Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:16:18 GMT

ابراز امیدورای میشل عون درباره تشکیل دولت جدید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۸۸۶

ابراز امیدورای میشل عون درباره تشکیل دولت جدید

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری لبنان، میشل عون امروز پنج شنبه ابراز امیدواری کرد که در پی برطرف شدن موانع انتصاب مأمور تشکیل کابینه و فرآیند تشکیل آن، دولت تا چند روز آینده تشکیل شود.
عون عصر امروز در دیدار با چند هیئت اقتصادی به ریاست "محمد شقیر" وزیر ارتباطات تاکید کرد، تماس‌ها درخصوص تشکیل دولت جدید پیشرفت زیادی داشته است و می‌توان امیدوار بود که تا چند روز آینده دولت تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بر اهمیت همکاری هیئت‌های اقتصادی در حل و فصل تحولات ناشی از حوادث کنونی تاکید کرد و گفت: نیرو‌های امنیتی در حال بازگشایی راه‌ها هستند تا امکان رفت و آمد بین مناطق مختلف تسهیل شود و چرخ اقتصادی گرچه به تدریج حرکت کند.

عون همچنین در دیداری که امروز با هیئتی از اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی لبنان داشت، توضیحاتی در خصوص نتایج رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت جدید ارائه و تاکید کرد، فعالیت دولت آینده بر اصلاحات و مبارزه با فساد و نیز توجه به بخش‌های تولیدی متمرکز خواهد شد تا اقتصاد ملی به یک اقتصاد تولیدی تبدیل شود.

تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی‌ها شامگاه پنج شنبه چهار هفته پیش آغاز شد و در هفته دوم آن سعد حریری با اعلام اینکه به بن بست رسیده است استعفای خود از نخست وزیری را تقدیم میشل عون کرد و او نیز از حریری خواست ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

حریری یک روز پس از استعفا از آمادگی خود برای نخست وزیری مجدد به شرط تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) خبر داد، حال آنکه جنبش امل به ریاست "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان و حزب الله ضمن دعوت حریری به نخست وزیری مجدد، تشکیل دولت تکنوسیاسی متشکل از چهره‌های سیاسی و نیز افراد متخصص و کارشناس را خواستارند.

عون سه شنبه شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ال. بی. سی" تصریح کرد: دولت فن سالار نمی‌تواند مسیر کشور را مشخص کند و روند امور باید به سمت دولت تکنوسیاسی باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا استعفای حریری حزب الله نبیه بری میشل عون رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟

به گزارش همشهری ‌آنلاین ابوطالب شفقت، استاندار جدید استان لرستان، هجدمین استاندار لرستان است. او که سال ۱۳۳۶ در بخش بندپی غربی شهر بابل متولد شده و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مرتبه دانشیاری است.
شفقت، شهریور ۱۴۰۰ به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و چندی بعد به‌عنوان معاون هماهنگی امور استان های این وزارتخانه منصوب شد.
در سوابق استاندار جدید لرستان ریاست موسسه تحقیقاتی صنایع دفاعی نیز به چشم می‌خورد. سردار شفقت در دولت‌های نهم و دهم به مدت هفت سال استاندار استان‌های مازندران، بوشهر و خراسان شمالی بود و در دولت یازدهم به مدت سه سال معاون طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.
عضویت در شورای سیاست گذاری راهبردی دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش، بلاکچین و اقتصاد، ریاست اولین کنفرانس بین‌المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی‌های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و طبیعی و ریاست افتخاری هفتمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران از سوابق علمی استاندار جدید لرستان است. ۲۲ مقاله کنفرانسی و ۲۰ مقاله ژورنالی در مجلات داخلی در موضوعات صنعت دفاعی نیز در کارنامه او دیده می‌شود.
لرستان یکی از استان‌های زاگرسی کشور با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر است که کماکان با معضل بالا بودن نرخ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند. این استان جاذبه طبیعی منحصر به فرد و ظرفیت گردشگری بی‌شماری دارد.

بیشتر بخوانید:
زاگرس‌نشینان چه می‌خواهند؟
تشکیل قرارگاه ویژه اشتغال در ۶ استان زاگرس‌ نشین

کد خبر 847007 برچسب‌ها استاندار- دولت استان لرستان دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع