Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:22:30 GMT

روزهای فرهنگی ایران در گرجستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۶۱۸

روزهای فرهنگی ایران در گرجستان برگزار شد

به گزارش روز پنجشنبه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان ، مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی با حضور "حمید مصطفوی" رایزن فرهنگی ایران، "احمد بادپا" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در باتومی ، دکتر "رولاند کوپالیانی" رییس دانشگاه آکاکی تسرتلی شهر کوتایسی و پروفسور "نمادی بارتایا" رئیس کرسی ایران شناسی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه کوتایسی در مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران ، نقش دانشگاه‌ها و ارتباطات بین المللی دانشگاهی در ارتقاء مناسبات علمی و فرهنگی بین کشورها را مهم دانست و گفت: دانشگاه ها در کنار آموزش و پژوهش ، عهده دار وظیفه اشاعه ارتباطات علمی و فرهنگی با کشورهای مختلف جهان به ویژه با کشور ایران می باشند که بیشترین قرابت فرهنگی و تاریخی را با گرجستان دارد.

کوپالیانی برگزاری روزهای فرهنگی را  فرصتی مغتنم برای آشنایی اساتید و دانشجویان این دانشگاه با جلوه های فرهنگی و هنری غنی ایران در حوزه های نقاشی، موسیقی و سینمایی دانست و خواستار استمرار این فعالیت ها شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی میان دو کشور گفت: کرسی ایران شناسی این دانشگاه با همکاری دانشگاه های ایران نقش بسیار مهمی در مبادلات علمی ، آموزشی و فرهنگی دو کشور دارد.

 رییس دانشگاه کوتایسی توسعه مطالعات ایران شناسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی ، ترجمه آثار ادبیات کلاسیک و معاصر دو کشور به دو زبان فارسی و گرجی و برگزاری مناسبت های فرهنگی را از جمله اقدامات مهم دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: در راستای توسعه همکاری علمی و فرهنگی دوجانبه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران به زودی با دانشگاه تربیت مدرس تهران هم تفاهم نامه همکاری امضاء خواهد شد.

 رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی با تبیین اهمیت توجه به روابط ایران و گرجستان و نقش فرهنگ در تعمیق رابطه بین دو کشور گفت: وجود پیوندهای تاریخی و فرهنگی مشترک بین دو کشور زمینه ساز گسترش مناسبات همه جانبه است و در این میان دانشگاه های دو کشور می توانند روابط علمی و فرهنگی را تسهیل، تقویت و توسعه دهند.

مصطفوی افزود: این همکاری ها در نهایت به یک درک مشترک و شناخت اصولی از همدیگر منجر خواهد شد.

 وی با اشاره به علاقه خاص مردم گرجستان به فرهنگ و هنر ایران ، بر حضور و تبادل گروه های علمی ، فرهنگی و هنری  دو کشور در جشنواره ها و مناسبت های مختلف علمی و فرهنگی تاکید و اظهار امیدواری کرد که در چارچوب اجرای مفاد تفاهم نامه های این دانشگاه با دانشگاه های ایران بتوانیم کنفرانس های علمی ، تبادل استاد و دانشجو و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را در طول سال برنامه ریزی و اجرا کنیم.

در مدت سه روز برگزاری روزهای فرهنگی ایران در شهر کوتایسی برنامه های فرهنگی و هنری همچون نمایشگاه نقاشی ، کارگاه آموزشی خانم "هلن یوسیلیانی" هنرمند ایرانی برگزار و برنامه زنده موسیقی سنتی اجرا شد.

  نمایش سه فیلم ایرانی "فصل نرگس" به کارگردانی "نگار آذربایجانی" ،"آپاندیس"به کارگردانی "حسین نمازی" و "آذر ، شهدخت ،پرویز و دیگران "به کارگردانی "بهروز افخمی" دوبله شده به زبان گرجی از دیگر برنامه های روزهای فرهنگی ایران در شهر کوتایسی بود.

برچسب‌ها باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با حضور رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم و رئیس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشور‌های حوزه بریکس برگزار شد.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های علمی با کشور‌های عضو این نهاد بین‌المللی تأکید کرد.
امید رضایی‌فر گفت: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت‌های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می‌دهیم و با مشخص شدن دانشگاه‌های عضو هر کارگروه، در برنامه‌ها و اقدامات گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت خواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین‌الملل ۲۰ دانشگاه و مؤسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می‌کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت‌های علمی و فناورانه بریکس داریم.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش‌های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق‌های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.
در ادامه این نشست، رئیس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد، با حضور در ایران کوشیدیم تا ظرفیت‌های همکاری این سازمان را - که برخلاف تصور، صرفاً یک سازمان اقتصادی نیست - به دانشگاه‌های ایران معرفی کنیم.
خانم ویکتوریا پانووا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به‌عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی قول داد پیشنهادهای ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه دهد.  
وی همچنین ضمن اشاره به رشد علمی خوب ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه‌هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته و می‌تواند با کشور‌های عضو بریکس در این زمینه‌ها هم‌افزایی داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور