Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ ستاره‌شناسان ستاره‌ای را شناسایی کردند که با سرعت 3.7 میلیون مایل در ساعت حرکت می‌کند که این سرعت 10 برابر بیشتر از سرعت حرکت اجسام آسمانی است. نام این ستاره S5-HVS1 است که در فاصله 29 هزار سال نوری از زمین قرار دارد.

طبق تحقیقات انجام شده این ستاره پنج میلیون سال پیش توسط یک سیاه چاله به سمت کهکشان راه شیری پرتاب شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاره در صورت فلکی «درنا» ( Grus) کشف  شده‌است و از این جهت یافته «سرگئی کوپوسوف» از دانشگاه «کارنگی ملون»  اهمیت دارد که پرتاب ستاره‌ها توسط سیاه‌چاله‌ها همواره مورد سوال و بررسی ستاره‌شناسان بوده‌است.

این ستاره با سرعت حرکتی که دارد کهکشان راه شیری را ترک خواهد کرد و به این مسیر باز نمی‌گردد. گمان دانشمندان این است که ستاره مذکور از سیاه‌چاله Sagittarius A* پرتاب شده‌است که اندازه‌ای  چهار میلیون برابر خورشید دارد.

سن این ستاره چند صد میلیون سال تخمین زده می‌شود که با این احتساب جوان است در صورتی که خورشید عمری معادل  4.6 میلیارد میلیارد سال دارد. دمای سطح ستاره S5-HVS1 معادل 13 هزار تا حدود 18 هزار درجه فارنهایت است و در مقایسه با خورشید که ستاره کوتوله زرد رنگ است حرارت بالاتری دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اعلام کرد: مرحوم حاج رضا محمدیان پدر شهیدان والامقام مسعود و عبدالرضا محمدیان از شهدای شهرستان شیراز در سن ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. 

پیکر آن مرحوم امروز شنبه اول اردیبهشت در دارالرحمه شیراز تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده شد.

سرباز وظیفه شهید مسعود محمدیان، در سن ۲۲ سالگی در ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ در عملیات آزاد سازی بستان به مقام شهادت نائل شد و بسیجی شهید عبدالرضا محمدیان نیز در سن ۱۹ سالگی در ۲۰ فروردین ۱۳۶۵ در عملیات فتح فاو بر اثر ترکش به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • پدر شهید والامقام عبدالرضا هردوانه آسمانی شد
  • آسمانی شدن پدر جودوی خراسان
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد
  • مادر شهید هیبت الله باستان آسمانی شد