Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، قضات دیوان کیفری لاهه امروز پس از مدت‌ها دستور آغاز تحقیقات کیفری درباره کشتار مسلمانان روهینگیا را صادر کردند.

نتیجه این تحقیقات احتمال دارد به  اقدام خشونت‌بار و اخراج اعضای اقلیت روهینگیا از محل زندگی‌شان و در نهایت جنایت علیه بشریت باشد.

دیوان لاهه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، به دادستانی مجوز داده تا درباره جرایم در میانمار که بررسی آن در حیطه اختیارات دیوان لاهه است تحقیق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش،  گامبیا به نمایندگی از سازمان همکاری کشورهای اسلامی شکایتی را به دیوان بین‌المللی لاهه علیه نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار تسلیم کرده و این نخستین اقدام حقوقی و قضایی ۵۷ کشور مسلمان علیه عاملان این نسل کشی محسوب می‌شود.

وکلای این پرونده از دیوان خواستند تا به جرم کشتار اقلیت مسلمان روهینگیایی در میانمار دستورهایی به فوریت برای جلوگیری از این نسل کشی علیه مردم صادر شود.

ابوبکرماری تامبادو وزیر دادگستری و دادستان گامبیا دراین زمینه گفت که می‌خواهد "یک پیام روشن به میانمار و جامعه بین المللی ارسال کند که جهان نباید در مقابل تروریسم کنار بایستد و کاری انجام ندهد. برای نسل ما شرم آور است که هیچ کاری انجام ندهیم در حالی که نسل‌کشی درست در برابر چشمان ما به وقوع می‌پیوندد.  مقامات میانمار تاکنون دراین زمینه واکنشی نداشته‌اند.

ارتش میانمار در واکنش به حمله تعدادی از شورشیان میانماری یک جنگ تمام عیار را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در غرب میانمار در اوت سال ۲۰۱۷ به راه انداخت که بر اثر آن هزاران نفر کشته و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از روهینگیایی‌ها پس از گریزی دشوار از مهلکه در نقطه مرزی بنگلادش با میانمار پناه گرفتند.

ارتش میانمار در سال گذشته توسط سازمان ملل عامل نسل کشی روهینگیایی‌ها شناخته شد و بدترین ارتش جهان نام گرفت.

وکلای تحت هدایت تامبادو در این پرونده خواسته‌اند تا دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد نسل‌کشی و بیرون کردن اجباری اقلیت روهینگیا از میانمار که سبب فرار آنها به بنگلادش و بسیاری از کشورهای دیگر شده تحقیقات گسترده بین المللی را آغاز کند.

در همین ارتباط نیز،  گزارشگران حقیقت‌یاب سازمان ملل ماه گذشته ارتش و فرماندهان نظامی میانمار را  بار دیگر عاملان اصلی قتل‌عام جمعی مسلمانان خطاب کرده و مستندات مختلفی را در مورد ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان روهینگیایی و شکنجه آنها منتشر کرده‌اند.

نماینده میانمار در سازمان ملل در واکنش به انتشار این گزارش‌ها ادعا کرده بود: این گزارش یکطرفه و مبتنی بر اطلاعات گمراه کننده و برگرفته از منابع ثانویه تهیه شده است.

نهاد حقوق شهروندی Fortify Right در اکتبر ۲۰۱۶ و اوت و سپتامبر ۲۰۱۷ در گزارش‌های مختلف خود اعلام کرد که ارتش میانمار بیش از ۱۱ هزار سرباز را به همراه پلیس و عاملان غیرنظامی برای قتل عام و تجاوز و شکنجه مردم روهینگیا مورد استفاده قرار داده است.   ۹۰۴۱

برچسب‌ها میانمار دادگستری روهینگیا دیوان لاهه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار دادگستری روهینگیا دیوان لاهه میانمار دادگستری روهینگیا دیوان لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به ۳۸ هزار و ۴۳ نفر رسید

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب پنج مورد کشتار و جنایت شد که در نتیجه آن ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اضافه کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

بر این اساس ۷۳ درصد از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه، زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه افزود: هنوز اجساد هزاران نفر از شهدا نیز زیر آوار باقی مانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش رژیم صهیونیستی بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۸ هزار و ۴۳ نفر رسید
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان
  • نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم