Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یزد در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: با توجه به اینکه این مرکز آموزش عالی در مسیر توسعه کارآفرینی گام بر می دارد و دانشجویان باید به این سمت حرکت کنند تا در زمینه اشتغال بتوانند گام های مهمی را بردارند، اقدام به ارائه شیوه‌های مهارتی در این زمینه کردیم.

محسن برزگری افزود: دانشجویان باید بتوانند در راستای اقتصاد کشور گام های خوبی را بردارند و بتوانند کارآفرینان خوبی هم برای کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد اهداف انگیزشی بلند مدت برای دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی به اهداف بلند مدت خود فکر کنند و با انجام کار گروهی به اهداف مورد نظر نزدیکتر شوند.

در ادامه نشست یادشده یک کارآفرین برتر با اشاره به اینکه باید شیوه ها و راه حل هایی که کارآفرینان در پیش گرفته اند و به اهدافشان رسیده اند را باید مطالعه کرد، افزود: این همایش در دانشگاه آغاز شد، برای ادامه در این مرحله کفایت نمی کند و باید دانشجویان برای ادامه مسیر از شکست نترسند و راه مورد نظر را ادامه بدهند.

امیرحسین رضایی نژاد با اشاره به نقش مهارت های نرم و ارتباطی در راه اندازی کسب و کار اظهار کرد: اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید، باید مهارت‌های خاصی که زیربنای مهارت های ارتباطی هستند را یاد بگیرید وقتی مسئول توسعه‌ کسب و کار هستید یا از شما انتظار می رود کارها را به پیش ببرید، توسعه‌ مهارت‌های کارآفرینی اهمیت پیدا می کند.

در ادامه همچنین دیگر کارآفرین برتر با اشاره به اینکه هوش عاطفی برای کار نیاز ضروری است، گفت: برای ایجاد یک کسب و کار موفق باید از هوش عاطفی بالایی برخوردار

بود و بتوانبم از آن در اجتماع استفاده کنیم تا به پیشرفت های خوبی در این زمینه نائل شویم.

محمد مهدی فنایی خاطرنشان کرد: توقعات را باید در زمینه کارآفرینی کم کرد و هر مشکلی را یک معضل ندانیم چرا که در پشت هر مشکل،عزت و افتخاری نهفته است.

وی با اشاره به اینکه در راه کسب و کار و کارآفرینی اگر مشکلی پیش آمد باید آن را زمینه ای برای موفقیت بدانیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی بروند و  ارتباط گسترده ای بین دانشگاه و صنعت را برای توسعه این اهداف ایجاد کرد.

وی در ادامه با بیان رمز موفقیت خود اضافه کرد: مشکلاتی که در زمان کودکی داشت موجب شد تا تصمیم بگیرد در راستای هدفش در رشته برق تحصیل کند و هدف گذاری خود را در این راستا انجام بدهد و امروز شادمان است که توانست اهداف خود را در زندگی شناسایی و به آنها برسد و این از شناخت اهداف در دوران نوجوانی زنذگی وی است.

برچسب‌ها یزد اشتغال زایی کارآفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اشتغال زایی کارآفرینی یزد اشتغال زایی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مقوله تعلیم و تربیت اجتماعی اظهار کرد: به عقیده من تعلیم و تربیت اجتماعی یک جریان پیوسته بین خانواده و آموزش و پرورش و دانشگاه است. این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های مناسب، ارائه راهکار است تا در واقع پاسخگویی نیازهای جامعه تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: تببین نقش استادان در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان/ استاد نباید نسبت به بدحجابی بی‌تفاوت باشد

وی گفت: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، بنابراین آرمان‌های اسلامی و انقلاب اسلامی در آن موجود است. بنابراین زنجیره تعلیم از خانواده تا دانشگاه باید بر مبنای این آرمان‌ها باشد.

افروس با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، دانشگاه سه وظیفه تولید علم، تربیت عالم و جهت دهی مناسب علم و عالم را برعهده دارد، گفت: این سه وظیفه ایجاب می‌کند که آموزش و پرورش و آموزش عالی در کنار خانواده فعالیت داشته باشند. در این مسیر الگوها و استانداردها باید اسلامی باشد. در نهایت بتوانیم عنوان کنیم که حدود ۸۰ درصد جامعه از یک الگوی اسلامی تبعیت می‌کند. با توجه به جایگاه تاثیرگذار دانشگاه در تربیت جوانان(دانشجویان)، این نهاد می‌تواند در توسعه و ساختار جامعه اثر بگذارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برای اجرای تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان بیان کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که قرار است به تعالی دانشگاه منجر شود، به مباحث تربیت و معنوی نیز پرداخته شده است. بنابراین ما باید تلاش کنیم تا از ظرفیت اعضای هیئت علمی و تشکل‌های دانشجویی برای جریان سازی در حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی استفاده کنیم.

اشتغال به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز

وی گفت: دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی با هدف اجرای تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز تاسیس شده است. علاوه بر آن؛ دانشجویان می‌توانند مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدارس عالی مهارت به دست آورند. بنابراین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها باعث می‌شود تا دانشگاه نقش و وظیفه خود را حوزه تعلیم انجام دهد.

افروس درباره ارکان‌های مهم تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اساتید در قالب طرح اساتید مشاور فرهنگی و تربیتی، دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی خانواده ها، تعالیم اسلامی و مفاهیم استخراج شده از آنها، دانشکده‌های تعلیم و تربیت جزو عناصر مهم حوزه تعلیم هستند. این ها ارکان، نقطه اتصال مدارس به دانشگاه‌ها نیز محسوب می‌شوند. همچنین تربیت معلمان واجد شرایط برای اعزام به مدارس سما است.

این مسئول بیان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی ترکیبی از رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت آموزشی و آموزش ابتدایی را شامل می‌شود که از نیمسال اول ترم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ همچنین موضوعاتی که به حوزه آموزش مرتبط است در این دانشکده تدریس می‌شود. مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز محلی برای به کار گیری، فارغ التحصیلان این دانشکده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مشغول به تحصیل هستند. تربیت نسل جدید که قصد دارند به عنوان معلم و مشاور و مربی بیار و روانشناس در مدارس، مهدکودک و آموزشگاه‌ها فعالیت کنند در این دانشکده رقم می‌خورد.

تعلیم و تربیت اجتماعی باید متناسب با زیست بوم باشد

افروس با بیان اینکه سال‌هاست که اسلامی شدن متون درس علوم انسانی در دانشگاه‌ها مطرح است، تصریح کرد: در این سال‌ها تغییراتی در محتوا و ساختار دروس ایجاد شده است. همچنین الهی شدن برخی دروس نیز از سوی کارشناسان مطرح شده است. مهمتر از این موارد، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد تعلیم و تربیت اسلامی و اجتماعی ویژه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه باید مطابق با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باشد. همچنین برنامه ریزی و مجموعه اقدامات بایدمتناسب با زیست بوم هر استان انجام شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1227010 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است
  • طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم اجرا شد
  • گردهمایی اهالی فوتبال در سوگ همسر زنوزی
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • بازار کار، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اشتغال در گیلان
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر