Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت با اخبار مهمی همراه بود که در این گزارش مورد توجه قرار می‌گیرد. تاریخ انتشار: 06:00 - 24 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۹۴۰

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حوزه حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت با اخبار مهمی همراه بود که در ادامه به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شویم و مصمم‌تر از همیشه پای کار مبارزه با فساد خواهیم ماند

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه مساله فساد برای همه رنج آور شده است، تاکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچگونه حاشیه سازی، ما را گرفتار نخواهد کرد، از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد. ما مصمم‌تر از همیشه به صورت قاطعانه با فساد مبارزه می‌کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد، زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۹ سامانه الکترونیکی  در سازمان ثبت اسناد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افتتاح ۹ سامانه الکترونیکی شامل پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معامله ارسالی دفتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، تولید خودکار پیش‌سند برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، سرویس تصدیق اصالت سند مالکیت از طریق پرتال سازمان، ایجاد درگاه واحد خدمات مشتریان، پرتال فراخوان و دریافت اطلاعات مالکین اسناد دفترچه‌ای، پرتال ثبت اینترنتی شکایات مردمی، شناسایی ذی‌نفع واحد در ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و صدور و ارسال مکانیزه اجرائیه از دفاتر اسناد رسمی به واحد‌های ثبتی هستند، خبر داد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده گندم‌های مفقودی

دو جلسه از دادگاه رسیدگی به پرونده گندم‌های مفقودی گلستان به ریاست قاضی مزیدی در گرگان برگزار شد.

مشروح این اخبار را اینجا و اینجا بخوانید.

اجرای آرای محکومیت متهمان پرونده موسسه حافظ و مهرماندگار

آراء محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار به آن‌ها ابلاغ و محکومان جهت اجراى حکم تحت الحفظ به واحد اجراى احکام دادسراى امور اقتصادى اعزام شدند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

تمدید قرار بازداشت شبنم نعمت زاده

پیگیری‌های خبرنگار میزان حاکی از آن است که قرار بازداشت شبنم نعمت زاده توسط قاضی تمدید شده است و نعمت‌زاده همچنان در بازداشت خواهد بود.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در مورد میزان بازگشت اموال در پرونده زنجانی با اشاره به پرونده بابک زنجانی، گفت: اگرچه در مورد این پرونده مکررا از ناحیه قوه قضاییه اطلاع رسانی لازم انجام شده است، اما به لحاظ شبهاتی که با این سخنرانی در ذهن برخی از شهروندان ممکن است ایجاد شود، توضیحاتی را به صورت تکمیلی ارائه می‌نمایم.   سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: شروع به تعقیب و رسیدگی قضایی در پرونده بابک زنجانی از ناحیه قوه قضاییه و توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران بوده که بعد از جمع آوری اسناد و مدارک اولیه در دی ماه ۱۳۹۲، بابک زنجانی توسط دادسرا بازداشت شد؛ ولی علیرغم پیگیری‌های مکررِ دادسرای عمومی و انقلاب تهران و مکاتبات متعدد، از ناحیه وزارت نفت با تاخیری چند ماهه ابتدا در پایان اردیبهشت ماه ۹۳ یک شکایت کاملا کلی و مجمل و نهایتا در پایان آبان ماه ۱۳۹۳ یعنی قریب به ده ماه بعد از بازداشت بابک زنجانی، وزارت نفت علیه او طرح شکایت کرد.   اسماعیلی تصریح کرد: محاکمات این پرونده در دادگاه به صورت علنی انجام شد و وکلا و کارشناسان وزارت نفت در جلسات رسیدگی حضور داشتند و بخش قابل توجهی از فرآیند محاکماتی این پرونده بر اساس اجازه‌ای که از ریاست وقت قوه قضاییه گرفته شده بود، از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها مورد پوشش و خبررسانی قرار گرفت.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

کسور حق جذب در حقوق بازنشستگی کارکنان شرکت‌های واگذار شده دولتی لحاظ می‌شود

با ابطال مقررات وضع شده ازسوی صندوق بازنشستگی کشوری و نیز ابطال تصمیم شورای توسعه مدیریت، کسور حق جذب در حقوق بازنشستگی کارکنان شرکت‌های واگذار شده دولتی لحاظ می‌شود.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری جلسه محاکمه تیمور عامری و متهمان دیگر اخلال ارزی

جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی خرمی پور، محمد خرمی پور، تیمور عامری برکی، علیرضا عامری برکی، مکی سلطانی، کاظم نجف آبادی فراهانی، محمد وکیلی، محمد حسین زندیه، امید صابر خیابانی، محمد زندیه، شهرام تیموری، علی اصغر سلطانی گهر، معصومه خرمی پور، منیره خرمی پور، سید حمیدرضا مصطفی، مجید شفیعی، بابک حسینی و شرکت دلفین آبی، شرکت کشت و صنعت سبز سبحان، شرکت دکا تجارت آتی به عنوان شخصیت حقوقی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

هشتمین جلسه دادگاه علی دیواندری

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و متهمان دیگر امروز و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد.

کیفرخواست پرونده سیل شیراز صادر شد

آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس بیان داشت: پرونده حادثه سیل شیراز که در ۱۶ مجلد در دادسرای شیراز تشکیل شده بود با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه‌ کیفری ۲ شیراز ارسال شد.

وی افزود: مطابق بررسی‌های صورت گرفته و تلفیق نظر هیأت کارشناسی و گزارش کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور، شهرداری شیراز و دو تن از شهرداران ادوار مختلف شهرداری مقصر شناخته شدند.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات دستگیری کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره دستگیری تعدادی از کارمندان متخلف این سازمان بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله سازمان‌های خدمت‌گذاری است که ارتباط تنگاتنگ با مردم دارد و سالانه بیش از یکصد میلیون خدمت در بخش‌های مختلف املاک، شرکت‌ها، مالکیت معنوی و اجرای اسناد به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: علی‌رغم کمبود‌هایی که در بعد نیروی انسانی است، اما همکاران با تلاش شبانه روزی و طاقت‌فرسای خود سعی می‌کنند در نهایت دقت، سرعت و سلامت به مردم خدمت‌رسانی کنند.

خداییان ادامه داد: خواسته‌ای که اکثر همکاران از ما دارند و در جلسات عمومی و خصوصی مطرح می‌کنند این است که با معدود افرادی که با ارتکاب به حیثیت آن‌ها لطمه وارد می‌کنند برخورد شود.   رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور بیان کرد: لذا ما با کمک مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به شناسایی تعدادی از متخلفین درون و برون سازمانی اقدام کردیم که امروز تعدادی از این افراد دستگیر شدند.   مشروح خبر را اینجا بخوانید. رسول دانیال زاده با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت در پی انتشار برخی اخبار در مورد بازگشت رسول دانیال زاده از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون به کشور سخنگوی قوه قضائیه ضمن تائید این خبر گفت: رسول دانیال زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت.   مشروح خبر را اینجا بخوانید.   ۳۲ محکوم امنیتی با پیشنهاد جداگانه رئیس قوه قضاییه مشمول عفو، تخفیف و تبدیل مجازات شدند به مناسبت میلاد پیامبراعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)؛ رهبر انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند؛ بنابراین گزارش، در میان عفوشدگان، ٣٢ نفر از افرادی که دارای محکومیت امنیتی (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) بودند، پس از طی فرآیند قانونی در قوه قضاییه با پیشنهاد رییس دستگاه قضا، طی نامه‌ای مستقل به رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان مشمول این عفو تخفیف و تبدیل مجازات شدند.   مشروح خبر را اینجا بخوانید.   توضحیات سخنگوی قوه قضاییه درمورد پرونده دو میلیارد دلاری

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره اظهارات رئیس جمهور و همچنین یکی از موارد مطروحه با عنوان موضوع دو میلیارد دلار چیست، گفت: آنچه قبلا توضیح دادیم راجع به پرونده محکومیت بابک زنجانی و اموالی بود که از وی پیگیری شد و توانستیم به دولت و وزارت نفت اعاده کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: موضوع دو میلیارد دلار، موضوعی غیر از پرونده بابک زنجانی و پرونده‌ای در سیستم وزارت خزانه داری و دستگاه قضایی آمریکاست.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید ۳۲ محکوم امنیتی با پیشنهاد جداگانه رئیس قوه قضاییه مشمول عفو، تخفیف و تبدیل مجازات شدند رسول دانیال زاده با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی دیواندری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بابک زنجانی رئیس قوه قضاییه دیوان عدالت اداری علی دیواندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه با استدلالی که داشتند استعفا دادند و براساس همان توضیحات استعفا را پذیرفتم.

او افزود: بیش از تمام موضوعات دیگر، درباره انتصاب معاون قوه قضائیه با افراد مختلف مشورت کردم. براساس شاخص‌ها و وظایف معاون اول، پس از مشورت‌ها ‌ و جمع‌بندی، خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896732

دیگر خبرها

  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت