Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی‌الله تیموری عصر پنجشنبه در حاشیه رونمایی از تمبر یادیود ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران در شهرستان گرمسار استان سمنان ، اظهارداشت: گردشگری داخلی در کشور با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه و مغرضانه علیه ایران اسلامی ٧۵ درصد افزایش داشت.

تیموری با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی میزان گردشگران ورودی در سال ۹۷ به کشور نسبت به سال ٩۶، افزود: در هفت ماه گذشته از سال ۹۸، با احتساب حدود ۶ میلیون گردشگر داخلی، آمار گردشگر داخلی بیش از ٢٣ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در مجموع و با احتساب افزایش آمار گردشگری امسال و سال گذشته، گردشگری داخلی در کشور بیش از ٧۵ درصدی افزایش داشت.

تمبر یادبود جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور تیموری معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در موزه علم و صنعت گرمسار رونمایی شد.

تیموری، به منظور حضور در ششمین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به گرمسار در استان سمنان سفر کرد.

اقامتگاه بوم گردی کهن سرای کیهان در روستای سنرد گرمسار نیز با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد. 

ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد(ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور ۱۲ قوم ایرانی در قالب ۳۰ تیم در بخش های مختلف آیینی، عشایری و بازی های بومی و محلی در گرمسار برگزار شد. 

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان در ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی شهرستان گرمسار حضور دارند.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان‌ استان سمنان تا مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر و تا تهران ۹۵ کیلومتر فاصله دارد. 

برچسب‌ها گردشگری سمنان جشنواره ملی گرمسار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان جشنواره ملی گرمسار گردشگری سمنان جشنواره ملی گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، خوزستان با ۳۹ هزار خانوار عشایری بزرگترین استان عشایری کشور در فصل قشلاق از بُعد جمعیت است؛ قریب به هفت ماه از سال، عشایر استان‌های ییلاقی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، کرمانشاه و ایلام در خوزستان اسکان دارند.

 قریب به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام عشایر در استان خوزستان وجود دارد که در فصل قشلاق خدماتی به آنها ارائه می‌شود؛ همچنین در فصل قشلاق عشایر خوزستان حدود ۱۵ درصد جمعیت عشایری کل کشور است.

خدماتی از قبیل تأمین آب، بازگشایی مسیرها، تأمین علوفه دام به ویژه در زمان قشلاق، تأمین آرد در کل سال، تأمین سوخت به عشایر ارائه می‌شود.

یکی از مشکلات عمده عشایر نبود جاده‌های مناسبت است، البته در برخی مناطق اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته، اما کافی نیست. از آنجایی که در فصل پاییز و زمستان عشایر در خوزستان مستقر می‌شوند که در آن زمان بارش برف و باران موجب انسداد و ریزش در برخی مسیر‌ها می‌شود مشکلاتی را به همراه دارد که حتی عبور عشایر از جاده‌های صعب‌العبور برای تأمین نیاز‌های روزانه شأن سخت است.

تأمین آب نیز یکی دیگر از مشکلات عشایر است و مسئله آبرسانی با تانکر سیار بسیار لازم است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند