Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@10:06:04 GMT

تکذیب نفوذ باران به آرشیو ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۹۲۸

تکذیب نفوذ باران به آرشیو ملی ایران

آفتاب‌‌نیوز :

هانیه گراییلی روز پنجشنبه با رد اخبار منتشر شده درباره آسیب دیدن مخازن ساختمان آرشیو که محل نگه‌داری اسناد است، گفت: انتقال اسناد از ساختمان آرشیو، حقیقت دارد اما این انتقال به دلیل پر شدن مخازن این ساختمان و پیش از شروع بارندگی‌های آبان ماه انجام شده است، همه اسناد نیز در سلامت کامل به ساختمان کتابخانه انتقال پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شایعات بداخلاقی سیاسی و سیاست‌بازی است.

مشاور رییس کتابخانه ملی، افزود: ساختمان آرشیو در جایی بنا شده که خود مردم محلی به آن چاله هرز می‌گویند و با کمترین بارش‌ها، آب وارد ساختمان می‌شود، سازندگان این بنا به غلط فکر می کردند این مشکل با زه کشی حل خواهد شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. هر ساله وقتی بارندگی زیاد می‌شود، ساختمان مشکل آب گرفتگی دارد و این مساله مربوط یک سال یا حتی ۱۰ سال اخیر نیست، از روزی که این ساختمان ساخته شده با این مساله روبه‌رو بوده است.

وی به اقدامات انجام شده در دوره مدیریت جدید کتابخانه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده، سیستم اطفای حریف ساختمان آرشیو با بالاترین کیفیت راه‌اندازی شده است. مساله آب گرفتگی هم زمانی بسیار پیش‌تر از اینکه، بارندگی‌ها آغاز شود در دستور کار جلسه شورای معاونین قرار داشت.

گراییلی، ادامه داد: به دلیل پر شدن مخازن ساختمان آرشیو، قرار شده است یک طبقه از پارکینگ در حال احداث کتابخانه ملی، برای مخزن اسناد در نظر گرفته شود، چون مخازن هر دو ساختمان محدود و همین حالا نیز پر شده است.

وی با بیان اینکه در فصل بارانی، ساختمان آرشیو و اسناد آن در خطر هستند و باید برای این مساله تمهیداتی اندیشده شود، گفت: برای ریلی کردن قفسه‌های مخزن، دو ماه پیش در شورای معاونان تصمیم‌گیری شد و بخشی از این انتقال نیز به همین دلیل بوده و صورت جلسه این نشست هم در دسترس است.

پیش از این یک خبرنگار، در صفحات اجتماعی از آبگرفتگی یکی از مخازن ساختمان سازمان اسناد و از بین رفتن بخشی از اسناد نخست وزیری در دهه ۶۰ خبر داده بود که سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بیانیه‌ای این مساله را رد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آرشیو ملی ایران اسناد ملی کتابخانه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساله فلسطین مساله همه بشریت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • کتیبه کانی اژد‌های اشنویه، یکی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران 
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران
  • مساله فلسطین مساله همه بشریت
  • كتیبه كانی اژدهای اشنویه، یكی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران
  • فرمانده ارشد ارتش: تلاش‌ پدافند هوایی موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران در برابر نفوذ شده است
  • تصاویر بازسازی ساختمان سفارت ایران در واشینگتن!
  • عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب