Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@06:09:10 GMT

صادرات ۱۰۰ هزار دلاری سوخت «بیودیزل» از ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۹۴۰

به گزارش ایلنا از ارومیه علی‌محمد نیکبخت افزود: این میزان درآمد ارزی با صادرات  ۱۰۰ تُن از سوخت «بیودیزل» به کشورهای عراق و افغانستان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه این شرکت برای اولین بار اقدام به تولید سوخت زیستی از ضایعات روغن‌ها در کشور کرده است، بیان کرد: سوخت بیودیزل یک نوع گازوئیل گیاهی است که «سولفور» بسیار پایینی نسبت به گازوئیل معمولی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایین بودن سولفور باعث می‌شود که انواع موتورهای استفاده‌کننده از این سوخت سالم بماند و طول عمر بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: ۱۲ درصد از ساختار سوخت بیودیزل را اکسیژن تشکیل می‌دهد و این امر موجب می‌شود تا موتور مانند یک «توربو» عمل کند.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سوخت بیودیزل تولیدی این شرکت تمام استانداردهای بین‌المللی را کسب کرده و به کشور عراق و افغانستان صادرات داشته و بازار خود را به زودی در ترکیه نیز به دست می‌آورد.

نیکبخت با بیان اینکه بیودیزل سوخت زیست محیطی و پاک است، گفت: برای تولید این سوخت از پسماند روغن‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند در کشتی، ژنراتورهای صنعتی و خودروهای دیزلی مورد استفاده قرار گیرد.

نیکبخت تاکید کرد: جایگزینی این سوخت با سوخت دیزلی موجود در کشور از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا، شرکت تاکستان صنعت غرب در زمینه‌های بیوتکنولوژی، ترافیک، مبلمان شهری و همچنین طراحی و تولید دریچه‌های منهول فاضلابی فعال است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بیوتکنولوژی دلار صنعت علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون امور اقتصادی استاندار در این همایش با اشاره به اهمیت   گندم و نان ارزش و جایگاه خاص اش در بین خانواده ها گفت:  طبق برنامه مدیریت گندم ، آرد و نان سال گذشته تولید ما به یک میلیون تن رسید که به رتبه ۵ کشوری رسیدیم .

 کرمی افزود: در بحث فراوانی نانوا ها به نسبت جمعیت باید تلاش کنیم مجوز درست صادر بشود و در حق کسی اجحاف نشود .

وی همچنین  گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد شد .

معاون استاندار تصریح کرد : در سال جدید مثل سال گذشته با جذب سرمایه‌  برای واحد های تولیدی و احیا و کاهش نرخ بیکاری و بازگشت به چرخه تولید و حمایت های لازم دولت شاهد رونق اقتصادی در واحد های تولیدی و صنعتی هستیم .

وی همچنین با اشاره به تهدیدات و بحران کم آبی بر مدیریت و مصرف درست آب بخصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه