Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:34:58 GMT

سازمان قضایی پشتیبان و امین نیروهای مسلح است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۷۶۱۵

سازمان قضایی پشتیبان و امین نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح که غروب پنج‌شنبه در مرکز آموزش قضات قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در ۳۱ استان و ۱۳ ناحیه مستقر است و در حال حاضر ۴۳ نقطه در کشور داریم که برخی استان‌ها مانند تهران، خراسان، فارس و اصفهان مهمتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان قضایی پشتیبان و امین نیروهای مسلح است و این سازمان در راستای صیانت از نیروهای مسلح فعالیت دارد و همچنین حافظ اسرار نیروهای مسلح است که مهمترین و سنگین‌ترین پرونده‌ها را بدون اینکه به بیرون از سازمان خبر برسد مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارتباطی دوسویه میان سازمان نیروهای مسلح و سازمان قضایی برقرار است و این ارتباط چهره به چهره موجب شده بسیاری از مشکلات را بتوانیم برطرف کنیم و این برنامه موجب شده که بتوانیم به خوبی قضاوت نیروهای مسلح را انجام دهیم.

حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که در دستور کار قرار دارد، پیشگیری از جرائم است، بیان کرد: در طول ۲۰ سال چهار برنامه پنج ساله با رویکرد آسیب‌شناسی با نظر به پرونده‌های مهم مورد توجه قرار گرفته و همچنین برنامه‌ای دیگر نیز تعریف‌ شده که دو سال از آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قضایی و حقوقی ویژه نیروهای مسلح سال ۹۷ با محاسبه روزی ۸ ساعت کار معادل ۱۵۱۲ ساعت بوده است، گفت: از آموزش‌های درون سازمانی هرگز غافل نشدیم و آموزش‌های لازم برای قضات و سربازان مدنظر قرار گرفته و ۳۶۲ نفر از قضات در سال ۹۷ در ۴ دوره آموزش دیدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با عنوان اینکه آموزش ضابطان قضایی نیز مورد تأکید است، بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۳ ساعت با تعداد بیش از ۳۵ هزار نفر آموزش‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های دوره عالی نیروهای مسلح نیز برگزار شده و در مجموع آموزش ضابطان ۴۳۱ روز کاری بوده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه شرکت قضات در کمیسیون‌های انضباطی نیروهای مسلح مورد تأکید است، یادآور شد: چشم همه کمیسیون به نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح است و بیشتر به نظر سازمان اهتمام می‌دهند و سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز ۵۴۹ جلسه و ۹۱۳۹ پرونده رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان قضایی سعی می‌کند به‌گونه‌ای فعالیت کند که در ابتدا رضایت الهی و رهبر معظم انقلاب و روسای قوا را جلب کند و در برخورد با طرفین قضیه این موضوع حس نشود که خلاف اسلام اقدامی صورت گرفته است.

کد خبر 4772550

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح قم بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند قزوین شیراز هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نظارت‌ها و جلساتی که با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع داشتند نسبت به تقویت و توسعه پژوهش، علوم و فناوری در حوزه های دفاعی و امنیتی ذیل موسسات تابعه وزارت دفاع به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص دولت هم پیشنهاداتی ارائه کرد و در کمیسیون امنیت ملی با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه به منظور طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین سازمانی با عنوان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی شکل گرفت، بیان کرد: این سازمان به همت شهید فخری‌زاده و با هدف دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی در حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آن و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور شالوده شکن و پرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدهای نوین و نوپدید شکل گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصویب این طرح در صحن علنی امروز مجلس، تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این سازمان شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن باشیم.

دیگر خبرها

  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • دستگیری فامیل قلابی یکی از مسئولان قضایی استان
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • سخنگوی وزارت دفاع: «سپند» به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح
  • تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت کشور می‌شود
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود