Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید عباس موسوی در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در کمیته سوم مجمع عمومی گفت: رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده است.

وی افزود: جانیان عصر حاضر را که از بانیان و حامیان این قطعنامه هستند و از هیچگونه جنایتی علیه بشریت - از کودک کشی گرفته تا مثله کردن منتقدان و تا اِعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت های آزاده و مستقل - فروگذار نکرده اند با «حقوق بشر» چه کار؟!

* دولتهای دارای سابقه تاریخی در نقض سیستماتیک حقوق بشری در جایگاه توصیه به دولت و مردم ایران نیستند 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی،  این قطعنامه را منعکس کننده دورویی و نفاق بانیان آن دانسته و بر همین اساس، آن را فاقد مشروعیت و اعتبار خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: دولتهایی که تاریخی طولانی در نقض سیستماتیک حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده ای از دخالت های آنان در خاطر دارند و حتی امروزه هم قربانی جنگ های بی پایان و دیکتاتوری و اشغالگری متحدین آنها هستند در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه های حقوق بشری داشته باشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با یکسویه و غیر واقع بینانه خواندن این قطعنامه اظهار داشت: در حالی این قطعنامه علیه کشورمان طرح می شود که یکی از بانیان اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا از طریق اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، درحال نقض اساسی ترین حقوق بیش از ۸۳ میلیون شهروند ایرانی بویژه زنان و کودکان و سالمندان و بیماران است.

موسوی حمایت رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و رژیم های مرتجع منطقه از این قطعنامه را در حالیکه دستشان آغشته به خون مردم بی دفاع فلسطین و یمن و منتقدان داخلی است، به تنهایی دلیل کافی در اثبات نامشروع بودن آن خواند و تصریح کرد: بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر توسط کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل را محکوم کرده و از اینکه سازوکارهای سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده هایی قرار می گیرند، ابراز تاسف می کند.

* رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران محل مناسب برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر در کشورها، سازوکار یو. پی. آر در شورای حقوق بشر است که بدون تبعیض همه کشورها را مورد بررسی قرار می دهد و مشارکت سازنده و فعال کشورمان در این سازوکار تنها یک هفته پیش از تصویب این قطعنامه سیاسی، نشانگر جدیت ایران در ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین المللی خود از طریق همکاری های سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفتگو است. 

موسوی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده، افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک نظام مردم سالار دینی، در چارچوب تعهدات ملی و پایبندی به قانون اساسی و قوانین مدنی و تعهدات بین المللی خود در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندی در سطح ملّی،‌ منطقه ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می داند.

به گزارش فارس، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی و ادعایی کانادا علیه ایران را با ۸۴ رای مثبت تصویب کرد. 30 کشور مخالفت خود را با این قطعنامه اعلام و 66 کشور هم رای ممتنع  دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه مجدد رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران واکنش شدیدتری به همراه خواهد داشت

ماموستا عبدالسلام امامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه انجام عملیات وعده‌صادق توسط نیروی هوافضای سپاه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی، مایه فخر و مباهات برای تمامی ایرانیان و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان بود اظهار داشت: باید خدا را شاکر بود که شاهد این عملیات موفقیت‌آمیز باشیم که توسط فرزندان سلمان فارسی علیه رژیم‌صهیونیستی انجام شد.

وی تصریح کرد: براساس منشور سازمان ملل متحد و آیه شریفه قرآن مجید که فرمود «دفاع مشروع حق هر فرد مسلمان است» بنابراین با وجود اینکه نظام جمهوری اسلامی صبر راهبردی داشته است اما جنایات رژیم صهیونیستی تمام خطوط قرمز را سپری کرد و به همین سبب رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که رژیم غاصب صهیونیستی باید تنبیه شود.

امام جمعه مهاباد گفت: در این راستا فرزندان ایران زمین در نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، کاری کارستان انجام داده و کسی که امروزه در برابر اسرائیل قدعلم می‌کند و علیه این رژیم عملیات گسترده انجام می‌دهد، باید توانایی‌های بسیار فوق‌العاده‌ای داشته باشد که خوشبختانه خداوند این توانایی را نصیب کشورمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر عزتمندی و آزادی و استقلال هزینه دارد تصریح کرد: بی‌تردید هزینه آن در برابر هزینه تسلیم، بسیار کمتر است و به همین دلیل امروزه معادلات نظامی و دفاعی در خاورمیانه و کل جهان تغییر کرده است.

ماموستا امامی افزود: اقدامی که فرزندان کشورمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دادند، معادلات را به گونه‌ای تغییر داد که اگر از این پس رژیم صهیونیستی اشتباهی علیه منافع ایران در هر کجای جهان انجام دهد، با واکنش شدیدتر و سخت‌تر از عملیات وعده صادق رو به رو خواهد شد چون دکترین دفاعی کشورمان براساس آیه قرآن، تنها جنبه دفاع از خود را دارد و ایران اسلامی هیچگاه تجهیزات خود را علیه منافع کشورهای دیگر استفاده نخواهد کرد بلکه تجهیزات کشور، جنبه دفاعی دارد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی مظلومیت‌های مضاعفی را متحمل شد و به همین سبب باید خدا را شاکر بود که توفیق داد فرزندان کشورمان این عملیات موفقیت‌آمیز را انجام دهند و امروز در نظرسنجی‌هایی که شبکه‌های عربی از نتایج عملیات انجام دادند بیش از 87 درصد مردم مسلمان منطقه به ویژه کشورهای عربی حامی کشورمان بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اشتباه مجدد رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران واکنش شدیدتری به همراه خواهد داشت
  • واکنش سید محمد خاتمی به عملیات سپاه علیه اسراییل
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند