Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:20:40 GMT

موزه شهاب سنگ نراق افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۷۹۵۷

موزه شهاب سنگ نراق افتتاح شد

ایسنا/مرکزی ۴۴ سال پس از سقوط شهاب سنگ در دبیرستان معصومی نراق، موزه شهاب سنگ در این شهر افتتاح شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی، در مراسم افتتاح این موزه گفت: امروز نراق تبدیل به یک شهر جهانی شد. امیدوارم که این موزه تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود؛ زیرا این موزه در جهان نمونه است.

وی از دکتر عشقی استاد دانشگاه آخن آلمان خواست میان این موزه و موزه‌های اروپایی، علی الخصوص، موزه‌هایی که خودش در آلمان ساخته‌، پیمان خواهر خواندگی امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نراق ویژگی های خاص زیادی دارد و امروز این موزه هم به ویژگی‌های نراق افزوده شد.

سلیمی ادامه داد: این تازه شروع کار است و اینگونه اقدامات باید ادامه پیدا کند تا کریدور گردشگری جنوب شرقی استان مرکزی تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم کتاب "روایت یک هدیه آسمانی" با حضور نویسنده کتاب و مسئولان استانی رونمایی شد.

دکتر ایرج عشقی نویسنده این کتاب گفت: زمان سقوط این شهاب سنگ، از طرف دانشگاه تهران ماموریت یافته بودم تا در نشستی در زنجان شرکت کنم.  در زنجان که بودم با من تماس گرفتند و گفتند که گویا شهاب سنگی در نراق سقوط کرده و تو باید بروی بررسی کنی.

وی افزود: سنگ در ژاندارمری بود و ژاندارم منطقه حاضر نمی‌شد سنگ را به من تحویل دهد. حتی پادرمیانی مسئولین محلی هم راهگشا نبود، نهایتا به تهران رفتم و پس از کلی ماجرا توانستم از فرمانده کل ژاندارمری کشور برای ترخیص شهاب سنگ نراق نامه بگیرم.

عشقی افزود: این موزه، سومین موزه‌ای است که من ساخته‌ام و دو موزه دیگر در آلمان هستند.  

استاد دانشگاه آخن گفت: بررسی شهاب سنگ های تازه سقوط کرده اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه توسط عوامل زمینی دچار فرسایش نشده‌اند.

وی در پایان گفت: موزه شهاب سنگ در دنیا زیاد است، ولی این موزه اولین موزه شهاب سنگ دنیاست که دقیقا در محل سقوط شهاب سنگ ساخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موزه شهاب سنگ نراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند

منابع خبری اعلام کردند عبدالغفار بحر به‌جای مغفورالله شهاب به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی طالبان خدمت کرده است.

مختار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • مهاجمان پرسپولیس می‌روند و پوشکاش می‌شوند!
  • از پرسپولیس رفتند، هالند شدند!
  • لقب جالب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی
  • لقب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی؛ معجزه گر!
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند