Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:24:36 GMT

شفافیت مالی در رأس امور خانه مطبوعات گیلان قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۷۷۵۴

شفافیت مالی در رأس امور خانه مطبوعات گیلان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم خورسندی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در یک سایت پیرامون خانه مطبوعات استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه این سایت بدون دلیل و مدرک در حال حاشیه سازی و تشویش اذهان عمومی علیه خانه مطبوعات گیلان و مدیریت آن است که مرود رسیدگی قرار می گیرد.

خورسندی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع به مشکل گرانی کاغذ و هزینه چاپ و نشر رسانه‌های مکتوب در سال گذشته برمی گردد، افزود: با توجه به این مشکلات جمعی از مدیران روزنامه‌های استان با مراجعه به سازمان برنامه و بودجه و رایزنی‌های متعدد خواستار کمک مالی شدند و که وشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و حدود ۲۳۰ میلیون تومان برای کمک به روزنامه‌های تخصیص یافت اما امکان پرداخت این رقم به صورت مستقیم به روزنامه‌ها وجود نداشت لذا این کار از طریق ارشاد اسلامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه بر این اساس مدیران روزنامه‌ها طی جلسه‌ای با مدیرکل ارشاد گیلان خواستار حل این مشکل شدند، ادامه داد: در این جلسه به پیشنهاد مدیرکل ارشاد گیلان مقرر شد این مبلغ بین همه رسانه‌های مکتوب استان توزیع شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به اینکه این مبلغ برای پرداخت به مطبوعات طی تفاهم نامه ای در آخرین روزهای سال ۹۷ به حساب خانه مطبوعات واریز شد تا عملیاتی شود، تصریح کرد: اداره کل ارشاد اسلامی گیلان که ناظر بر کارکردهای رسانه‌ای است به وسیله کارشناسان خود و همراهی خانه مطبوعات براساس فرمول معاونت مطبوعاتی و ملاک عمل قرار دادن پارامترهایی از قبیل میزان چاپ، ضریب کیفی، اعلام وصول از طریق سامانه و سایر موارد اقدام به تخصیص مبالغی برای نشریات کرد.

وی با اشاره به رایزنی برای دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای کمک به رسانه‌های مکتوب و مجازی در روز خبرنگار امسال و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، افزود: با نظرمساعدت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این مبلغ دریافت و به جامعه رسانه‌ای گیلان پرداخت خواهد شد.

خورسندی با تأکید بر لزوم سعه صدر بیشتر از سوی رسانه‌های استان گیلان، خواستار بیان واقعیات بدور از هرگونه حاشیه سازی شدو گفت: شفافیت مالی یکی از اولویت‌های خانه مطبوعات استان گیلان بوده و آن را در رأس امور خود قرار داده است.

کد خبر 4772535

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه مطبوعات استان گیلان بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان بیرجند شیراز قزوین هفته وحدت سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

ژاپن اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به آژانس سازمان ملل برای آوارگان در فلسطین موسوم به آنروا را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «کامیکاوا یوکو» وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با فیلیپ لازار رئیس این آژانس در توکیو به بررسی همکاری آنروا در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ژاپن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنروا قرار است چارچوب کاری جدید با توکیو درباره مدیریت پروژه‌ها و نظارت بر تضمین شفافیت و رصد آنها با همکاری فعالانه کارمندان ژاپنی این آژانس ارائه کند.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین پیش‌بینی کرد که طرح اقدام آنروا برای آینده و تلاش‌های دو جانبه بعدی با توکیو بر اساس اصول و اولویت‌هاست.

این دیپلمات ارشد ژاپن ادامه داد: توکیو و آنروا اطمینان دادند که همکاری مالی برای تلاش‌های ضروری به منظور از سرگیری مشارکت ژاپن را پیگیری می‌کنند. اقدامات موثر باید از سوی آژانس برای تضمین همکاری ما در غزه ارائه شود.

اوایل ژانویه ۲۰۲۴، ژاپن به ۱۱ متحد غربی شامل آمریکا و انگلیس در توقف کمک مالی به آنروا پیوست.

استرالیا، کانادا، سوئد و ایسلند کمک‌های مالی متوقف شده را از سرگرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد
  • کمک ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین ممقان در سال گذشته
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • کشف حیوات تاکسیدرمی شده از یک خانه در رشت
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»