Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:10:20 GMT

هفته وحدت روز مرگ دشمنان تفرقه جوی اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۵۱۵

هفته وحدت روز مرگ دشمنان تفرقه جوی اسلام است

«هفته وحدت زداینده کینه‌ها، کدورت‌ها، خودخواهی‌ها، گروه‌گرایی‌ها و روز مرگ توطئه‌های دشمنان تفرقه جوی اسلام است.»

 علیرضا پولاد – مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر - در یاداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، با اشاره به اهمیت ویژه‌ حفظ وحدت در بین مسلمان آورده است:
هفته وحدت یادگار امام راحل که به اخوت اسلامی در بین برادران شیعه و اهل تسنن منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلافی که بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم(ص) وارد است، بهانه‌ای شد که حضرت امام خمینی(ره) فاصله بین این دو تاریخ را بعنوان «هفته وحدت» اعلام کنند.

باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم. هفته وحدت ، هفته درس‌آموزی از کلاس معلم بشریت، پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است که به برکت میلادش، چهره جهان دگرگون شده و شرک‌ها و نفاق‌ها به یکرنگی گرایید و خصومت‌های چندین ساله به «اخوت اسلامی» مبدل گشته است.

وحدت اسلامی همواره آرزوی اندیشمندان جهان  اسلام بوده که با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان نظام جمهوری اسلامی پایه‌های اساسی این امر تحکیم یافته است. تشکیل و تأسیس «مجمع التقریب بین المذاهب» از سوی رهبر معظم انقلاب زمینه مناسبی را برای گفت‌وگوی مستقیم اندیشمندان و صاحب نظران برجسته جهان اسلام هموارتر ساخته و همین امر موجب شده تا گام‌های بسیار مهمی در خصوص وحدت اسلامی برداشته شود.
جمهوری اسلامی ایران، بدون شک از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، همواره با تمام توان، آیه‌های وحدت و همبستگی را برای مسلمانان قرائت کرده و گام‌های مهم عملی برای تحقق این هدف والا و ارزشمند برداشته است که بر هیچ فردی پنهان نیست.

هفته وحدت روشنگر این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنیِ بیگانگان بگیریم. پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم (ص) وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش برای کسی سر خَم نکنیم.

وجود مسجد جامع اهل تسنن در یکی از محلات قدیمی شهر بوشهر در کنار مسجد اهل تشیع گواه بر این موضوع است که از دیرباز برادران شیعه و اهل تسنن در این استان وحدت و همبستگی داشته و حفظ نموده‌اند.
«کانون فرهنگی هنری دارالقرآن وحی» مسجد جامع اهل تسنن بوشهر یکی از کانون‌های فعال استان است و برنامه‌های متنوعی در راستای هفته وحدت توسط این کانون در مسجد اهل تسنن بوشهر برگزار می‌شود. همچنین در جهت تجهیز کتابخانه مسجد اهل تسنن شهر بوشهر در ابتدای هفته وحدت تعداد 500جلد کتاب از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به کانون دارالقرآن وحی اهداء شد. مداحان و مرثیه سرایان نقش موثری در وحدت آفرینی بین مسلمانان دارند. مداحان در مراسمات و جشن‌های هفته وحدت از اشعار وحدت آفرین استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته وحدت میلاد حضرت رسول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج طی سخنانی عنوان کرد: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم.

وی افزود: ما به مناسبت شهادت استاد مطهری هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم را در پیش داریم. آثار این شخصیت بزرگوار توسط حضرت امام مورد تایید قرار گرفت و در راستای تلفیق اندیشه، حوزه و دانشگاه تلاش کرد و یکی از دلایلی که دشمنان ایشان را به شهادت رساندند ترویج تفکر عاشورا و امام عظیم الشان بود.

سردار معروفی عنوان کرد: ما نقش ماندگار شهید مطهری را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم و اثر مکتوبات و اندیشه زیبای او در جامعه ما موثر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 1403 عنوان کرد: سازمان بسیج در ایام هفته عقیدتی برای بسیجیان عزیز و توده‌های مردم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. بسیج به عنوان تکیه گاه بزرگ ملت ایران است و امسال با این رویکرد به اجرای برنامه می پردازیم.

وی ادامه داد: در همین راستا از هشتم تا چهارده اردیبهشت برنامه‌های عقیدتی و سیاسی به صورت هماهنگ تا پایین‌ترین رده‌های بسیج را با رویکرد فرمان اعتلای فرمانده کل قوا در حوزه بسیج و جهاد تبیین و خدمت اجرا می‌کنیم.

معروفی تصریح کرد: تمرکز برنامه‌ها در سال 1403 روی گفتمان شهید مطهری خواهد بود و در این راستا برای همه روزهای هفته عقیدتی برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است.

وی مطرح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها پیرامون حجاب و کرامت زنان در دانشگاه‌ها و در رده‌های بسیج خواهران پیش بینی شده است. علاوه بر این تبیین آثار و خدمات شهید مطهری و تجلیل از پژوهشگران برتر در این حوزه، تجلیل مقام معلم و بزرگداشت شهدای معلم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: برگزاری مراسمات بزرگداشت در محل شهادت، محل زادگاه و همچنین در تمامی رده‌های مقاومت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی عنوان کرد: همچنین تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی که این شهید بزرگوار از سال 43 آن را فریاد زدند نیز از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در بسیج است.

معروفی گفت: یکی از دستاوردهای شهید مطهری تولید قدرت نرم بدون نگاه سیاسی و قومی و مذهبی است. امروز دشمن اراده ملت ما را مورد هجمه جدید قرار داده و تغییر ذائقه و افکار را در دستور کار دارد که اندیشه‌های شهید مطهری می‌تواند در این حوزه بسیار راهگشا بوده و جلوی اقدامات دشمن را بگیرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند بیشترین کمک را به ترویج اندیشه‌های شهید مطهری کنند، گفت: جهت دهی به افکار عمومی یکی از رسالتهای اصلی رسانه‌ها است که در کنار آن تلاش برای ایجاد وحدت که نتیجه اش تولید امنیت و قدرت است، موجب حل مشکلات کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند