Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@07:13:59 GMT

پیشنهاد اتحاد ظریف برای مبارزه با داعش

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۷۶۸۲

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران امروز (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای با یک رسانه هندی، تغییر پایگاه گروه تروریستی داعش به افغانستان را تهدید مشترک علیه ایران و هند دانسته است.

ظریف در مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون «ایندیا تودی» گفته که گروه تروریستی داعش علیه هند، پاکستان، روسیه و حتی چین تهدید مشترک به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران گفته این کشور‌ها باید برای مقابله با تهدید این گروه تروریستی با هم متحد شوند.

متن مصاحبه آقای ظریف امروز پنجشنبه روی وب‌سایت شبکه تلویزیونی «ایندیا تودی» قرار گرفته است.

وزیر خارجه ایران گفت: «احیای داعش عامل نگرانی مشترک بین هند، ایران و پاکستان است. این گروه تروریستی در حال انتقال پایگاه‌های خود از سوریه و عراق به افغانستان است. در داخل افغانستان مناطقی وجود دارند که عامل نگرانی برای همه است. فقط یک کشور با این تهدید روبرو نیست، بلکه این تهدیدی برای کل منطقه است.»

ظریف در ادامه تصریح کرد گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند گروه تروریستی داعش در حال انجام عملیات‌هایی در تاجیکستان و ازبکستان از پایگاه‌ها خود در افغانستان است.

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در بیانیه‌ای روز ۱۵ آبان‌ماه گروه تروریستی داعش را عامل حمله مسلحانه به یکی از پاسگاه مرزی این کشور معرفی کرد.

ساعت ۰۳:۲۳ بامداد روز ۱۵ آبان‌ماه به وقت محلی یک گروه مسلح به پاسگاه مرزی شماره ۴ عشق‌آباد واحد مرزبانی سلطان‌آباد تاجیکستان حمله و ۵ قبضه سلاح تصرف کرد.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: «این‌ها اتفاقاتی جدی هستند. ما معمولاً با دوستانمان در هند درباره نقل مکان داعش و تهدید‌های ناشی از این مسئله در تعامل هستیم. با پاکستان، روسیه و چین هم در تماس هستیم. [مبارزه با تروریسم]مسئله‌ای است که می‌تواند همه ما را متحد کند.»

آقای ظریف در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آمریکا چه نقشی می‌تواند ایفا کند گفت: «آمریکا به داد ما نخواهد رسید. ما باید خودمان به هم کمک کنیم.»

داعش پنج سال پیش در عراق و سوریه به فعالیت آغاز کرد. فعالیت این گروه تروریستی در افغانستان تحت عنوان «شاخه خراسان» ادامه داشته است.

جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته نقش فعالی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه ایفا کرده است. دولت‌های عراق و سوریه بار‌ها نقش ایران را در مبارزه با داعش ستوده‌اند.

«مسعود اندرابی»، وزیر کشور افغانستان چند روز پیش گفت که گروه داعش در افغانستان به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده و افغانستان به پایگاهی برای داعش تبدیل نخواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران داعش رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صهیونیست: جنگ منطقه‌ای بعید نیست

در شرایطی که تل‌آویو در شوک عملیات ویرانگر «وعده صادق» به سر می‌برد، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی گفت این رژیم وقوع جنگ منطقه‌ای را بعید نمی‌داند.

به گزارش مشرق، اوفیر سوفر، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی گفت: ما وقوع جنگ منطقه‌ای را بعید نمی‌دانیم. ما در مقابل واقعیتی هستیم که بعد از حمله ایران نمی‌توان آن را قبول کرد و باید این معادله را تغییر بدهیم.

به نقل از معاریو، وی گفت: ما باید تمام اصولی را که درباره «مفهوم امنیت» در اسرائیل قبل از هفتم اکتبر داشتیم، بررسی کنیم.

بامداد یکشنبه، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در عملیات «وعده صادق» و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • وزیر صهیونیست: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست