Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:08:24 GMT

ورزش آذربایجان غربی با والیبال تنفس می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۷۰۰

ورزش آذربایجان غربی با والیبال تنفس می کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه اظهارداشت: همچنین تنوع ورزشکاران در رشته های گوناگون و کسب افتخارات جهانی به همت سیامند رحمان ها گویای نقش آفرینی مثبت دولت و مردم در این عرصه است، فوتبال این سرزمین با تیم نود ارومیه جان گرفته و می رود تا تاریخ ساز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری به عنوان مطالبه ای تاریخی از سوی علاقمندان ورزش و تکمیل ورزشگاه مهاباد و دهها پروژه دیگر در اقصی نقاط استان بیانگر اهتمام جدی دولت به امیدآفرینی و نشاط در بین مردم و بویژه جوانان است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: سرمایه گذاری های انجام شده در ایجاد زیرساخت های ورزشی و میزبانی از رویدادهای جهانی،منطقه ای و ملی امروز آذربایجان غربی را به مهد ورزش ایران بدل ساخته است.

شهریاری خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی در شاخص های اقتصادی مهمی چون کاهش نرخ بیکاری، کاهش تورم، رشد سرمایه گذاری، رشد صادرات، رشد نرخ مشارکت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی یاد آور شد: مردمان این دیار که آزمون پس داده هایی سربلند و جان برکف هستند، در برابر عقب ماندگی های ناشی از جنگ و سوئ مدیریت همواره مشی صبر و قناعت در پیش داشته اند و امروز که دولت تدبیر و امید با سرمایه گذاری های تاریخی و توجه به موضوعاتی چون احیای دریاچه ارومیه و بهبود شاخص های زیربنایی توسعه در مقام جبران کم کاری های مستولی شده تاریخی بر این مردم برآمده، بیش از پیش همراه و همدل در تحقق آرمانهای انقلاب هستند.

شهریاری افزود: با همه دستاوردهای تاریخی که آذربایجان غربی در حوزه های اقتصادی در چند سال اخیر کسب کرده و بر مدار برنامه ریزی مبتنی بر عقلانیت،برابری و شفافیت قرار گرفته، زخم عقب ماندگی در حوزه هایی چون زیرساخت های آموزشی و حمل و نقلی و نیز سرانه پایین درآمدی تاول زده و موجب شده تا توسعه مدنظر به طور کامل در استان محقق نگردد.

وی گفت: آذربایجان غربی برای حفظ روزهای ماندگار در شاخص های اقتصادی نیازمند توجه ویژه دولت است. ضعف در حوزه زیرساخت های اساسی توسعه استان به ویژه راه، حمل و نقل زمینی و ریلی، بهداشت و آموزش به دلیل ناکافی بودن سرمایه گذاری های بخش عمومی  از جمله در حوزه زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، شکاف شاخص های توسعه یافتگی استان با میانگین کشوری و نیز کمبود منابع بانکی به منظور تامین مالی بنگاه های اقتصادی نیازمند تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش، می طلبد تا دولت عنایت ویژه ای به این استان داشته باشد.

کد خبر 4772513

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی ورزشگاه بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، «فاطمه مجلل» قایقران روئینگ ارومیه‌ای صبح روز یکشنبه در کره جنوبی ضمن کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای قایقرانی به اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی در تاریخ شد که راهی المپیک می‌شود.

مجلل چگونه المپیکی شد

مجلل در انتخابی تیم ملی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در دریاچه ارومیه با زمان ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۱۱۰ صدم ثانیه و کسب رتبه اول به عضویت تیم ملی درآمد.

او در اردوی پایانی تیم ملی که فروردین‌ماه در ارومیه و در دریاچه سد شهرچای برگزار شد تمرینات فشرده انجام داد و بعد از پایان اردو راهی کرده جنوبی شد.

بانوی قایقرانی تیم ملی روز جمعه و در مرحله مقدماتی در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲:۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط پایان عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند.

مجلل روز شنبه و در مرحله نیمه نهایی در گروه اول در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور و چین‌تایپه با زمان ۸:۰۳:۰۴۷ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت.

او در ادامه رقابت‌ها و در صبح روز یکشنبه در فینال این رقابت با حریفانی از ویتنام، فیلیپین، ژاپن، ازبکستان و سنگاپور رقابت کرد و با زمان۷:۳۷:۰۰۷ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مقام سوممسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند

اولین مصاحبه مجلل بعد از کسب سهمیه

بانوی قایقرانی ارومیه‌ای در بدو ورود سهمیه المپیک را بزرگترین آرزویش از کودکی و از ورود به قایقرانی عنوان و اظهار کرد: خوشحالم این موفقیت را کسب کردم و قرار است در المپیک حضور یابم.

مجلل گفت: از هشت سالگی تمرینات مداوم خود را در رشته قایقرانی انجام و طی چهار سال اخیر در اردوهای تیم‌های ملی بودم و تمرینات مداومی را علی‌رغم شرایط سخت انجام دادم.

او اظهار کرد: برای درخشش در المپیک در زمان باقی‌مانده تلاش خود را انجام خواهم داد.

مجلل درخصوص مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی گفت: مسابقات از طرح بالایی برخوردار بود و رقیبان برای رسیدن به المپیک نهایت تلاش خود را انجام و من توانستم در هر سه مرحله با زمان بسیار خوب سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی در خاتمه از خانواده خود، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و رئیس هیات قایقرانی استان و شهرستان و از همه حامیان خود قدردانی کرد.

استقبال مسئولین ورزشی، ارومیه‌ای‌ها و خانواده از اولین بانوی المپیکی آذربایجان‌غربی

صبح امروز با حضور مسئولین ورزشی استان جمعی از شهروندان و خانواده او با حضور در فرودگاه بین‌المللی ارومیه از «فاطمه مجلل» قایقران المپیکی و «یاسمن حمزه‌پور» مربی او استقبال کردند.

به این ترتیب نام «فاطمه مجلل» در تاریخ ورزش استان آذربایجان‌غربی به عنوان اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش استان ثبت شد.

بیوگرافی اولین بانوی المپیکی ورزش آذربایجان‌غربی

«فاطمه مجلل» در ‎۵ مرداد سال ۱۳۸۱ در شهر ارومیه به دنیا آمد و به گفته خودش از سال ۹۸ بطور حرفه‌ای در رشته قایقرانی و در تیم‌های ملی حضور یافته و تا کنون دو مدال طلای قهرمانی آسیا، نقره بازی‌های آسیایی و برنز جایزه بزرگ روسیه را کسب کرده است.
او حضورش در رشته قایقرانی را به پیشنهاد مربی شنایش عنوان کرده است.

«یاسمن حمزه‌پور» مربی فاطمه مجلل نیز همواره در مسابقات مختلف همراه او بوده و یکی از عوامل درخشش او بوده است.

گزارش: سینا افشاریان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898942

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است