Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان نشست هم اندیشی با حضور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس و کارآفرینان سیرجانی گفت: نیروی کار با هرم تحصیلی و آموزشی در کشور ما متفاوت است.

او در نشست با نماینده مجلس و فعالان کارآفرینی خواستار توجه جدی برای تربیت نیروی کارماهر و خوش فکر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان افزود:عمده نیروی کار مورد نیاز بازار کار تکنسین‌های ماهر و خوش فکر است، اما متاسفانه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی دو برابر نرخ معمول جامعه است.

او تصریح کرد: رشته‌های جدید مهارتی ضامن انقلاب مهارتی در کشور است و نیازمند همکاری صنعت در این زمینه هستیم.

جهانگیری با تاکید بر لزوم اجرای سیستم DUAL در سیرجان گفت: باید با توجه به ظرفیت بالا، شهر سیرجان به شهر هوشمند تبدیل شود.

او راه اندازی رشته IOT اینترنت اشیا در هنرستان‌ها را پیشنهاد داد و گفت: معضل شهر سیرجان در زمینه آب نیز با راه اندازی رشته آکواترونیک قابل حل است.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس نیز آموزش فنی و حرفه‌ای را از ارگان‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در کشور دانست و بر حمایت مجلس از توسعه مهارت آموزی در کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

حمایت مجلس از توسعه مهارت آموزی در کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش آموزش زبان مورد توجه غالب داوطلبان است

ویدا فتحی مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در مصاحبه با خبرنگار استانی ایسکانیوز در ارتباط با رشته زبان انگلیسی و گرایش‌های آن گفت: رشته زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در سال ۱۳۸۸ که با کمک و همت معاونت آموزشی وقت، اضافه گردید.
وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: در ابتدا این رشته شامل دو گرایش بود، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی که خوشبختانه در همان ابتدای سال ورودی های قابل قبولی در این گرایش‌ها دیدیم و همچنین کارشناسی ارشد آموزش زبان در آن سال اضافه گردید.


او گفت: در هر سه گرایش ذکر شده دانشجویان ثبت‌نام کرده و در کلاس ها شرکت کرده‌اند و بعد از اینکه این رشته به طور کامل تثبیت شد، گرایش آموزش زبان نیز به مقطع کارشناسی افزوده شد؛ پس از افزوده شدن این گرایش تعداد دانشجویان گرایش ادبیات انگلیسی رو به نزول گذاشت و افت تعداد ثبت نام در این گرایش را داشتیم.


وی همچنین ادامه داد: تعداد درخواست کننده گرایش آموزش زبان نسبت به رشته مترجمی بسیار بالا بوده و بالاترین تعداد دانشجو در گرایش زبان انگلیسی مربوط به این رشته است؛ امسال دانشجویان بیشتری خواستار این گرایش نسبت به سال های قبل بودند، و در نیمسال دوم هم دانشجویان زیادی برای تحصیل در این گرایش ثبت نام کرده‌اند.


مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد ارومیه گفت: مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سال ۱۳۸۸ برای رشته‌ی زبان در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه موجود است و استقبال خوبی در این مقاطع خصوصا در کارشناسی ارشد شده که از طریق استعدادهای درخشان یا کنکور جذب دانشجو در آن صورت گرفته و تعداد زیادی از دانشجویان در کلاس‌های درس حضور داشته‌اند.


او در نهایت اشاره کرد: برای مقطع دکتری متاسفانه اقدامی صورت نگرفته و متاسفانه شرایط اضافه شدن این مقطع بسیار دشوار گردیده و تهیه و فراهم آوردن الزامات مورد نیاز این مقطع زمان بر خواهد بود؛ با این حال تمامی مسئولان مربوطه در سدد این هستند که این مقطع پر مخاطب را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اضافه کنند.


خبرنگار: سمانه بابازاده
انتهای خبر/

کد خبر: 1224534 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • برنامه‌های رییس جدید برای «چوگان»/ توجه بیشتر به تیم ملی بانوان
  • نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • آموزش و پرورش نیروی انسانی در شان و تراز انقلاب تربیت کند
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در بوشهر
  • ترکیب احتمالی سپاهان برابر گل​گهر سیرجان
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • گرایش آموزش زبان مورد توجه غالب داوطلبان است
  • توسعه گردشگری با تاکید بر نقش آموزش نیروی انسانی
  • ببینید | صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه تایید شد