Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@06:40:26 GMT

5 خواسته کارگران اراک از معاون رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۲۲۹

پس از انتشار خبر برگزاری نشست مسوولان استان مرکزی با معاون اول رئیس جمهور جمعی از کارگران اراک بیانیه ای صادر کردند.

اخبار اجتماعی- در این بیانیه آمده است: پس از وقوع مشکلات بسیار برای صنایع مهم کشور در استان مرکزی، اعضای عالی‌رتبه‌ دولت در سطح معاون اول، وزرای اقتصاد، کار، صنعت، راه، کشور و استاندار مرکزی، جلسه ای را با عنوان «بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی» در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ برگزار‌ خواهند‌ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می افزاید: طی سال های گذشته به اسم اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی، شرکت‌های راهبردی و بسیار بزرگی به اشخاص واگذار شده که نتیجه آن پسرفت این صنایع و بروز مشکلات متعدد بوده است، در حقیقت، ایراد از اصل ۴۴ قانون اساسی نبوده بلکه اشکال به نحوه اجرا و عملکرد مسوولین در دوره های مختلف بوده که راه برای عده ای سودجو و یا ناتوان که از مصادیق قانون دان های قانون شکن هستند، باز کردند و با این سبک خصوصی سازی، به جای "مردمی شدن اقتصاد" به "اختصاصی کردن اقتصاد" و فقر، فساد و تبعیض دامن زده شد.

در این بیانیه آمده است: بی شک تکرار روند قبلی؛ خلاف شرع، عقل و قانون است و مردم، کارگران و کارشناسان موافق واگذاری‌ این شرکت‌ها به یک شخص نخواهد بود، بر اساس قانون، واگذاری صنایع راهبردی و حیاتی به یک فرد، چه در سطح مالکیت و چه در سطح مدیریت، اشتباهی بزرگ و ادامه‌  دور باطل مسائل کنونی است!

این بیانیه می افزاید: پیکره‌ی زخمی این صنایع به سهامداران و مدیران امین و دارای اهلیت نیاز دارد، بر همین اساس تنها راه نجات این مراکز حیاتی، تحقق این فرآیندها است: 

 بازگشت صنایع آسیب دیده به دولت، حسابرسی اموال و دارایی ها و معرفی تخلفات و متخلفین به مردم، برگرداندن سرمایه هایی که با سوء مدیریت هدر رفته و یا با سودجویی غارت شده اند، واگذاری به مجموعه حقوقی امین و دارای اهلیت و یا سازمان اقتصادی تایید شده و توانمند، طی یک فرآیند شفاف، همراه با اخذ تعهدات دارای ضمانت اجرایی و نظارت کامل و دائمی، انتخاب مدیر عامل از نیروهای متخصص و بومی این شرکت ها و دوری از دسته بندی ها و گروه گرایی ها در انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل که این موضوع مهمی است که در سال های گذشته نادیده گرفته شده و زمینه ساز مشکلات بسیاری بوده است.

این بیانیه می افزاید: بدینوسیله ضمن تشکر از مسوولین بابت تشکیل چنین جلسه ای، تاکید می شود که هرگونه تصمیم گیری بدون رعایت موارد ذکر شده، نه تنها منجر به اصلاح امور نشده و درد صنعت و کارگر را دوا نمی کند؛ بلکه روند کنونی را به شکل بدتری ادامه خواهد داد و نشان دهنده‌  عدم وجود اراده‌ راستین برای احیای صنعت به دلیل مسائل سیاسی و انتخاباتی خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان مرکزی معاون اول رئیس جمهور استان مرکزی سرمایه معاون اول رئیس جمهور معاون رئیس جمهور کارگران اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود

معاون رئیس جمهور گفت: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن عملیات وعده صادق توسط نیروهای غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعتی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه 1403 اولین سال اجرای برنامه هفتم است و دولت در تدوین آن به مهارت آموزی اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: برگزاری این کنفرانس می‌تواند اهمیت مهارت افزایی و آموزش حرفه‌های شغلی را به گفتمان غالب در جامعه و بین خانواده ها، جوانان و نوجوانان و رسانه‌ها تبدیل کند. دولت نیز آمادگی دارد لوایح لازم در این زمینه را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا اهداف مدنظر در برنامه هفتم محقق شود.

حسینی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است، اظهار داشت: هیچ کشوری بدون نیروی متبحر نمی‌تواند از منابع و ذخایر مادی خود استفاده کند همچنان که برخی کشورها به رغم برخورداری از منابع زیرزمینی غنی، بخاطر کمبود سرمایه انسانی توانمند و متعهد، تحت سلطه قدرتهای جهانی هستند، لذا غلبه بر مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور قبل از هر چیز نیازمند نیروی ماهر و توانمند است که بایستی جوانان را به یادگیری مهارت های شغلی ترغیب کرد تا در جامعه نقش‌آفرین و مؤثر باشند و در جهت رفع نیازها و مشکلات اقتصادی گام بردارند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن  عملیات وعده صادق توسط نیروهای غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد درحالیکه برخی کشورهای غربی با بسیج همه امکانات خود در دفاع از رژیم صهیونیستی، موفقیت آمیز بودن عملیات ایران را باور نداشتند و مدعی بودند که موشکهای ایران نمی‌تواند از سپر دفاعی و پدافندی چند لایه آنها عبور کند اما غلبه بر این دیواره‌ها نشان داد که جوانان و نخبگان ما از چنان استعدادی برخوردار هستند که هیچ مانعی نمیتواند برنامه آنها را متوقف کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از جوانان از استعداد شگرفی برخوردار هستند و در همه حوزه‌ها می‌توانند منشأ کارهای بزرگ باشند از اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی به سربازان وظیفه در پادگان‌ها نیز تجلیل کرد و گفت: این کار باعث می شود که دوران سربازی برای جوانان پرجاذبه و  مفید باشد.

حسینی تاکید کرد: بر اساس قاعده عقلی «حکم الامثال فیما یجوز و فیما لایجوز واحد» ملتی که بتواند در یک عرصه موفقیت و دستاورد بزرگ داشته باشد در سایر حوزه ها نیز این قابلیت و امکان را دارد بنابر این ما که در عرصه نظامی، علمی و هسته‌ای توانسته‌ایم با اتکا به توان عناصر نخبه و انقلابی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیز می‌توانیم پیشرفت های چشم گیری را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی با احصاء نظام مسائل کشور و تدوین سند تحول و برنامه هفتم راهکارهای عملیاتی برای غلبه بر مشکلات را درنظر گرفته است و بر این مبنا گام به گام در حال رفع موانع و بهبود شرایط است.

حسینی با اشاره به نیاز کشور به مشاغل و حرفه های متنوع گفت: درگذشته غالبا در دانشگاه ها تاکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم توجهی وجود داشت اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیروهای ماهر در حرفه ها و مشاغل گوناگون، مهارت افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام های بلندی در این زمینه بردارد. 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه باید نیروهای متخصصی تربیت کند که در آینده نقش آفرین باشند و تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد البته دانشگاه ها باید در کنار ارائه آموزشهای فنی و تخصصی، تقویت  ایمان و پای بندی به اصول و ارزشها را نیز وظیفه خود بدانند.

حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه‌های صنعتی اظهار داشت: دانشگاه‌های فنی و هنرستانها اگر در کنار کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • استانداران جدید مازندران و لرستان مشخص شدند