد: موضع همه‌ ما فلسطین خواهد بود، فلسطین سرزمین انبیاء است و همه‌ پیامبران به آن ایمان دارند، قدس قلب فلسطین است و در قلب مسلمانان قرار دارد، قدس اولین قبله‌ مسلمانان است و حتی پیامبر اکرم (ص) بعد از مسجد الحرام به قدس هجرت کرد و اهمیت این مکان مقدس تا جایی است که پیامبر اکرم (ص) از آنجا به معراج رفت و در آنجا نماز خواند.

وی افزود: تمام روسای جمهوری آمریکا در حمایت از اسرائیل با یکدیگر مسابقه می‌دهند، این سیاست در کشورهای عربی نیز مشهود است و برخی از این کشورها در تلاش برای عادی سازی وضعیت فلسطین هستند در حالی که مسلمانان در استفاده از امکانات خود اولویت دارند و به خاطر استعمار است که این کشور به این وضعیت افتاده است.

آونگ بیان کرد: برخی از کشورهای عربی برای فراماسونری جای پا باز کردند و در مدیترانه، خلیج فارس، پاکستان و اخیرا در مالزی نیز به دنبال پایمال کردن اسلام و بالا بردن غرب هستند.

وی گفت: اسرائیل به دنبال این است که جهاد گروه‌های جنبش فلسطین را فراموش کنند، اطمینان به سیاست عادی‌سازی و حل مشکل کشور فلسطین را نداریم زیرا اگر فلسطین عادی سازی شود این کشور حذف خواهد شد.

رئیس حزب اسلامی مالزی در پایان اظهار امیدواری کرد که مصوبات این اجلاس اجرایی و کنفرانس وحدت امسال به سرانجامی موفق منتهی شود.

ملل اسلامی با تحریم کالاهای صهیونیستی قیام کنند

«عبدالرزاق قسوم» رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر با تاکید بر اینکه ایمان و باور ما نسبت به فلسطین ملاک و معیار پایبندی ما به دین اسلام است، گفت: موضوع فلسطین فقط موضوع کشورها و دولت‌ها نیست بلکه مردم‌ و ملل مختلف نیز باید موضوع فلسطین را درک کنند و با تحریم کالاهای صهیونیستی و تشکیل ائتلاف‌های مردمی در راستای مقابله با صهیونیست‌ها قیام کنند.

وی با بیان اینکه بنده حامل پیام برادری مردم الجزایر برای مردم ایران هستم، اظهار کرد: الجزایر با دیگر کشورهای اسلامی همراه است و برای تحقق اهداف اسلامی تلاش می‌کند.

رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری کنفرانس وحدت عنوان کرد: امید است نخبگانی که در این مکان گردهم آمده‌اند بتوانند در راستای تقویت وحدت جوامع اسلامی نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

این شخصیت الجزایری از وجود از هم‌گسیختگی در میان برخی از ملل اسلامی یاد کرد و گفت: این وضعیت موجب می‌شود که دشمن بتواند اهداف مورد نظر خود را تحقق بخشد به همین علت رفع این ازهم‌گسیختگی و رسیدن به وحدت از اهمیت بسیاری برخودار است.

جبهه مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران شاهد فعالیت‌های پویایی است

صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال سرنگونی دولت مردمی عراق بودند ولی به برکت مرجعیت مردم عراق وحدت خود را حفظ کرده و از این توطئه جلوگیری کردند.

وی با تأکید بر این‌که جهان به ویژه جهان اسلام شرایط تازه‌ای را تجربه می‌کند، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در این شرایط وحدت مردم است.

وی اظهار کرد: تحولات بزرگی در زمینه وحدت رخ داده است. به سبب همین وحدت شاهد سرافکندگی طاغوت های زمان و گروه‌های تروریستی همانند داعش هستیم.

امام جمعه نجف با بیان این‌که مسلمانان با شکست گروه‌های تکفیری نشان دادند که تندروی در اسلام ممنوع است، گفت: جبهه مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران شاهد فعالیت‌های پویایی است. حتی بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز از وحدت کشورهای اسلامی الگو گرفته‌اند.

سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت ۳۵۰ شخصیت برجسته خارجی از ۹۰ کشور جهان به مدت سه روز (از ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ماه جاری) در تهران در حال برگزاری است./

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هفته وحدت فلسطین حزب الله کنفرانس وحدت اسلامی پروندهٔ خبری گرامیداشت هفته وحدت (سال ۹۸)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هفته وحدت فلسطین حزب الله کنفرانس وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هفته وحدت فلسطین حزب الله کنفرانس وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیئت همراه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و همچنین پیروزی و خلق حماسه‌ بزرگ مردم غزه در شکست سیاست‌ها و اهداف رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: حقیقتاً امروز با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه، مسئله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و به مسئله جهان بشریت تبدیل شده و مردم دنیا با تمام وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تنفر دارند و نسبت به مردم مظلوم غزه عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حرکت بزرگ و حماسی نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌ الاقصی رویدادی بی‌نظیر بود که شکست‌های آن برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است، تصریح کرد: آنچه امروز برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن از جمله جمهوری اسلامی است که رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی ریشه همه ناامنی‌ها در منطقه و یک موجودیت ضد صلح است.

رئیسی در ادامه هرگونه تحرک دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه را فریبکارانه دانست و با بیان اینکه امروز کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی با این رژیم جنایتکار بودند در پیشگاه مردم خود سرافکنده و شرمگین هستند، افزود: وقایع اخیر غزه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکا و برخی کشورهای غربی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و در واقع ماهیت و چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا و غرب را برای ملت‌های دنیا عیان ساخت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به تلاش‌های جامع جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم‌افزایی در میان کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخت و ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با رشادت و مجاهدت خود و کودکان مظلوم فلسطینی با خون پاک خود اثبات کرده‌اند که بزرگترین جنایت جنگی تاریخ و نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه شکل گرفته است و محکوم است.

 رئیسی با تأکید بر اینکه بی‌تردید پیروزی قطعی و نهایی از آن ملت فلسطین است و شکست فرجام رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود از خدای متعال برای شهدای عالیقدر غزه علوّ درجات و برای مجروحین و بازماندگان شفای عاجل و صبر و بردباری مسئلت کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین استوار است و همواره در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مردم فلسطین، ساکنان غزه و مجاهدان در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی به دولت و ملت ایران و قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نگاه دینی و اعتقادی به حمایت از مسئله فلسطین را ناشی از نگاه ریشه‌دار و عمیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه ضمن ارائه گزارشی مفصل از وقایع جاری و چشم انداز تحولات در غزه تصریح کرد: عملیات طوفان‌ الاقصی دستاوردهای کم‌نظیری برای ملت فلسطین به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • وظیفه جهان اسلام است از ملت غزه حمایت کند
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند
  • جهان اسلام وظیفه دارد از ملت غزه حمایت کند
  • تمام جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • همه جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • مقاومت مردم غزه، فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • مقاومت غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرده است
  • مقاومت بی‌نظیر مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است