Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهشهانی به وضعیت دفع زباله سراوان اشاره کرد و گفت: ساماندهی محل دفن زباله سراوان از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «پویا شهشهانی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۳ آبان) در جلسه مشترک شهرداران استان‌های یزد و گیلان که در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: پسماند در گیلان و مازندران یک بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه وضعیت مناسبی در دفع زباله این استان‌ها نداریم، افزود: مدیریت پسماند گیلان امروز نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طراحی محل دفع بهداشتی زباله بندر آستارا انجام شده است، تصریح کرد: این طراحی با دریافت اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده است.

 

شهشهانی با بیان اینکه پسماند استان‌های شمالی برای دولت در اولویت است، خاطرنشان کرد: دولت برای دفع پسماند اعتبارات خوبی متصور است.

 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گیلان به وضعیت دفن زباله سراوان اشاره کرد و گفت: ساماندهی محل دفن زباله سراوان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری در حال انجام است.

 

* شهرداری‌ها در عمران و آبادانی شهر نقش تاثیرگذاری دارند

«حسن رستم زاد» نیز در این جلسه با اشاره به شباهت بندر آستارا و یزد در حوزه فرهنگی اظهارکرد: پیشنهاد می‌دهم بین بندر آستارا و یزد خواهرخواندگی انجام شود.

 

فرماندار بندر آستارا تصریح کرد: این پیوند می‌تواند موجب افزایش مناسبات بین این دو شهر قدیمی و فرهنگی شود.

 

وی به ارتقای درجه شهرداری بندر آستارا به هشت اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها در عمران و آبادانی شهر نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه اقلیم استان گیلان و یزد کاملا متفاوت با هم است، خاطرنشان کرد: همین نکته خود می‌تواند یک نقطه قوت در تبادل افکار بین این دو استان باشد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا گفت: امروز بندر آستارا در بحث پسماند باید تلاش کند تا یک شهر بدون زباله باشد.

 

* شهرداری آستارا برای جذب گردشگر برنامه‌های خوبی دارد

«جواد معیتی» نیز در این جلسه با بیان اینکه بندر آستارا سومین مرز فعال کشور است، اظهارکرد: آستارا امن‌ترین و پرترددترین مرز زمینی کشور با تردد روزانه ۲ هزار نفر است.

 

شهردار بندر آستارا تصریح کرد: امروز گمرک آستارا با صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی یک توان و ظرفیت اقتصادی مهم در استان گیلان است.

 

وی به حضور ۶ میلیون گردشگر در تابستان سال جاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرداری آستارا برای جذب گردشگر به این شهر برنامه‌های خوب و فعالی دارد.

 

شهردار بندر آستارا اضافه کرد: با فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌‌گذار در بندر آستارا از تمام توان این شهر در بحث جذب گردشگر استفاده می‌کنیم.

 

معیتی از نبود فرودگاه و کارخانجات در آستارا انتقاد کرد و گفت: مشکل زباله آستارا همچون دیگر شهرهای استان گیلان باید برطرف شود.

 

گفتنی است، شهرداران استان‌‌های یزد و گیلان در ادامه این جلسه از طرح‌های عمرانی این شهرستان بازدید کردند.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مساجد کنفرانس وحدت اسلامی کانون های مساجد وحدت خبرگزاری شبستان هفته کتاب و کتابخوانی سروان بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: این طرح با هدف جمع آوری و ساماندهی فاضلاب خانگی با هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
علیرضا قیاسی افزود: این طرح قرار است در بازه زمانی ۹ ماهه به بهره برداری برسد. 
وی با بیان اینکه این طرح در ادامه ساماندهی فاضلاب شهری رشت به طول ۹ و دو دهم کیلومتر از محدوده سیاه اسطلخ تا فلکه جهاد را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: با اجرای این طرح مهم که از مصوبات دور نخست سفر رییس جهور به گیلان است ۲ هزار و ۳۵۰ فقره انشعاب نصب و ۵ هزارو ۵۰۰ نفر از شهروندان از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: با اجرای این طرح حدود هزارو ۱۵۰ متر مکعب فاضلاب این منطقه در شبانه روز جمع آوری و به تصفیه خانه منتقل می‌شود.
استاندار گیلان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت جمع آوری و ساماندهی فاضلاب و آب‌های سطحی گفت: این کار با جدیت درحال انجام است و ساماندهی فاضلاب شهر رشت هم اکنون ۵۸ درصد پیشرفت کار دارد.
دکتراسدالله عباسی همچنین از اجرای طرح لایروبی رودخانه‌های شهر رشت خبرداد و افزود: این طرح هم اکنون در ۲ منطقه رشت درحال انجام است و درآینده نزدیک لایروبی مناطق دیگر هم آغاز خواهد شد.
استاندار همچنین به ساماندهی زباله سراوان هم اشاره و تصریح کرد: با پیمانکار این طرح قرارداد منعقد شده و به زودی این طرح آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • مشارکت برای کاهش پسماند‌های پلاستیکی
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • اجرای طرح جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت از امروز