Web Analytics Made Easy - Statcounter

صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت ضمن موافقت با درخواست استعفای نخست‌وزیر این کشور، از او خواست تا تشکیل کابینه جدید، ریاست دولت پیش‌برد امور را برعهده بگیرد.

اخبار بین الملل- سخنگوی هیئت دولت کویت ساعاتی پیش از تقدیم استعفای نخست‌وزیر به «صباح احمد جابر صباح» امیر این کشور خبر داده بود.

کویت از ابتدای ماه جاری میلادی و در میان انتقادات شدید از سیاست های دولتی، خواهان اصلاحات سیاسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش صدها تن از معترضان کویتی با تجمع در برابر پارلمان این کشور، «مرزوق غانم» رئیس پارلمان را به فساد متهم کرده و خواستار استعفای او شده بودند.

روز سه‌شنبه وزیر مشاور در امور مسکن کویت نیز در پی استیضاح در پارلمان و متهم شدن به تأخیر در انجام پروژه‌ها و کوتاهی در امور محوله، استعفا کرد. پیشتر رسانه‌های خبری از استعفای وزیر دارایی کویت خبر داده بودند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کویت استیضاح کویت دولت کویت امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • موافقت سرمربی پرسپولیسی برای پیوستن به تیم ملی | با قلعه نویی به دور بعدی جام جهانی می رویم
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • نخست‌وزیر جدید کویت منصوب شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • جزئیات رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر
  • قطر: اقدامات اسرائیل موجب بی ثباتی در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم اشغالگر صهیونیستی ریشه اصلی ناامنی است
  • اقدامات رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی در منطقه شده است
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی ناامنی رژیم اشغالگر صهیونیستی است
  • نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد