Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:03:46 GMT

پوتین: اس-۴۰۰ را طبق برنامه به هند تحویل خواهیم داد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۳۹۶

پوتین: اس-۴۰۰ را طبق برنامه به هند تحویل خواهیم داد

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد کشورش طبق زمان‌بندی انجام شده اقدام به تحویل سامانه‌ دفاع موشکی اس-۴۰۰ به هند خواهد کرد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه بریکس (شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در برزیل اعلام کرد که تحویل سامانه دفاع موشکی اس-400 به هند طبق برنامه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در این خصوص به خبرنگاران گفت: «تا جایی که به تحویل اس-400 مربوط می‌شود، باید بگوییم که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. همکاران هندی ما درخواستی برای سرعت بخشیدن به کار نداشته‌اند. همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود.»

در اواخر سال 2018 مقامات دهلی نو و مسکو در خصوص یک قرارداد 6 میلیارد دلاری برای تجهیز هند به سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 به توافق رسیدند.

در پی امضای این قرارداد بین هند و روسیه، مقامات وزارت دفاع آمریکا به هند هشدار دادند که اگر در تصمیم خود برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه  تجدیدنظر نکند، همکاری‌های دفاعی آمریکا و هند دچار مشکل خواهد شد.

«راویش کومار» سخنگوی وزارت امور خارجه هند اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) در یک نشست خبری اعلام کرد دولت متبوعش به رغم فشارهای آمریکا قصد ندارد قرارداد خود با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را لغو کند.

روسیه تاریخ تحویل موشک‌های اس-400 به هند را اعلام کردسخنگوی وزارت خارجه هند: خرید اس-400 را متوقف نمی‌کنیمتمایل 13 کشور به خرید موشک‌های اس-400 از روسیهقرارداد فروش اس-400 به هند به روبل منعقد شده است

انتهای پیام/.

 

R1535/P/S8,89,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" اخبار "روسیه" ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار هند اخبار روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر