Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش بهرهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرک سلامت اصفهان افزود: در سنوات قبل یک‌هزار و ۷۳ مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور وجود داشت که از این تعداد ۳۰۹ مرکز فاقد استانداردهای لازم آموزشی تعطیل شد.

وی همچنین از تعطیلی تعدادی از مراکز علمی کاربردی دولتی در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۳۵ مرکز علمی کاربردی فعال وابسته به دولت وجود دارد که در ۲ سال اخیر کوشیده‌ایم برای مراکز تعطیل شده جایگزین‌هایی درنظر بگیریم و به این منظور، متقاضیان درخواست‌های خود را به این دانشگاه ارائه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرهی ادامه داد: با توجه به تکمیل‌نشدن ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در مهر سالجاری، با موافقت وزارت علوم و سازمان سنجش و به‌منظور تکمیل ظرفیت خالی، در اواخر آبان اطلاعیه تکمیل ظرفیت در سایت سازمان سنجش(www.sanjesh.org) منتشر می‌شود.

سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: با درخواست بسیاری از دانشجویان، امکان تحصیل در ۲ رشته همزمان در دانشگاه علمی کاربردی به تصویب رسیده است و بزودی شیوه‌نامه آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در مراکز شاخص علمی کاربردی که از استاندارد بالا برخودار باشند در رشته‌های صنعتی و بطور محدود پیگیر اخذ مجوز برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان نیز اظهار داشت: این استان در رشته‌های هنری از ظرفیت خوبی برخوردار است و مرکز علمی کاربردی "سیتی سنتر" در رشته‌های هنری همچون انیمیشن، فیلم، سینما و گرافیک دانشجو دارد.

 مهدی قیصری افزود: مرکز علمی کاربردی "نماچین" نیز هم متقاضی راه‌اندازی واحد علمی کاربردی صنعتی است و علاوه بر این، مرکز شهرک سلامت هم برای برخی رشته‌های غیر از پزشکی متقاضی ایجاد رشته است که امروز از این مراکز بازدید صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تعدادی از مراکز علمی کاربردی استان مشمول مصوبه شورای اداری شدهاند و باید بسرعت جایگزین شوند و در صورتی که ادارات دولتی خواهان تاسیس مرکز باشند می‌توانند جایگزین مراکز منحل شده شوند، ضمن‌اینکه نیروی انسانی این مراکز، تعدیل نشده و تنها به مرکز جدید منتقل می‌شوند.

قیصری تصریح کرد: تنها در شهرستان‌های غربی استان و سمیرم مرکز علمی کاربردی وجود ندارد که در این پیوند با پنج فرمانداری غرب استان مذاکراتی صورت گرفته است تا جهاد کشاورزی این مناطق رشته‌های مورد تقاضا را به مرکز  شهرستان تیران و کرون پیشنهاد دهند تا اقدامات لازم برای آنها انجام شود.

برچسب‌ها آموزش عالی اصفهان كارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش عالی اصفهان كارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش عالی اصفهان كارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان