Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا هشت روز طول می‌کشد.

به گزارش مشرق، سید جواد زمانی صبح پنج‌شنبه در همایش و جشنواره ملی و بین‌المللی خرما در بوشهر، اظهار داشت: ایران اسلامی با داشتن ظرفیت بالا و مؤلفه‌های قوی در تولید محصولات نباید در اقتصاد ضعیف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مقصر بیکاری کیست؟ همتی: طرح گواهی اعتبار مولد «گام» در شورای پول و اعتبار مطرح می شود

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بیان کرد: در هر کشوری که مؤلفه‌ها قوی تولیدی داشته باشد ولی در اقتصاد ضعیف باشد مشکل در مدیریت باید ارزیابی کرد و باید در این عرصه باید مدیریت را تقویت کرد و دراین‌ارتباط باید کمتر سخن گفت و بیشتر عمل کرد.

توجه بخش خصوصی به آینده کشور

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید به آینده کشور نگاه و به تجارت با آبرو توجه کند تا بااعتبار و تولید بتواند آن اعتماد را به جهان برگرداند.

زمانی با اشاره به اینکه برای صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا هشت روز طول می‌کشد گفت: ما بیشتر حرف می‌زنیم و کمتر عمل می‌کنیم.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در دنیا مسؤولان، سران و مدیران در جلسات داخلی اگر اختلاف دارند بازگو و حل‌وفصل می‌کنند و در بیرون جامعه صحبتی از اختلاف نیست ولی ما عکس عمل می‌کنیم در کنار هم شوخی و در بیرون باهم نزاع می‌کنیم که این یک نوع ضعف مدیریتی در اداره یک کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خودمان را بیشتر از ترامپ تحریم می‌کنیم، افزود: به‌قدری موانع بر سر راه تولید قرار می‌دهیم که تولیدکننده و سرمایه‌گذار پشیمان می‌شود ادامه فعالیت دهد.

زمانی، با تأکید بر این نکته که باید فرایند و زمان کار کوتاه شود، تصریح کرد: در ایران، زمان، موردتوجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد درحالی‌که در کشورهای دیگر بر روی دقایق هم حساب می‌کنند چراکه باوجوداینکه موقعیتی که در جهان وجود دارد یک روز اگر دیر حرکت کنید، عقب می‌مانید ولی برای ما ابن مهم اهمیت ندارد.

وی، با تأکید بر توجه به مدیریت، زمان و برداشتن خود تحریمی، گفت: برای صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا هشت روز طول می‌کشد ولی در ایران اگر زیرمیزی و همه‌چیز حذف شود ۳۸۴ روز زمان لازم دارد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتقاد از پاس‌کاری دستگاه‌ها و ادارات در ایجاد فعالیت سرمایه‌گذاری افزود: بخش خصوصی طبق قانون مشاور هر سه قوا است اکنون بخش خصوصی در کجای مشاورت قرار دارد و بخش خصوصی و واگذاری در کجای ایران جای‌داده شده است.

زمانی بیان کرد: در ایران بااین‌همه افراد توانمند و مؤلفه‌های مهم اقتصادی خیلی عیب است که جزء کشورهای محسوب شویم که از لحاظ درآمد ملی در پایین‌ترین سطح باشیم و اعلام شود که می‌خواهیم به ۱۸ میلیون نفر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه یک درصد منابع دنیا در اختیارداریم، افزود: مدیریت قوی و اراده انجام برنامه‌ها و طرح‌ها باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد چراکه حرف انجام کار می‌زنیم ولی اراده انجام آن کمتر دیده می‌شود.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خاطرنشان کرد: از امروز در آستانه انتخابات حرف‌های فراوانی زده می‌شود ولی به‌محض اینکه وارد مجلس شدیم دعواها آغاز می‌شود، باید کشور را به این سمت حرکت دهیم، باید حرکت جامعه به سمت برادری و اتحاد سوق داده شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان کارگاه تولیدی واحدهای تولیدی مجوز مجوز فعالیت بوشهر ترامپ مشرق معادن مجلس اتاق بازرگانی ایران جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد

مصطفی زارعی مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این ۲ باشگاه رخ دهد.

او افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ سال آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری  باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر ۲ باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این ۲  باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام ۲ باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات ۲ باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟